Publication:
Fen bilgisi taslak programının incelenmesi

dc.contributor.buuauthorBulunuz, Mızrap
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentİlköğretim Bölümü
dc.date.accessioned2021-03-05T20:01:35Z
dc.date.available2021-03-05T20:01:35Z
dc.date.issued2000
dc.description.abstractBu çalışma Milli Eğitim Bakanlığı'nın (EARGED) ilköğretim okulu fen bilgisi dersi (4. ve 8. Sınıflar için) taslak programı çalışmalarını akademik tartışma ortamlarına açması ve eğitim fakültelerinden öneri ve eleştiri istemesi üzerine, fen bilgisi müfredat programının oluşturulmasında katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Yapılan incelemede, önerilen taslak programın çocuk gelişimi ve öğrenme basamakları, güncellik, merak aşılama, evrimsel bakış açısı kazandırma ve kavramsal yanılgılarını keşfetme konularında geliştirilmesi gerekli görülmektedir. Bu amaçla taslak program genel ve özel hedefler, içerik üzerinde incelemeler, öğrenme ve öğretme süreçleri, yöntem ve teknikler, araç gereç, ölçme ve değerlendirme, ve programın eleştirisi başlıkları altında incelenmiştir.
dc.description.abstractThis study is intended to contribute the creation of detailed programs of science course upon the demands by M E. B (EARGED) for examination of the Elementary School Science Course (4th and 8th grade) model programs academically, and taking the suggestions and the critiques of educational faculties. In the examination, it is clear that the suggested model programs is necessary to be developed on these subjects; growing up and learning steps of children, actuality, causing curiosity, giving an evolutionary view and ensuring them to find out their misconceptions. With this purpose the model programs is examined under the headings of as; general and special objectives, examinations on the content, learning and teaching procedures, methods and techniques, materials, measuring and evaluation, and the critiques of programs.
dc.identifier.citationBulunuz, M. (2000). "Fen bilgisi taslak programının incelenmesi". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 109-116.
dc.identifier.endpage116
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage109
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/17161
dc.identifier.volume13
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectScience draft program
dc.subjectFen bilgisi müfredat programı
dc.subjectFirst school
dc.subjectİlkokul
dc.titleFen bilgisi taslak programının incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of the science draft program
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/İlköğretim Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
13_1_12.pdf
Size:
1.81 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: