Akademi: Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Dergisi
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/11452/18623
Browse
Browsing by Subject "Araştırma"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item COBB - DOUGLAS Fonksiyonu(Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1978) Aşkan, HasanMarshalian tipteki üretim fonksiyonları içinde, en fazla bilinip kullanılan bu üretim fonksiyonu ismini, araştırmalarının sonucunda, özelliklerini bulan profesör Douglas ile, özelliklerinin ifade edilebilmesi için matematiksel şekil ileri süren matematikçi Cobb'dan almıştır. Fonksiyon daha önce de Wicksteed 1 tarafından ileri sürülmüş ise de geniş kabul edilebilirliğini araştırmalarıyla fonksiyona büyük destek sağlayan Douglas'a borçludur. Douglas tarafından tahmin edilen orijinal fonksiyon (1) de yazılan şekildedir. Fonksiyonun belirttiği ilişki , Douglas'ın ücretin toplam üretim içindeki payını araştırırken bulunmuştur. Douglas, işgücüne yapılan toplam ücret ödemelerini, üretimin sabit bir oranı olarak bulunmuştur (2) . öte yandan bilindiği üzere, tam rekabet koşullarında karını maksimize etmeyi amaçlayan firma, ücret işgücünün marjinal verimliliği eşitliğini gerçekleştireceğin den (2) tekrar (3) de görüldüğü üzere yazılabilir.Item Tüketici davranış araştırmasında kullanılan yöntemler(Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi, 1977) Tokol, Tuncer; Uludağ Üniversitesi/İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi.Tüketici davranış araştırmasında pazarlama araştırmacısının kullanılabileceği çeşitli araştırma yöntemleri vardır. Bunlar temel olarak dolaylı ve dolaysız yöntemler olarak ikiye ayrılırlar. Dolaysız yöntemler, tüketicinin davranış yapısı hakkında bilgi toplamada etkili olan anket ve gözlem yöntemleridir. Dolaylı yöntemler ise, tüketicinin kişiliğine ilişkin bilgilerin toplanmasında kullanılan ve psikologlar ile psikiyatristler tarafından geliştirilen yöntemlerdir. Bunları üç grupta incelemek mümkündür.