Publication:
Otomobil sürücü koltuğu kızak tasarımı ve geliştirilmesi

dc.contributor.authorDeveci, Ömer Osman
dc.contributor.buuauthorDurmuş, Ali
dc.contributor.departmentMühendislik Fakültesi
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Bölümü
dc.date.accessioned2020-09-10T10:37:10Z
dc.date.available2020-09-10T10:37:10Z
dc.date.issued2019-07-10
dc.descriptionBu çalışma, Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsünde Ali Durmuş'un danışmanlığında Ömer Osman Deveci tarafından hazırlanan "Binek araç koltuk kızak bağlantı braketinin tasarımı ve ürün testlerinin gerçekleştirilmesi" adlı yüksek lisans tezine dayanılarak hazırlanmıştır.
dc.description.abstractBu çalışma, Avrupa Birliği ülkelerinde yayınlanan ECE regülasyonu R-14 emniyet kemeri bağlantıları şartları altında çalışan koltuk kızak profil kesiti geliştirilmesi üzerinedir. Kızak profilinde farklı senaryolar oluşturularak regülasyonun şartlarını sağlayıp sağlayamadığı incelenmiştir. Malzeme tipi, sac kalınlığı ve kesit simetri durumu değişkenleri ile farklı senaryolar oluşturulmuştur. Senaryoların modellenmesi CATIA V5’te ve sonlu elemanlar analizleri HyperWorks’te gerçekleştirilmiştir. Seçilen bir senaryonun prototipleri üretilerek test edilmiştir. ECE R-14 regülasyon test sonuçları ile analiz sonuçları karşılaştırılmıştır. Karşılaştırma sonucunda testte elde edilen koltuk sırt yer değiştirme değeri sonlu elemanlarda elde edilen sonuca % 90 oranında yakın çıkmıştır.
dc.description.abstractThis study concerns about seat tracks which are designed and developed for passing Economic Commission for Europe (ECE) R-14 regulation. Main focus on the seat track design is profile sections. Alternative scenarios are created and validated according to the regulation criteria’s. In the scenarios; the material type, thickness and section symmetry parameters have been combined. The CAD models are designed in CATIA V5 and transferred to HyperWorks for FEA’s. In order to verify the results of FEA’s, prototypes are produced and tested. The paper also discusses the FEA results which are compared and validated with the test results. As a result of the comparison, the seat back displacement correlation ratio was obtained 90 % in the tests.
dc.description.sponsorshipMartur A.Ş.
dc.identifier.citationDeveci, Ö. O. ve Durmuş, A. (2019). "Otomobil sürücü koltuğu kızak tasarımı ve geliştirilmesi". Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 24(2), 633-642.
dc.identifier.endpage642
dc.identifier.issn2148-4147
dc.identifier.issn2148-4155
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage633
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/820438
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12617
dc.identifier.volume24
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.collaborationSanayi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Mühendislik Dergisi / Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectOtomobil sürücü koltuğu
dc.subjectKoltuk kızağı
dc.subjectKızak profil kesit tasarımı
dc.subjectECE R-14
dc.subjectAutomobile driver seat
dc.subjectSeat track
dc.subjectTrack profile section design
dc.titleOtomobil sürücü koltuğu kızak tasarımı ve geliştirilmesi
dc.title.alternativeThe automobile driver seat track design and development
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentMühendislik Fakültesi/Makine Mühendisliği Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
24_2_44.pdf
Size:
1.17 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: