2011 Cilt 24 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/12318
Browse
Browsing by Subject "Attitude"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Fen ve teknoloji öğretiminde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin öğrenci tutumuna etkileri üzerine bir çalışma(Uludağ Üniversitesi, 2011-04-01) Güngör, Sema Nur; Özkan, Muhlis; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Bu araştırmada, İşbirlikli Öğrenme Yönteminin, İlköğretim 7. Sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Öğretimindeki tutumlarına etkileri üzerinde durulmuştur. “İnsan ve Çevre” ünitesinin İşbirlikli Öğrenme Yöntemiyle işlenmesine, Bursa ilinin Nilüfer, Kestel ve Yıldırım ilçelerinden seçilen dört farklı okuldan toplam 101 (kız:46, erkek:55) öğrenci katılmıştır. Veriler, 20 sorudan oluşan İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Öğrenci Görüşleri Anketiyle toplanmış ve SPSS 13.00 paket programında değerlendirilmiştir. İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımının, Fen ve Teknoloji dersine katılan öğrencilerin %85’inin tutumları üzerine olumlu yönde etkili olduğu, ayrıca kız ve erkek öğrencilerin tutumları üzerindeki etkileri bakımından, farklılık göstermediği tespit edilmiştir.Item Web tasarımlı bir fen ve teknoloji materyalinin geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi(Uludağ Üniversitesi, 2011-04-01) Taş, Erol; Çepni, SalihBu çalışmanın temel amacı, web tasarımlı bir fen ve teknoloji materyali geliştirerek, geleneksel öğretim ile web-destekli fen öğretimi metodunun ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen başarılarına ve bilişsel gelişimlerine olan etkisini araştırmaktır. Çalışmanın örneklemini, Trabzon-Yomra ilçesine bağlı bir ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 100 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama araçlarını oluşturan başarı testi, fen ve teknoloji tutum ölçeği ve kavram haritası tutum ölçeği, her iki gruba çalışmanın başında ön-test olarak, çalışmanın sonunda da son-test olarak uygulanmıştır. Çalışma sonunda, her iki grup için genel fen başarısı % 12 oranında artmasına rağmen (p<.0,05), öğrencilerin bilişsel gelişim düzeylerinde önemli bir farklılığın olduğu gözlenmiştir. Bilişsel öğrenmeler bilgi düzeyinde deney grubu için % 32,2, kontrol grubu için % 29,2’dir. Buna karşın bu gelişme anlama düzeyinde deney grubu için % 39,16 olurken kontrol grubu için % 21,5 olmuştur. Bu sonuçlar, hem web-destekli hem de geleneksel öğretim metodunun öğrenci başarısını benzer miktarda arttırdığını göstermektedir. Tutum ölçeklerinden alınan verilerin değerlendirilmesi sonucu, uygulama sonunda her iki grupta yer alan ilköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine karşı olan tutumlarında önemli bir değişikliğin olmadığı görülmüştür.