Publication: Okul öncesi öğretmen adaylarının çoklu zeka alanları ve yaratıcılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.buuauthor | Bayındır, Merve Şen | |
dc.contributor.buuauthor | Zeteroğlu, Elvan Şahin | |
dc.contributor.department | Eğitim Fakültesi | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Bölümü | |
dc.contributor.department | Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.contributor.orcid | 0000-0002-2297-213X | |
dc.contributor.orcid | 0000-0002-2900-7033 | |
dc.date.accessioned | 2024-04-16T12:09:47Z | |
dc.date.available | 2024-04-16T12:09:47Z | |
dc.date.issued | 2023-07-31 | |
dc.description | Bu çalışma, Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde Elvan Şahin Zeteroğlu'un danışmanlığında Merve Şen Bayındır tarafından yazılan "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çoklu Zeka Alanları ile Yaratıcılık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi" adlı yüksek lisans tezine dayanılarak hazırlanmıştır. | tr_TR |
dc.description | Bu çalışma, 24-26 Kasım 2021 tarihlerinde İzmir[Türkiye]’de düzenlenen 7. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi‘nde bildiri olarak sunulmuştur. | tr_TR |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Marmara bölgesindeki bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde eğitim gören okul öncesi lisans öğrencilerinin farklı değişkenlere göre yaratıcılıkları ve çoklu zekâ alanları arasındaki ilişkiyi incelemektir. 2020-2021 Eğitim öğretim yılında, öğrenim gören tüm okul öncesi öğretmen adayları çalışmanın evrenini oluşturmuştur. Tam sayım yöntemi ile 489 okul öncesi öğretmen adayına ulaşılmıştır. Araştırmada katılımcılara Çoban (1999) tarafından dilimize uygun hâle getirilen “Ne Kadar Yaratıcısınız?” (How Creative Are You?) adlı ölçek, Saban'ın (2001) hazırladığı Çoklu Zekâ Envanteri ve Kişisel Bilgi Formu verilmiştir. Elde edilen nicel veriler SPSS ile çözümlenmiştir. Araştırma neticesinde okul öncesi lisans öğrencilerinin çoklu zekâ türleri ve yaratıcılık puanları arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Okul öncesi lisans öğrencilerinin yaratıcılık ve çoklu zekâ alan puanlarına öğretim türünün, yer aldıkları aktivitelerin etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Öğretmen adaylarının sanat ve spor aktiviteleri ile ilgili olma durumunun çoklu zekâ ve yaratıcılık puanlarına etkisi yüksektir. | tr_TR |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the relationship between creativity and multiple intelligence areas ofpre school under graduate students studying at the education faculty of a state university in the Marmara region, according to different variables. In the 2020-2021 academic year, all pre-school teacher candidates formed theuniverse of the study. With the full count method, 489 pre-school teacher candidates were reached. In the study,the participants were given a scale called "How Creative Are You?" adapted to our language by Çoban (1999), Multiple Intelligence Inventory prepared by Saban (2001), and a personal information form. Quantitative dataobtained were concluded with SSPS. As a result of the research, a positive and significant relationship was foundbetween the multiple intelligence types and creativity scores of preschool undergraduate students. It wasconcluded that the type of instruction and the activities they participated in were effective on the creativity and multiple intelligence scores of preschool undergraduate students. The effect of pre-service teachers' interest in arts and sports activities on multiple intelligence and creativity scores is high. | en_US |
dc.identifier.citation | Bayındır, M. Ş. ve Zeteroğlu, E. Ş. (2023). Okul öncesi öğretmen adaylarının çoklu zeka alanları ve yaratıcılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(2), 417-452. | tr_TR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.19171/uefad.1193281 | |
dc.identifier.endpage | 452 | |
dc.identifier.issn | 2667-6788 | |
dc.identifier.issue | 2 | |
dc.identifier.startpage | 417 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2725542 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/79648/1193281 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11452/41120 | |
dc.identifier.volume | 36 | |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Bursa Uludağ Üniversitesi | tr_TR |
dc.relation.journal | Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | tr_TR |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çoklu zekâ | tr_TR |
dc.subject | Okul öncesi | tr_TR |
dc.subject | Okul öncesi aday öğretmeni | tr_TR |
dc.subject | Yaratıcılık | tr_TR |
dc.subject | Multiple intelligences | en_US |
dc.subject | Preschool | en_US |
dc.subject | Preschool teacher candidate | en_US |
dc.subject | Creativity | en_US |
dc.title | Okul öncesi öğretmen adaylarının çoklu zeka alanları ve yaratıcılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Investigation of the relationship between multiple intelligence areas and creativity levels of preschool teacher candidates | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication | en_US |
local.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Temel Eğitim Bölümü/Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
local.contributor.department | Eğitim Fakültesi/Temel Eğitim Bölümü/Okul Öncesi Ana Bilim Dalı |
Files
Original bundle
1 - 1 of 1