Publication:
Materials evaluation and adaptation: Teacher trainees' perceptions and experiences

dc.contributor.buuauthorKorkmaz, Şule Çelik
dc.contributor.buuauthorKorkmaz, Sedat
dc.contributor.departmentYabancı Diller Yüksekokulu
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Bölümü
dc.contributor.orcid0000-0003-4354-844X
dc.contributor.orcid0000-0003-0941-2856
dc.date.accessioned2020-10-12T05:30:46Z
dc.date.available2020-10-12T05:30:46Z
dc.date.issued2020-04-30
dc.description.abstractBu çalışma, Bursa Uludağ Üniversitesi’nde öğrenim gören 120 dördüncü sınıf İngiliz dili eğitimi öğretmen adayının, ilk olarak materyal değerlendirme, uyarlama ve oluşturma, ikinci olarak etkili bir İngilizce öğretimi ünitesinin bileşenleri ve son olarak da materyal tasarımını etkileyen bazı temel yaklaşımlar ile ilgili perspektif ve deneyimlerini bir anket ve yarı yapılandırılmış görüşme uygulayarak araştırmayı amaçlamıştır. Sonuçlar, katılımcıların en çok materyal oluşturma, sonra uyarlama ve son olarak da değerlendirme becerilerini geliştirdiklerini ortaya çıkarmıştır. Ayrıca, katılımcılar materyal değerlendirme, uyarlama ve oluşturma ile ilgili deneyimlerinin, aldıkları öğretmen eğitimine, uygulama okul türlerine, uygulama okullarındaki danışman öğretmenlerine, öğrencilere ve okul politikalarına göre şekillendiğini rapor etmişlerdir. Katılımcılar, materyal tasarımında çok izlenceli güncel yaklaşımı ve iletişimsel yaklaşımı desteklemiş ve geleneksel yaklaşımı sorgulamışlardır. Katılımcılar yaklaşımlara olan görüşlerine paralel olarak, etkili bir İngilizce öğretimi ünitesinin bileşenlerinde en çok ısınma bölümlerinin, dört beceri bileşenlerinin, iletişimsel aktivitelerin, kelime ve telaffuz kısımlarının olması gerektiğini bildirmişlerdir.
dc.description.abstractThe study aimed to investigate the perspectives and experiences of 120 fourth-year ELT teacher trainees of Bursa Uludag University regarding: first, materials evaluation, adaptation, and creation; second, the components of an effective ELT unit in a coursebook; and finally some basic approaches that affect materials design. A questionnaire and a semi-structured interview were administered to these aims. The results revealed that they mostly developed materials creation, then adaptation, and finally evaluation skills. In addition, they reported that their experiences in the materials evaluation, adaptation, and creation were shaped by their teacher training program, practicum school types, their mentor teachers, learners, and school policies. They advocated the current approach with multi-syllabus and communicative approach and questioned the traditional approach in materials design. In parallel with their perspectives about the approaches, they reported that an effective ELT unit should involve mostly warm-up sessions, integration of four skills, communicative activities, vocabulary, and pronunciation parts.
dc.identifier.citationKorkmaz, Ş.Ç. ve Korkmaz S. (2020). “Materials evaluation and adaptation: Teacher trainees' perceptions and experiences”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 33(2), 558-586.
dc.identifier.endpage586
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage558
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1252256
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/13298
dc.identifier.volume33
dc.language.isoen
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMateryal değerlendirme ve uyarlama
dc.subjectÖğretmen adaylarının bakış açıları ve deneyimleri
dc.subjectEtkili bir İngilizce öğretimi ünitesi
dc.subjectMaterials evaluation and adaptation
dc.subjectTeacher trainees' perspectives and experiences
dc.subjectEffective ELT unit
dc.titleMaterials evaluation and adaptation: Teacher trainees' perceptions and experiences
dc.title.alternativeMateryal değerlendirme ve uyarlama: Öğretmen adaylarının algıları ve tecrübeleri
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/İngiliz Dili Eğitimi Bölümü
local.contributor.departmentYabancı Diller Yüksekokulu

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
33_2_11.pdf
Size:
387.56 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: