Publication:
Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde çalışan özel eğitim alan mezunu öğretmenlerinin pandemi deneyimleri: bir odak grup tartışması

dc.contributor.authorKılıç, Fidan Güneş Gürgör
dc.contributor.authorAksoy, Funda
dc.date.accessioned2024-08-29T11:18:13Z
dc.date.available2024-08-29T11:18:13Z
dc.date.issued2023-12-10
dc.description.abstractCovid-19 küresel salgın süreci eğitim alanında değişimleri beraberinde getirmiştir. Salgın sürecinin eğitim alanında getirdiği değişimler, özel eğitim süreçlerini, özel gereksinimli bireyleri ve özel gereksinimli bireylerle çalışan özel eğitim alan öğretmenlerini de birçok yönden etkilemiştir. Bu araştırma, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde çalışan özel eğitim alan mezunu öğretmenlerin Covid-19 küresel salgın sürecinde deneyimlerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim modeline göre tasarlanmıştır. Araştırma alan mezunu altı özel eğitim öğretmeni ile odak grup görüşmesi tekniğiyle gerçekleştirilmiş ve görüşmeden elde edilen verilerin analizi sürecinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Bulgularda, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde çalışan özel eğitim alan mezunu öğretmenlerinin Covid-19 küresel salgın sürecinin özel ve mesleki yaşamlarında ve rehabilitasyon merkezlerindeki çalışma koşullarında değişikliklere yol açtığını ifade etmişlerdir. Bu süreçte mesleki, psikolojik ve maddi açıdan desteğe ihtiyaç duyduklarını belirtirken, aynı zamanda öğretmenler çalışma koşullarının ve özlük haklarının iyileştirilmesi gibi konularda önerilerde bulunmuşlardır.
dc.description.abstractThe Covid-19 global pandemic brought about changes in the field of education. These changes have affected special education, individuals with special needs and special education teachers working with such individuals in many ways. The current study was conducted to determine the experiences of special education graduate teachers working in special education and rehabilitation centers during the Covid-19 global pandemic. The research was designed according to the phenomenology model, one of the qualitative research methods. The research was conducted with a focus group interview with six special education teachers who graduated from the field and content analysis technique was used to analyze the data obtained from the interview. In the findings, special education field graduate teachers working in special education and rehabilitation centers stated that the Covid-19 global pandemic process led to changes in their private and professional lives and working conditions in rehabilitation centers. While stating that they needed professional, psychological and financial support in this process, teachers also made suggestions on issues such as improving working conditions and personal rights.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.19171/uefad.1402819
dc.identifier.endpage364
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage338
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/84403/1402819
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3590546
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/44271
dc.identifier.volume37
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÖzel eğitim öğretmenleri
dc.subjectCovid-19 küresel salgın
dc.subjectPandemi
dc.subjectOdak grup tartışması
dc.subjectÖzel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri
dc.subjectSpecial education teachers
dc.subjectCovid-19 pandemic
dc.subjectPandemic
dc.subjectFocus group discussion
dc.subjectSpecial education and rehabilitation centers
dc.titleÖzel eğitim ve rehabilitasyon merkezinde çalışan özel eğitim alan mezunu öğretmenlerinin pandemi deneyimleri: bir odak grup tartışması
dc.title.alternativePandemic experiences of special education graduate teachers working in special education and rehabilitation centers: a focus group discussionen
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
37_1_14.pdf
Size:
1.03 MB
Format:
Adobe Portable Document Format