Publication:
Suriyeli öğrencilerin matematik dersi kazanımlarına ulaşmaları sürecinde ikinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar

dc.contributor.authorDağlı, Kadir
dc.contributor.buuauthorYüksel, Sedat
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.orcid00000001-8760-6694
dc.date.accessioned2022-07-07T13:10:10Z
dc.date.available2022-07-07T13:10:10Z
dc.date.issued2022-04-06
dc.descriptionBu çalışma, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsünde Sedat Yüksel'in danışmanlığında Kadir Dağlı tarafından yazılan "Suriyeli sığınmacı öğrencilerin matematik dersi kazanımları elde etme sürecinde ikinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar" adlı yüksek lisans tezine dayanılarak hazırlanmıştır.
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilkokul ikinci sınıf öğretmenlerinin Suriyeli sığınmacı öğrencilere matematik kazanımlarını edindirme sürecinde karşılaştıkları zorlukları ortaya koymaktır. Nitel bir araştırma olan bu çalışmada temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Bursa'da Suriyeli sığınmacı öğrencilerin yoğun olarak bulunduğu okullarda görev yapan 13 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme ile toplanmış ve betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırmada öğretmenlerin Suriyeli sığınmacı öğrencilerin diğer derslere göre matematik dersini daha çok sevdikleri ve matematik dersinde daha başarılı oldukları görüşünde oldukları ortaya çıkmıştır. Öğretmenler matematik dersi kazanımlarına ilişkin olarak Suriyeli sığınmacı öğrencilerin genel olarak aritmetik ve geometrik kazanımlarda zorlanmazken akademik dil gerektiren problem çözme veri toplama kazanımlarına ulaşmada zorlandıkları görüşündedirler.
dc.description.abstractThe purpose of this qualitative study is to present the challenges faced by 2nd-grade teachers in the process of helping Syrian refugee students acquire mathematics learning outcomes. The study group of the research consisted of 13 teachers working in schools in Bursa where Syrian refugee students are concentrated. Study data were collected by means of semi-structured interviews and analyzed with descriptive analysis. Findings revealed that the teachers reported that Syrian refugee students liked mathematics more than other classes and that they were more successful in mathematics. Regarding the mathematics learning outcomes, the teachers stated that while Syrian refugee students generally did not have difficulty reaching arithmetic and geometric outcomes, they had difficulty achieving problem-solving and data collection outcomes that required academic language.
dc.identifier.citationDağlı, K. ve Yüksel, S. (2022). "Suriyeli öğrencilerin matematik dersi kazanımlarına ulaşmaları sürecinde ikinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 1-27.
dc.identifier.endpage27
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.19171/uefad.890849
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1616908
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/27803
dc.identifier.volume35
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.collaborationSanayi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.relation.tezYüksek lisans
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSuriyeli sığınmacı
dc.subjectSınıf öğretmenleri
dc.subjectMatematik kazanımları
dc.subjectSyrian refugee
dc.subjectClass teachers
dc.subjectMathematics learning outcomes
dc.titleSuriyeli öğrencilerin matematik dersi kazanımlarına ulaşmaları sürecinde ikinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar
dc.title.alternativeChallenges faced by 2nd grade teachers during the process of Syrian students’ access to mathematics learning outcomes
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
35_1_1.pdf
Size:
475.29 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: