Person:
ONURAY EĞİLMEZ, HATİCE

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

ONURAY EĞİLMEZ

First Name

HATİCE

Name

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Publication
    Prodigies music müzik eğitimi uygulamalarının uzman uygulayıcı görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
    (Bursa Uludağ Üniversitesi, 2023-09-27) ONURAY EĞİLMEZ, HATİCE; Köker, Meriç Yiğit; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Müzik Eğitimi Bilim Dalı; 0000-0002-4880-2200; 0009-0007-5932-5562
    Araştırmada okul öncesi müzik eğitiminde kullanılan Prodigies Music müzik eğitimi uygulamalarının olumlu ve olumsuz yanlarının, kullanılan materyallerin, eğitmen eğitimlerinin ve öğrencileri genel müzik eğitimine hazırlama durumunun uzman uygulayıcı görüşleri doğrultusunda değerlendirmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Basit rastgele örnekleme yöntemiyle belirlenen örneklem, Prodigies Music eğitmenleri arasından seçilen Preschool Prodigies (P. s. P) kademesinde aktif eğitim veren 9 eğitmenden oluşmuştur. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme ile toplanmış, içerik analizi ile çözümlenip yorumlanmıştır. Yapılan çalışma, ülkemizde bu konu ile ilgili yapılmış az sayıda araştırmadan biri olması ve söz konusu eğitim uygulamalarının etkin bir şekilde yürütülmesinde yol gösterici sonuçlar taşıması nedeniyle önemli görülmektedir. Araştırmada Prodigies Music müzik eğitimi programının uygulamaları, eğitici materyalleri, çalgı hedefleri, Türkçe şarkılar ve eğitmen eğitimi ile ilgili olumlu ve olumsuz görüşler elde edilmiş, programın çoğunlukla çocukların müzikal gelişimlerine katkı sağlayacak nitelikte olduğu ve çocukları genel müzik eğitimine hazırladığı yönünde sonuçlar elde edilmiştir.
  • Publication
    Teaching activities directed towards the beginning stage in piano education: Visualizing, dramatizing, associating with life
    (Cukurova Univ, 2012-10-01) Eğilmez, Hatice Onuray; ONURAY EĞİLMEZ, HATİCE; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü.; 0000-0002-4880-2200; AAG-8526-2021; JWO-9249-2024
    Due to its technical and musical features, the piano is the head of the suitable instruments for young children who take their first step towards a systematic music education. When taking into account young children who have many interesting, rich stimulants in their environment nowadays, instead of traditional teaching methods, it is considered necessary that piano education is changed into a more enjoyable education which provides concentration and permanent learning. With this approach, it is believed that piano education which develops and uses new teaching tools, is visualized and made more interesting with games. Also, it is believed that it presents samples associated with life, concretizes abstract information and satisfies every kind of learning need of the student to provide a helpful educational process. With this belief, in this study, the introduction of activities providing a permanent learning and making piano playing enjoyable for the young piano learner is aimed at.Towards the specified aim in this study, the expected features of a piano teacher in these days' conditions have been specified, note teaching at the beginning stage of piano education, visualization that can be used in the technical development and musicality development stages, and dramatization and activities directed towards associating with life are arranged. The contribution to learning provided by the mentioned activities used in young piano learners' piano education is examined with the observations of the researcher.The study with its presented activities is seen important in guiding teachers who are commencing piano teaching and with this, it is also considered important in bringing upon a new approach towards the development of different activities.