Publication:
Eleştirel düşünme temelli fen etkinlikleri ile 6. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik bir eylem araştırması

dc.contributor.authorBülegin, Seda
dc.contributor.buuauthorİlkörücü, Şirin
dc.contributor.departmentBursa Uludag Üniversitesi
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Bölümü
dc.contributor.orcid0000-0003-1988-6385
dc.date.accessioned2024-04-18T07:55:35Z
dc.date.available2024-04-18T07:55:35Z
dc.date.issued2023-10-09
dc.descriptionBu çalışma, Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde Şirin İlkörücü'in danışmanlığında Seda Başoğlu tarafından yazılan "6.sınıf fen bilimleri dersinde eleştirel düşünme ile desteklenen etkinliklerin uygulanması: Bir eylem araştırması" adlı yüksek lisans tezine dayanılarak hazırlanmıştır.tr_TR
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, fen bilimleri dersinde eleştirel düşünme temelli eylem planlarının 6. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerini nasıl etkilediğini ortaya koymaktır. Araştırmanın katılımcıları, kolay ulaşılabilir örneklemeye göre belirlenmiştir. Çalışma, araştırma amaçlarına uygun olarak nitel araştırma yönteminde gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Bursa ili Osmangazi ilçesine bağlı bir devlet ortaokulunun altıncı sınıfında öğrenim gören amaçlı örneklemeyle seçilen dokuz öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, öğrenci tanıma formu, ön ve son yarı yapılandırılmış görüşme formları, sınıf içi ses kayıtları ve öğrenci günlüklerinden elde edilmiştir. Veriler içerik analizine ve betimsel analize tabi tutularak çözümlenmiştir. Araştırma sonuçları, eleştirel düşünme temelli fen etkinliklerinin uygulamasının, öğrencilerin duyuşsal ve bilişsel yönden eleştirel düşünmelerinde etkili olduğunu ortaya koymuştur. Çalışma çevresel etkenlerden ailenin çocuğun eleştirel düşünmesinde etkili olduğunu ancak yapılan uygulamalarla bunun değiştirilebileceğini göstermiştir.tr_TR
dc.description.abstractThis research aims to determine how action plans based on critical thinking in science lessons affect the critical thinking skills of 6th-grade students. The participants of the study were selected based on convenience sampling. The study was conducted using a qualitative research method in accordance with the research objectives. The study included 29 students from a public middle school in the Osmangazi district of Bursa province during the 2020-2021 academic year and nine selected students (five girls and four boys). The data for the research were obtained from student identification forms, pre- and post-semi-structured interview forms, in-class audio recordings, and student journals. The data were analyzed through content analysis and descriptive analysis. The data analysis revealed that implementing critical thinking-based science activities effectively enhanced students' critical thinking skills from both affective and cognitive aspects. The study also showed that environmental factors, such as family influence, can have an impact on a child's critical thinking, but this can be modified through interventions.en_US
dc.identifier.citationBülegin, S. ve İlkörücü, Ş. (2023). ''Eleştirel düşünme temelli fen etkinlikleri ile 6. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik bir eylem araştırması''. 36(3), 1119-1146.tr_TR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.19171/uefad.1362486
dc.identifier.endpage1146
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage1119
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3417027
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/80794/1362486
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/41172
dc.identifier.volume36
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesitr_TR
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEleştirel düşünmetr_TR
dc.subjectEleştirel düşünme temelli fen etkinlikleritr_TR
dc.subjectOrtaöğretimtr_TR
dc.subjectCritical thinkingen_US
dc.subjectCritical thinking based- science activitiesen_US
dc.subjectSecondary school educationen_US
dc.titleEleştirel düşünme temelli fen etkinlikleri ile 6. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik bir eylem araştırmasıtr_TR
dc.title.alternativeAn action research on improving 6. grade students' critical thinking skills by implementing critical thinking-based science activitiesen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublicationen_US
local.contributor.departmentBursa Uludag Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/Fen Bilgisi Bölümütr_TR

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
36_3_14.pdf
Size:
1.11 MB
Format:
Adobe Portable Document Format