Yayın:
Sanat eğitimi öğrencilerinin STEM disiplinleriyle etkileşimi

dc.contributor.advisorErim, Gonca
dc.contributor.authorYıldırım, Çağla
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentResim-İş Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0002-1086-4270
dc.date.accessioned2025-11-06T08:40:45Z
dc.date.issued2025-10-08
dc.description.abstractSTEM modeli; fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarını içeren disiplinlerarası bir anlayıştır. Bu modele, sanat disiplininin eklenmesiyle STEAM ortaya çıkmıştır. Bu araştırma, sanat eğitimi öğrencilerinin yaratıcı süreçlerinde STEM disiplinleriyle kurdukları bağlantıları ve bu bağlantıları sanatsal yaratım sürecine nasıl yansıttıklarını inceleyerek, disiplinlerarası entegrasyonun sanatsal süreçlerdeki rolünü ortaya koymayı amaçlamıştır. Bu bağlamda araştırma; disiplinlerarası anlayışa açık, yaratıcı düşünmeyi destekleyen sanat disiplininin önemine dikkat çekmek ve STEAM anlayışının sanat eğitimindeki rolünü vurgulamak açısından önemlidir. Araştırmanın çalışma grubu, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı’nda yer alan farklı atölyelerden (resim, heykel, grafik, tekstil, fotoğraf, özgün baskı) alan uzmanlarıyla yapılan görüşmeler sonucunda belirlenmiştir. Çalışma grubu, STEAM deneyimlerinin farklı sanat dalları üzerindeki yansımalarını ortaya koymak amacıyla, sınıf düzeyinden bağımsız olarak her atölyeden birer olmak üzere toplam 6 öğrenciyle oluşturulmuştur. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak kullanılan yarı yapılandırılmış görüşme formu, doküman inceleme ile desteklenmiştir. Elde edilen bulgular tematik analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma bulguları, sanat eğitimi öğrencilerinin sanatsal süreçlerinde STEM disiplinlerinden çeşitli unsurları çalışmalarına dahil ettiklerini ortaya koymuştur. Bu çok yönlü etkileşimin ise sanatsal üretimleri zenginleştirdiği görülmüştür. Elde edilen bulguların, müfredat ve öğretim yöntemlerini geliştirme sürecinde sanat eğitimcilerine katkı sağlaması ve STEAM içinde sanatın rolünü vurgulayarak gelecekteki araştırmalara temel oluşturması beklenmektedir. Araştırma sonuçları doğrultusunda, araştırmacılara öneriler getirilmiştir.
dc.description.abstractThe STEM model represents an interdisciplinary approach that integrates the fields of science, technology, engineering, and mathematics. With the inclusion of the arts, this model evolves into STEAM. This study aims to explore how art education students interact with STEM disciplines with their creative processes and how these interactions are reflected in their art creation. In doing so, it seeks to reveal the role of interdisciplinarity in integrating with art-st-c pract-ces. In this context, the research underscores the significance of the arts as a discourse that supports interdisciplinary thinking and fosters creativity, and highlights the role of the STEAM approach in art education. The study group was selected through interviews with instructors from various studies (painting, sculpture, graphic design, text, photography, and printing) within the Department of Art Education, Faculty of Education at Bursa Uludağ University. To reflect the -mpact of STEAM exper-ences across d-fferent branches of art, the study group cons-sted of s-x students—one from each stud-o—regardless of class level. The study employed a qualitative case study methodology. A sem--structured interview form was used as the primary data collection tool and was supported by document analysis. The data obtained were analyzed using thematic analysis. The findings revealed that art education students incorporate various elements of STEM disciplines into their art processes. This multidimensional interaction was found to enhance the art-st-c product-ons. It is expected that the findings will contribute to curriculum development and instructional methods for art educators, while also emphasizing the role of the arts within the STEAM framework and serving as a foundation for future research. Based on the study’s results, recommendations have been offered for both researchers and educators.
dc.format.extentXIV, 131 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/56484
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDisiplinlerarasılık
dc.subjectEntegrasyon
dc.subjectSTEM
dc.subjectSTEAM
dc.subjectInterdisciplinarity
dc.subjectIntegration
dc.titleSanat eğitimi öğrencilerinin STEM disiplinleriyle etkileşimi
dc.title.alternativeArt education students' interaction with STEM disciplinesen
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı/Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
Cagla_Yildirim.pdf
Boyut:
5.17 MB
Format:
Adobe Portable Document Format