Publication:
Çocuklarla felsefe ve demokrasi: Olanaklar ve ilişkiler

dc.contributor.authorÇevik, Dinçer
dc.date.accessioned2024-01-09T05:48:07Z
dc.date.available2024-01-09T05:48:07Z
dc.date.issued2023-09-22
dc.description.abstractDemokrasi biçimsel bir yönetim biçimi olmasının ötesinde aynı zamanda bir davranış ve yaşayış biçimidir. Bu anlamda demokrasi demokratik davranış ve yaşayış olarak deneyimlenilerek öğrenilebilen bir kavramdır. Demokrasinin deneyim temelinde öğrenilebildiği yöntemlerden biri de çocuklarla felsefedir. Çocuklarla felsefe çocukların demokratik davranışları benimsemelerini ve demokratik toplumlarda aktif bir şekilde yer almalarını teşvik eden bir pedagojik yaklaşımı desteklemektedir. Çocuklarla felsefe ve demokrasinin yönteminde ve kavram setinde ortaklaştığı temel kesişim noktaları mevcuttur. Temelinde eleştirel düşünme, özgür düşünce, adalet, hoşgörü, katılımcılık ve sorumluluk gibi demokratik değerlerin olduğu çocuklarla felsefe bu bağlamda demokrasinin deneyimlendiği ve öğrenilebildiği bir ortam sunar. Çocuklarla felsefe demokratik değerlerin ve vatandaşlığın geliştirilmesi için gerekli olan nitelikleri belirginleştirmeye ve geliştirmeye yardımcı olur. Çocuklarla felsefe demokratik değerlerin teşvik edilmesi ve sürekli olarak uygulanması ile demokratik vatandaşlık için gerekli olan becerilen kazandırılmasına ve kalıcı hale getirilmesine yardımcı olur. Bu bağlamda bu makalede, eleştirel düşünme alışkanlığının kazandırılması temelinde çocuklarla felsefenin demokrasi eğitimi ve eğitimin demokratikleştirilmesi ve dijital dünyanın demokrasiler için oluşturduğu potansiyel tehditler karşısındaki işlevleri için iki yönlü bir model olarak yöntemi ve demokratik eğitimdeki rolü üzerinde durulmaktadır.tr_TR
dc.description.abstractDemocracy is not only a formal system of governance but also a way of behavior and living. In this sense, democracy is a concept that can be learned and experienced through democratic behavior and living. One of the methods through which democracy can be learned based on experience is philosophy with children. Philosophy with children supports a pedagogical approach that encourages children to adopt democratic behaviors and actively participate in democratic societies. There are fundamental intersections between philosophy with children and democracy in terms of method and conceptual framework. Philosophy with children provides an environment where democracy is experienced and learned, with critical thinking, freedom of thought, justice, tolerance, participation, and responsibility as democratic values at its core. Philosophy with children enables to clarify and develop the qualities necessary for the development of democratic values and citizenship. It helps promote and sustain the application of democratic values and the acquisition of the skills necessary for democratic citizenship. In this context, this article focuses on the method and role in democratic education as a two-way model for fostering critical thinking habits in children, as well as for the democratization of education and addressing the potential threats posed by the digital world to democracies.en_US
dc.identifier.citationÇevik, D. (2023). "Çocuklarla felsefe ve demokrasi: Olanaklar ve ilişkiler". Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 22(3), 173-205.tr_TR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.20981/kaygi.1324414
dc.identifier.endpage205
dc.identifier.issn2645-8950
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage173
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/kaygi/issue/80418/1324414
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3251271
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/38852
dc.identifier.volume22
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.relation.journalKaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisitr_TR
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectÇocuklarla felsefetr_TR
dc.subjectEğitimtr_TR
dc.subjectDemokrasitr_TR
dc.subjectDemokratik vatandaşlıktr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.subjectPhilosophy with children en_US
dc.subjectEducation en_US
dc.subjectDemocracy en_US
dc.subjectDemocratic citizenship en_US
dc.titleÇocuklarla felsefe ve demokrasi: Olanaklar ve ilişkilertr_TR
dc.title.alternativePhilosophy with children and democracy: Opportunities and relationships en_US
dc.typeArticle en_US
dspace.entity.typePublication en_US

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
22_3_7.pdf
Size:
449.53 KB
Format:
Adobe Portable Document Format