Publication:
Dezavantajlı bölgelerde görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin bilim şenliklerine ilişkin görüşleri: Bursa 4007 bilim şenliği örneği

dc.contributor.buuauthorÖzhan, Muhammed Muzaffer
dc.contributor.buuauthorYalçıntaş, Esra
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Bölümü
dc.contributor.orcid0000-0003-3661-5544
dc.contributor.orcid0000-0001-6971-0519
dc.date.accessioned2024-04-18T05:41:21Z
dc.date.available2024-04-18T05:41:21Z
dc.date.issued2023-07-31
dc.description.abstractBu çalışmada okul öncesi eğitiminin önemine ve bilim şenliklerinin bu eğitim için ne kadar önemli olduğuna odaklanmaktadır. Okul öncesi dönemi, dil, doğa ve çevresel etkileşimlerle birleştirerek çocukların gelişimini desteklemek için önemli bir fırsattır. Ancak, öğretmenlerin ve okul ortamının desteği gerekmektedir. Bu nedenle bilim şenlikleri gibi zengin öğrenme alanları, çocukların günlük hayatlarında gördükleri olay ve cihazların basit bir mantıkta gerçekleştiğini anlamalarına yardımcı olabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, Bursa Bilim ve Teknoloji Merkezinde gerçekleştirilen “Bursa Bilim Şenliği Faz-1 Anasınıflarımızla 7’den 77’ye Bilimle Şenleniyoruz” isimli bilim şenliğine katılan dezavantajlı bölgelerdeki anaokullarındaki öğretmenlerin bilim şenliğine yönelik görüşlerini belirlemektir. 120 öğretmene yapılan anket sonucunda, bilim şenliği mekânı ve atölyelerinin öğretmenlere kişisel ve mesleki faydalar sağladığı belirtilmiştir. Şenlikte yürütülen etkinliklerin çocukların sosyal etkileşimleri üzerinde olumlu etki sağladığı ve öğretmen ve öğrencilerin özgüven kazandıkları tespit edilmiştir. Bulgular doğrultusunda, bilim şenliğinin dezavantajlı bölgelerde bulunan okul öncesi çocukları için çeşitli faydalar sağladığı ve sürekliliğinin desteklenmesi önerilmektedir.tr_TR
dc.description.abstractThis study focuses on the importance of pre-school education and how important science festivalsare for this education. Preschool is an important opportunity to support children's development by combiningthem with language, nature and environmental interactions. However, the support of teachers and the schoolenvironment is needed. For this reason, rich learning areas such as science festivals can help children understand that the events and devices they see in their daily lives take place in a simple logic. The aim of thisstudy is to determine the opinions of teachers in kindergartens in disadvantaged regions who participated inthe science fair named “We are celebrating science from 7 to 77 with our Bursa science festival phase-1 kindergartens” held in Bursa Science and Technology Center. As a result of the survey conducted with 120 teachers, it was found that the science fair venue and workshops provided teachers with personal andprofessional benefits. It has been determined that the activities carried out in the festival have a positiveeffect on the social interactions of the children and that the teachers and students gain self-confidence. Inline with the findings, it is suggested that the science fair provides various benefits for pre-school children in disadvantaged areas and its continuity should be supported.en_US
dc.identifier.citationÖzhan, M. M. ve Yalçıntaş, E. (2023). "Dezavantajlı bölgelerde görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin bilim şenliklerine ilişkin görüşleri: Bursa 4007 bilim şenliği örneği". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(2), 669-691.tr_TR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.19171/uefad.1293395
dc.identifier.endpage691
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage669
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/79648/1293395
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3126413
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/41163
dc.identifier.volume36
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.relation.tubitak121B181
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject4007 TÜBİTAK bilim şenlikleritr_TR
dc.subjectDezavantajlı bölgelertr_TR
dc.subjectDezavantajlı çocuklartr_TR
dc.subjectÖğretmen görüşleritr_TR
dc.subject4007 TUBITAK science festivalen_US
dc.subjectDisadvantaged regionsen_US
dc.subjectDisadvantaged childrenen_US
dc.subjectTeacher opinionsen_US
dc.titleDezavantajlı bölgelerde görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin bilim şenliklerine ilişkin görüşleri: Bursa 4007 bilim şenliği örneğitr_TR
dc.title.alternativeOpinions of preschool Teachers working in disadvantaged regions about science festival: Bursa TUBITAK-4007 science festival exampleen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublicationen_US
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/Temel Eğitim Bölümütr_TR

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
36_2_12.pdf
Size:
1.03 MB
Format:
Adobe Portable Document Format