Publication:
Benzin ve alkol yakıtları için yağ filmi kaynaklı hc emisyonlarının matematik modellenmesi

dc.contributor.buuauthorKaramangil, M. İhsan
dc.contributor.buuauthorYenice, Seçkin
dc.contributor.departmentMühendislik Mimarlık Fakültesi
dc.contributor.departmentOtomotiv Mühendisliği Bölümü
dc.date.accessioned2020-08-10T08:57:10Z
dc.date.available2020-08-10T08:57:10Z
dc.date.issued2012-11-09
dc.description.abstractSilindir cidarları üzerindeki yağ filmi, hidrokarbon (HC) emisyonlarının oluşmasındaki ana kaynaklardan biri olarak bilinmektedir. Bundan dolayı sunulan çalışmada; bir buji ateşlemeli motorda benzin, etanol ve metanol kullanılması durumunda yağ filmi içine emilen/salınan yakıt miktarı sayısal olarak incelenmiştir. Bu amaç için termodinamik esaslı bir çevrim modeli geliştirilmiş ve ardından söz konusu modele yağ filmi kaynaklı HC’lerin oluşumunu hesaplayan bir model eklenmiştir. Yağ filmi tarafından emilen/salınan etanol ve metanol yakıtının benzinden daha düşük seviyede olduğu görülmüştür. Bu farklılığın en önemli parametresi çözünürlükle ilgili olan Henry sabiti olduğu tespit edilmiştir. Düşük motor devirlerinde yağ filmi yakıt buharı etkileşimine daha uzun süre tanındığı için emilen/salınan HC miktarları artmıştır. Artan sıkıştırma oranı ve giriş basıncı ile birlikte emilen/salınan HC miktarları artmıştır.
dc.description.abstractOil film on cylinder liner has been suggested as a major source of engine-out hydrocarbon emissions. So in the present study, the rate of absorption/desorption of the fuel in the oil film has been investigated numerically in a spark ignition engine by using gasoline, ethanol and methanol fuels. To aim this purpose, a thermodynamic cycle model has been developed and then a mathematical modeling for the rate of absorption/desorption of the fuel in the oil film has been developed and adapted for this thermodynamic cycle model. It was seen that the absorption/desorption mechanism of ethanol and methanol into the oil film were lower than gasoline. It was determined that the most dominant parameter of this difference was Henry’s constant, which was related to solubility. As interaction time of oil filmfuel vapor was longer at low engine speeds, the quantities of HC absorbed/desorbed increased. The quantities of HC absorbed/desorbed increased with increasing inlet pressure and compression ratio.
dc.identifier.citationKaramangil, M. İ. ve Yenice, S. (2013). "Benzin ve alkol yakıtları için yağ filmi kaynaklı hc emisyonlarının matematik modellenmesi". Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 18(1), 35-50.
dc.identifier.endpage50
dc.identifier.issn2148-4147
dc.identifier.issn2148-4155
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage35
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/202633
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12040
dc.identifier.volume18
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Mühendislik Dergisi / Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectYağ filmi
dc.subjectHenry kanunu
dc.subjectHC emisyonları
dc.subjectSI motoru
dc.subjectOil film
dc.subjectHenry’s Law
dc.subjectHC emission
dc.subjectSI engine
dc.titleBenzin ve alkol yakıtları için yağ filmi kaynaklı hc emisyonlarının matematik modellenmesi
dc.title.alternativeMathematical modeling of hc emissions released by oil film for gasoline and alcohol fuels
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentMühendislik Mimarlık Fakültesi/Otomotiv Mühendisliği Bölümü
local.contributor.departmentMühendislik Mimarlık Fakültesi/Makine Mühendisliği Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
18_1_4.pdf
Size:
565.01 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: