Publication:
Heidegger düşüncesinde teoloji ve Yeni Tanrı

dc.contributor.authorKarakaş, Sevim Erşahin
dc.date.accessioned2024-10-03T10:15:31Z
dc.date.available2024-10-03T10:15:31Z
dc.date.issued2024-08-31
dc.description.abstractHeidegger Batı düşüncesini oluşturan temelleri bize gösterirken aynı zamanda onun onto-teolojik kökenlerini de ortaya koyar. Bu çalışmamızda, Heidegger’in felsefe aracı olan destrüksiyonuyla felsefe ve teoloji arasında nasıl net bir ayrıma gittiğini, Batı metafiziğinin kökeninin onto-teolojik olduğu tespitine nasıl vardığını ve en nihayetinde de Alman filozofun anlayışında Varlık ve Tanrı’nın aynı şeyler olmadığını göstermeye çalacağız. Heidegger, Batı metafiziği ve Modernite eleştirisinin önemli ayaklarından birini oluşturan onto-teolojik köken analiziyle, “Dünya-Varlık hadisesinin” dile gelmesinde başat rol oynayan kutsallık ve Tanrı kavramlarını Hristiyanlık teolojisi dışında “başka” bir biçimde, yani Tanrı kavramını “Dünya-Varlık hadisesini” veren ögelerden biri olarak ortaya koyar. Dolayısıyla bu çalışma, Heidegger’in Tanrı kavramını nasıl zaman mefhumuyla ilişkilendirdiğini ortaya koymaya çalışır.
dc.description.abstractWhile Heidegger shows us the foundations of Western thought, he also reveals its onto-theological roots. In this study, we will try to show how Heidegger made a clear distinction between philosophy and theology with his destruction, which is the tool of philosophy, how he came to the determination that the origin of Western metaphysics is onto-theological, and ultimately, in the German philosopher's understanding, Being and God are not the same thing. With his onto-theological origin analysis, which constitutes one of the important pillars of the criticism of Western metaphysics and Modernity, Heidegger uses the concepts of holiness and God, which play a leading role in expressing the "World-Being event", in an "other" way outside of Christian theology, that is, he interprets the concept of God as one of the giving elements of the "World-Being event". Therefore, this study tries to reveal how Heidegger's concept of God is associated with the concept of time.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.20981/kaygi.1490856
dc.identifier.endpage633
dc.identifier.issn2645-8950
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage612
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3959949
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/kaygi/issue/87356/1490856
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/45780
dc.identifier.volume23
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.journalKaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMetafizik
dc.subjectHristiyanlık
dc.subjectTeoloji
dc.subjectOnto-teoloji
dc.subjectYeni Tanrı
dc.subjectZaman
dc.subjectMetaphysics
dc.subjectChristianity
dc.subjectTheology
dc.subjectOntotheology
dc.subjectNew God
dc.subjectTime
dc.titleHeidegger düşüncesinde teoloji ve Yeni Tanrı
dc.title.alternativeTheology and New God in Heidegger's thought
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
23_2_8.pdf
Size:
430.18 KB
Format:
Adobe Portable Document Format