Publication:
Beden eğitimi öğretmenlerinin fiziksel aktivite düzeylerinin araştırılması

dc.contributor.buuauthorArabacı, Ramiz
dc.contributor.buuauthorÇankaya, Cemali
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2020-06-22T21:10:36Z
dc.date.available2020-06-22T21:10:36Z
dc.date.issued2007
dc.descriptionBu araştırma, IV. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Sempozyumunda (2005) sunulmuştur.
dc.description.abstractÇalışmamızın amacı, Bursa’da görev yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Fiziksel Aktivite (FA) düzeylerini belirlemek. Bu çalışmaya 25- 65 yaş arasında olan toplam 250 beden eğitimi öğretmeni katılmıştır. Fiziksel aktivite seviyesini belirlemek için Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi (IPAQ) uygulandı. FA seviyeleri inaktif, minimum aktif ve HEPA aktif grupları olarak MET yöntemiyle belirlenmiştir. BEÖ’nin yaş, cinsiyet, VKİ, medeni durum, çocuk sayısı, alkol ve sigara içme durumlarına göre FA düzeyleri belirlendi. Elde edilen bulgularının değerlendirilmesinde Ki-kare testi kullanılmıştır. Çalışmaya katılanlarının fiziksel aktivite süresi ortalama olarak 1380,16 min/hf ve % 41,6’sı inaktif, % 41,6’sı minimum aktif ve % 16,8’i HEPA aktif tir. Sonuç olarak beden eğitimi öğretmenlerinin fiziksel aktivite seviyeleri yetersiz ve inaktivite yaygın odluğunu söylenebilir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to search physical activity (PA) level of physical education teachers in Bursa. A total of 250 physical education teachers between 25- 65 years of age participated to this study. To define physical activity levels International Physical Activity Questionnaire (IPAQ) was applied. Their PA levels are categorised as inactive, minimum active and HEPA active by using MET method. The relations of parameters, such as their age, sex, BMI, marital status, number of children, smoking and alcohol use are determined with PA level. The results are analysed by using Chi - Square test. The participants have 1380,16 min/week average physical activity, 41,6 % are physically inactive, and 41,6 % of minimum active and 16,8 % are HEPA active As a result, it can be said that the physical activity levels of physical education teachers are not sufficient and the inactive people are very common.
dc.identifier.citationArabacı, R. ve Çankaya, C. (2007). "Beden eğitimi öğretmenlerinin fiziksel aktivite düzeylerinin araştırılması". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 20(1), 1-15.
dc.identifier.endpage15
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.urihttp://static.dergipark.org.tr/article-download/imported/5000152353/5000138163.pdf?
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/11429
dc.identifier.volume20
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFiziksel aktivite
dc.subjectBeden eğitimi öğretmeni
dc.subjectPhysical activity
dc.subjectPhysical education teacher
dc.titleBeden eğitimi öğretmenlerinin fiziksel aktivite düzeylerinin araştırılması
dc.title.alternativeStudy on the physical activity level of physical education teachers
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
20_1_1.pdf
Size:
221.31 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: