Publication:
Öğrencilerin bakış açısı ile tıp fakültesi eğitimi: II- Sosyal boyut

dc.contributor.buuauthorCankur, Nedim Şimşek
dc.contributor.buuauthorTuran, Senem
dc.contributor.buuauthorEdiz, Bülent
dc.contributor.buuauthorKan, İsmet
dc.contributor.departmentTıp Fakültesi
dc.contributor.departmentAnatomi Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2022-05-12T12:40:26Z
dc.date.available2022-05-12T12:40:26Z
dc.date.issued2000
dc.description.abstractUludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerine bir anket uygulanarak tıp eğitiminin sosyal yanı hakkındaki görüşleri araştırıldı. Öğrencilerin lise ve üniversite eğitim dönemlerinin sorgulanması amaçlandı. Tıp fakültesini tercih öncelikleri, güncel yaşamdaki sosyal aktivitelere katılımları, öğretim üyeleriyle ilişkileri ile kütüphaneden ve bilgisayardan yararlanma alışkanlıkları incelendi. Öğrencilerin tıp eğitimi sırasında sosyal etkinliklere fazla katılmadıkları, öğretim üyeleri ile yeterli düzeyde ilişki kuramadıkları görüldü. Kütüphaneyi genellikle ders çalışma yeri olarak kabul ettikleri ve % 14, 7 öğrencinin kişisel bilgisayar sahibi olduğu saptandı.
dc.description.abstractBy applying a questionnaire Uludag University Medical students' opinions on the social aspects of medical education were investigated. It was aimed to obtain some information about their educational periods passed in the high school and the university. Their preferences about medical faculty, participation of them to the social activities in daily life, and the relations of them with the academic personnel were investigated. Their habituations about visiting libraries and using computers were also asked. It was shown that the students were not effective in social life during their educational periods. They had not set good relations with their staff. Libraries were usually the places for studying daily works for them. It was found that only 14, 7 % of them had a personal computer.
dc.identifier.citationCankur, N. Ş. vd. (1999-2000). ''Öğrencilerin bakış açısı ile tıp fakültesi eğitimi: II- Sosyal boyut''. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 26(1-2-3/1-2), 19-23.
dc.identifier.endpage23
dc.identifier.issn1300-414X
dc.identifier.issue1-2-3/1-2
dc.identifier.startpage19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/26431
dc.identifier.volume26
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectTıp eğitimi
dc.subjectTıp fakültesi öğrencileri
dc.subjectSosyal aktiviteler
dc.subjectAnket
dc.subjectMedical education
dc.subjectMedical students
dc.subjectSocial activities
dc.subjectQuestionnaire
dc.titleÖğrencilerin bakış açısı ile tıp fakültesi eğitimi: II- Sosyal boyut
dc.title.alternativeOpinions of medical students on medical education: ll - Some aspects on education
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentTıp Fakültesi/Anatomi Ana Bilim Dalı
local.contributor.departmentTıp Fakültesi/Tıbbi Biyoloji ve İstatistik Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
26_1-2-3_5.pdf
Size:
1.77 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: