2014 Cilt 27 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/12324
Browse
Browsing by Subject "Analiz"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item “Cemil Rasim”in ilk mekteplere çocuk şarkıları adlı kitabının analizi(Uludağ Üniversitesi, 2013-02-14) Türkmen, UğurCumhuriyet öncesinden bugüne müzik kültüründeki değişim ve gelişimler müzik eğitimi dağarcığını da etkilemiştir. Çocuğun; bireysel, toplumsal, kültürel, eğitimsel gelişiminde önemli bir yer edindiği düşünülen çocuk şarkılarına özellikle Cumhuriyet döneminde daha ciddi ve etkili çalışmalar yapıldığı bilinmektedir. Bununla birlikte; bu süreci daha iyi anlayabilmenin ve günümüze aktarmanın yolu ise yazılı eserlerin, kaynakların taranması, konuya ilişkin bilgileri olanların görüşlerinin alınması vb. yollarla mümkündür. Böylece Türk çocuk şarkıları dağcının daha sağlam temellerle gelişmesi sağlanabilir. Ayrıca, Türk Kültürünün dönem dönem farklı yazı türlerini kullanmasının yazılı kültürün gelecek kuşaklara aktarılmasında engel oluşturduğu da bir gerçektir. Cemil Rasim’in yazdığı “İlk Mekteplere Çocuk Şarkıları” adlı kitap da henüz Latin harflerine geçilmeden önce 1927 yılında yazılmıştır. Bu açıdan dönemin müzik eğitimi felsefesine ilişkin özelliklerini ve çocuk şarkılarına olan yaklaşımı da sergiler bir nitelik taşımaktadır. Araştırma; kitapta yer alan çocuk şarkılarının tonal-modal yapılarını, ifadelendirme, hız ve nüans terimlerini, konularını, bestelenme ve çokseslendirme özelliklerini analiz ederek yorumlamak; uzun bir süredir kullanılmayan, baskısı tükenmiş ve neredeyse hiçbir kütüphanede bile bulunamayacak bir kitabı günümüze taşımak ve ilgililerin bilgisine sunma amacıyla hazırlanmıştır. Tarama modelini esas alan betimsel araştırmanın müzik pedagojisine ve eğitim müziği bestelemeye yönelik çalışmalara da katkı sağlayacağı düşünülmektedir.