Publication: Müze gezisinin ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin kavramsal gelişimi üzerine etkisi: Taşkın Müzesi örneği
dc.contributor.author | Çoruhlu, Tülay Şenel | |
dc.contributor.author | Arslan, Ümmehan | |
dc.contributor.author | Güvendi, Aynur | |
dc.date.accessioned | 2024-08-29T10:22:46Z | |
dc.date.available | 2024-08-29T10:22:46Z | |
dc.date.issued | 2023-11-02 | |
dc.description.abstract | Müzeler, bireylere kültürel miraslarını anlamlandırmalarına, farklı disiplinlerde elde edilen bilgileri entegre etmelerine ve geçmişte yaşanan olayları daha derinlemesine kavramalarına katkı sağlayan özel mekânlar olarak önemli bir rol oynamaktadır. Bu kurumlar, öğrenme süreçlerini destekleyerek öğrencilere somut deneyimler sunmakta ve kavramları, öğrencinin ilgisini çekebilecek etkileşimli öğrenme ortamları oluşturarak daha etkili bir şekilde iletmekte ve kavramsal gelişimi desteklemektedir. Bu çalışmanın amacı; Trabzon’da bulunan Devlet Su İşleri (DSİ) Taşkın müzesine yapılan gezinin ilkokul ikinci sınıf öğrencilerinin “heyelan, sel ve taşkın” konularında kavramsal gelişimleri üzerine etkisini araştırmaktır. Çalışmada basit deneysel yöntem kullanılmıştır. Çalışmanın örneklem grubunu Trabzon iline bağlı bir okulda öğrenim gören 29 ilkokul ikinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama aracı olarak; kavramsal anlama testi, mülakat ve anket sorularından yararlanılmıştır. Trabzon’da bulunan DSİ Taşkın Müzesi’ne yapılan gezinin ilkokul ikinci sınıf öğrencilerinin kavramsal gelişimlerinde anlamlı düzeyde etkide bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır (z:4,387; p<.05). Ön testte bazı öğrencilerin sel ve taşkın kavramlarını birbirilerine karıştırdıkları ve kavram yanılgılarına sahip oldukları görülmüştür. Son testte öğrencilerin büyük çoğunluğunun sel ve taşkın arasındaki farkları müze gezisi ile kavradıkları söylenebilir. DSİ Taşkın Müzesi’nde yer alan interaktif içeriklerin öğrencilerin sel ve taşkın arasındaki farkları görmelerine katkı sağlayabileceği düşünülmektedir. Müzede taşkın aktivasyon bölümünde öğrenciler taşkın afetine neden olabilecek etmenleri somut bir şekilde gözlemleme şansı bulmuşlardır. Bu bölümde, afete neden olan etkenler yanında ne gibi önlemler alınabileceğine de değinilmiştir. Öğrencilerin farklı fen konu ve kavramlarında kavramsal gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla müze gezilerinin düzenlenmesi gerektiği önerisi sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | Museums are environments that contribute to people's understanding of their cultural heritage, knowledge acquired in various fields, and events from the past. Museums are used as learning environments in different subjects and disciplines. Museums provide concrete experiences related to concepts and make these concepts more engaging for students. The aim of this study is to investigate the impact of a museum tour to the State Water Works Flood Museum in Trabzon on the conceptual development of second-grade elementary school students regarding landslide, flood, and torrents. Pre-experimental method was used in the study. The sample group of the study consisted of 29 second-grade elementary school students from a school in Trabzon. Data collection tools used in the study included a conceptual understanding test, interviews, and survey questions. It was found that the museum tour to the SWW Flood Museum in Trabzon had a significant effect on the conceptual development of second-grade elementary school students (z: 4.387; p <.05). In the pre-test, it was observed that some students confused the concepts of “torrents" and "flood" and had misconceptions. According to the post-test results, it can be said that most students grasped the differences between torrents and floods through the museum tour. It was concluded that the interactive content in the SWW Flood Museum could contribute to students' understanding of the differences between torrents and floods. In the flood activation section of the museum, students had the opportunity to observe in a concrete way the factors that could cause flood disasters. In this section, in addition to the factors causing disasters, measures that can be taken were also discussed. It is suggested that museum tours should be organized to contribute to the conceptual development of students in different science concepts. | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.19171/uefad.1385044 | |
dc.identifier.endpage | 210 | |
dc.identifier.issn | 2667-6788 | |
dc.identifier.issue | 1 | |
dc.identifier.startpage | 186 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/84403/1385044 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3512402 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11452/44265 | |
dc.identifier.volume | 37 | |
dc.language.iso | tr | |
dc.publisher | Bursa Uludağ Üniversitesi | |
dc.relation.journal | Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Heyelan | |
dc.subject | Kavramsal gelişim | |
dc.subject | Müze | |
dc.subject | Sel | |
dc.subject | Taşkın | |
dc.subject | Landslide | |
dc.subject | Conceptual development | |
dc.subject | Museum | |
dc.subject | Torrents | |
dc.subject | Flood | |
dc.title | Müze gezisinin ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin kavramsal gelişimi üzerine etkisi: Taşkın Müzesi örneği | |
dc.title.alternative | The effect of a museum tour on the conceptual development of second grade primary school students: The Flood Museum example | en |
dc.type | Article | |
dspace.entity.type | Publication |
Files
Original bundle
1 - 1 of 1