Publication: Exploring the links between affect and driver behavior: A systematic review.
Date
2024-06-27
Authors
Authors
Özkan, Azık Derya
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Driving, as a multifaceted daily task, is intricately intertwined with our emotional states. However, the integration of affective states into driving research is conspicuously lacking in the existing literature. The primary goal of this study is to systematically examine and elucidate the relationship between these affective states and driving actions, with a particular focus on driving behavior. The review synthesizes findings from 21 articles that specifically address the interplay between emotional states and driving behaviors. Despite the complexity and variability of the relationship between emotional states and driving, the review highlights that both positive and negative affect are associated with risky and reckless driving behaviors. The synthesis of findings presented in this review serves as a comprehensive and holistic overview of affect-integrated driving studies. Based on the findings, future intervention techniques, such as in-vehicle assistance systems, could be developed to assist drivers in managing their emotional states while driving.
Araç kullanımı karmaşık doğası gereği duygu durumlarından bağımsız olarak düşünülemez. Literatürde olası ilişkileri test eden çalışmaların varlığına rağmen duygulanım konusunda bilgi karmaşıklığı mevcuttur. Bu çalışmanın temel amacı, özellikle sürüş davranışlarına odaklanarak, duygulanım ve sürücü eylemleri arasındaki ilişkiyi sistematik olarak araştırmak ve aydınlatmaktır. Araştırma, özellikle duygulanım ve sürücü davranışları arasındaki etkileşimi ele alan araştırma sonuçlarını incelemekte ve 21 makaleden elde edilen bulguları sentezlemektedir. Mevcut inceleme özellikle duygulanım faktörlerinin negatif ve pozitif duygulanım çerçevesinde çelişkili bulgularını vurgularken, pozitif ve negatif duygulanım faktörlerinin riskli ve dikkatsiz sürüş davranışlarıyla ilişkili olduğu görülmektedir. Bu çalışma mevcut ilişkilerin bütüncül bir şekilde anlaşılması için temel sağlamaktadır. Çalışmanın öne çıkan bulguları, duygusal faktörlerin trafik kazaları ile doğrudan ilişkili olan riskli sürücü davranışlarıyla bağlantılı olduğunu göstererek, müdahale teknikleri için önemli bilgiler sunmaktadır. Gelecekte sürücülere özel duygu düzenleme stratejileri veya sürücülerin sürüş sırasında duygusal durumlarını yönetmelerine destek olmayı amaçlayan kişisel önlemler ya da teknolojik önlemlerin tasarımları için önemli bilgiler sunulmaktadır.
Araç kullanımı karmaşık doğası gereği duygu durumlarından bağımsız olarak düşünülemez. Literatürde olası ilişkileri test eden çalışmaların varlığına rağmen duygulanım konusunda bilgi karmaşıklığı mevcuttur. Bu çalışmanın temel amacı, özellikle sürüş davranışlarına odaklanarak, duygulanım ve sürücü eylemleri arasındaki ilişkiyi sistematik olarak araştırmak ve aydınlatmaktır. Araştırma, özellikle duygulanım ve sürücü davranışları arasındaki etkileşimi ele alan araştırma sonuçlarını incelemekte ve 21 makaleden elde edilen bulguları sentezlemektedir. Mevcut inceleme özellikle duygulanım faktörlerinin negatif ve pozitif duygulanım çerçevesinde çelişkili bulgularını vurgularken, pozitif ve negatif duygulanım faktörlerinin riskli ve dikkatsiz sürüş davranışlarıyla ilişkili olduğu görülmektedir. Bu çalışma mevcut ilişkilerin bütüncül bir şekilde anlaşılması için temel sağlamaktadır. Çalışmanın öne çıkan bulguları, duygusal faktörlerin trafik kazaları ile doğrudan ilişkili olan riskli sürücü davranışlarıyla bağlantılı olduğunu göstererek, müdahale teknikleri için önemli bilgiler sunmaktadır. Gelecekte sürücülere özel duygu düzenleme stratejileri veya sürücülerin sürüş sırasında duygusal durumlarını yönetmelerine destek olmayı amaçlayan kişisel önlemler ya da teknolojik önlemlerin tasarımları için önemli bilgiler sunulmaktadır.
Description
Keywords
Citation
Azık Özkan, D. (2024). Exploring the links between affect and driver behavior: A systematic review. Uludağ University Faculty of Arts and Sciences Journal of Social Sciences, 25(47), 565-591.