2015 Cilt 28 Sayı 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/12459
Browse
Browsing by Subject "İşbirlikli- birlikte öğrenme"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item 5. Sınıf elektrik ünitesinin öğretilmesinde, İşbirlikli-Birlikte Öğrenme ve Yarı Aktif Öğrenme Yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarılarına etkileri(Uludağ Üniversitesi, 2016-01-06) Demir, Atilla; Sezek, FatihÇalışmanın amacı; 5. sınıflarda elektrik ünitesinin öğretiminde, işbirliklibirlikte öğrenme ile yarı aktif öğrenme yöntemlerini karşılaştırmaktır. Çalışma grupları; ortaokulda iki farklı 5. sınıfta öğrenim gören 52 öğrenciyi kapsamaktadır. Çalışmada, yarı deneysel desen kullanılmıştır. İşbirlikli-birlikte öğrenme sınıfındaki öğrenciler gruplara bölünmüştür. Bu öğrenciler konulara birlikte çalışmış ve deneyleri grupça yapmışlardır. Yarı aktif öğrenme yöntemleri uygulanan sınıfta ise dersler gösteri deneyleriyle işlenmiştir. Her iki sınıfa ünite kapsamında 1. alt konu: ‘basit bir elektrik devresi’, 2. alt konu: ‘basit bir elektrik devresinde ampulün parlaklığının değiştirilmesi’ ve 3. alt konu: ‘basit bir elektrik devresinde devre elemanlarının sembolik gösterimi ve devre şemalarının çizimi’ konuları anlatılmıştır. Veri toplama aracı olarak; seviye belirleme testi, ara testler ve akademik başarı testleri kullanılmıştır. Testlerden elde edilen veriler, işbirlikli-birlikte öğrenme grubunun yarı aktif öğrenme yöntemleri uygulanan gruptan daha başarılı olduğunu göstermektedir.