2021 Cilt 34 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/20090
Browse
Browsing by Subject "Conceptual understanding"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilere yönelik hazırlanan fen deneyleri kılavuzunun değerlendirilmesi: “madde ve değişim” örneği(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2020-12-14) Nas, Sibel Er; Çalık, Muammer; Yılmaz, Hilal Usta; Çoruhlu, Tülay Şenel; Akbulut, Hava İpek; Ergül, Cevriye; Dada, Şenay Delimehmet; Kıyrak, Zeynep; Çepni, Salih; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.; 0000-0003-2343-8796Bu çalışmanın amacı, “Madde ve Değişim” öğrenme alanı için öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilere yönelik fen deneyleri kılavuzu hazırlamak, uygulamak ve bu kılavuzun öğrencilerin kavramsal anlamaları üzerine olan etkisini incelemektir. Özel durum yöntemi kapsamında, çalışmaya öğrenme güçlüğü yaşayan 12 öğrenci katılmıştır. Kavram testi, görüşme ve çizim testi veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Elde edilen veriler, tam anlama, kısmi anlama, alternatif kavrama ve anlamama kategorileri kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, kılavuzun öğrencilerin madde ve değişim öğrenme alanına yönelik kavramsal anlamalarını olumlu etkilediği ortaya çıkmıştır. Ayrıca, öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin düşüncelerini çizimlerle ifade etmede daha başarılı oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçtan hareketle, özellikle yazma konusunda güçlük yaşayan öğrencilerin değerlendirilmesinde çizim yöntemi gibi alternatif yaklaşımların benimsenmesi önerilmektedir.