2011 Cilt 24 Sayı 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/12319
Browse
Browsing by Subject "Bilimsel süreç becerileri"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item İlköğretim öğrencilerinin BSB kazanma düzeyleri ile başarıları ve fene yönelik tutumları arasındaki ilişki(Uludağ Üniversitesi, 2011-08-01) Öztürk, Nurhan; Tezel, Özden; Acat, M. BahaddinAraştırmanın amacı, ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde bilimsel süreç becerileri (BSB) kazanımlarını belirlemek, ayrıca öğrencilerin BSB ile akademik başarıları ve Fene yönelik tutumları arasında bir ilişki olup olmadığını saptamaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırmacı tarafından, öğrencilere yönelik “Bilimsel Süreç Becerileri Testi” (BSBT) hazırlanmış ve uygulanmıştır. Öğrencilerin fen ve teknoloji dersine karşı ilgilerini ölçmek için, “Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” (FTDYTÖ) uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2007-2008 öğretim yılında Kocaeli ilinde öğrenim gören 828 ilköğretim yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre; öğrencilerin BSB’nin orta düzeyde olduğu, BSB düzeyleri ile Fene yönelik tutumları ve akademik başarıları arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.Item Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin biyoloji deneylerini uygulayabilme ve bilimsel süreç becerilerini analiz edebilme yeterlilikleri(Uludağ Üniversitesi, 2011-08-01) Özer, Dilek Zeren; Güngör, Sema Nur; Şimşekli, Yeter; Eğitim FakültesiBu çalışmanın amacı, Sınıf Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları II dersi kapsamında yapılan biyoloji deneylerini uygulayabilme ve bu deneylerdeki bilimsel süreç becerilerini analiz edebilme yeterliliklerini belirlemektir. Çalışmanın örneklemini, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü 2008-2009 Eğitim-Öğretim yılı bahar döneminde 2. Sınıf Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları II dersini alan toplam 45 öğretmen adayı oluşturmuştur. Çalışmanın verileri, Laboratuvar Yeterlilikleri Gözlem Çizelgeleri ve Bilimsel Süreç Becerileri Analiz Raporları yardımıyla toplanmıştır. Çalışma, betimsel nitelikte olup veri toplama yöntemi olarak nitel araştırmalardan yarı yapılandırılmış gözlemlerden yararlanılmıştır. Çalışma sonucunda öğretmen adaylarının, biyoloji ile ilgili deneyleri yaparken motor becerilerinin kullanıldığı deneyleri kolaylıkla yerine getirdikleri, mikroskop kullanımı gerektiren deneylerde sorun yaşadıkları, deney sonrası ekipmanları yerlerine temiz ve düzenli koymadıkları, güvenlik önlemlerini yeterince yerine getirmedikleri, mitoz ve mayoz gibi ön bilgilerinin yetersiz oldukları konularda model oluşturma deneylerini yapamadıkları gözlenmiştir. Ayrıca, öğretmen adayları deneylerin içerdiği sınıflama, sonuç çıkarma, deney yapma, değişkenleri değiştirme ve kontrol etme süreç becerilerini belirleyemedikleri tespit edilmiştir.