Publication:
Bursa'da özel ilkokul öğrencilerine ait büyüme düzeylerinin bölgesel ölçümler ve NCHS standartlarıyla karşılaştırılması

dc.contributor.buuauthorCankar, Nedim Şimşek
dc.contributor.buuauthorEdiz, Bülent
dc.contributor.departmentTıp Fakültesi
dc.contributor.departmentAnatomi Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2022-03-30T08:54:27Z
dc.date.available2022-03-30T08:54:27Z
dc.date.issued1996-07-02
dc.descriptionBu çalışma, Eylül 1995'de İzmir[Türkiye]'de düzenlenen lll. Ulusal Anatomi Kongresinde bildiri olarak sunulmuştur.
dc.description.abstractBu çalışmada. Bursa'daki özel ilkokullarda öğrenim gören çocukların büyüme düzeylerinin saptanması amaçlandı. Sonuçların, bölgede daha önceki yıllarda yapılan çalışmalarda elde edilen verilerle ve American NCHS standartları la farklılıklarının belirlenmesi de öngörüldü. Alt 11 yaş grubu çocuklarda antropometrik ölçümler yapılarak boy, oturma yüksekliği ve ağırlık saptandı değerlendirmeye alınan 208 erkek ve 183 kız öğrenciden elde edilen veriler bölgede daha önceden yapılan çalışmalar sonuçlarıyla ve Amerikan NCHS standartları ile karşılaşıldı. Ölçüm yapılan öğrencilere ait değerlerin her üç parametrede de diğer çalışmalara oranla daha fazla olduğu tespit edildi . Bursa çocukları ile Amerikan çocuklarına ait verilerin ise benzer bir seyir izlediği görüldü. Farklılığa yol açabilecek olası faktörler tartışıldı. Daha doğru değerlendirmelere ulaşabilmek için antropometrik ölçümleri yapan personelin belirli standartlar çerçevesinde eğitilmesinin önemi vurgulandı.
dc.description.abstractIn this study it has been planned to determine the growth status of private primary school children in Bursa. We are also aimed at comparing our results with the data of former regional studies and American NCHS standards in order to find the possible differences. Height, sitting height, and weight measurements obtained by anthropometric methods have been performed on a group of children between 6-11 years of age. The data obtained from 208 boys and 183 girls have been compared with the results of the studies which had been performed previously in the same region and American NCHS standards. Height, sitting height, and weight have all been found to be signifıcantly higher in our study when compared to those of former regional studies. Our results, however, were similar to those obtained from American children. Possible factors which might have contributed to the differences were discussed. In order to obtain more accurate results, the importance of the standardized training of the personnel who are in charge to gel the anthropometric measurements was stressed.
dc.identifier.citationCankar, N. Ş. ve Ediz, B. (1996). ''Bursa'da özel ilkokul öğrencilerine ait büyüme düzeylerinin bölgesel ölçümler ve NCHS standartlarıyla karşılaştırılması''. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 23(1-2-3), 31-37.
dc.identifier.endpage37
dc.identifier.issn1300-414X
dc.identifier.issue1-2-3
dc.identifier.startpage31
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/25438
dc.identifier.volume23
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAntropometri
dc.subjectBüyüme
dc.subjectÇocuk
dc.subjectAnthropometry
dc.subjectGrowth
dc.subjectChild
dc.titleBursa'da özel ilkokul öğrencilerine ait büyüme düzeylerinin bölgesel ölçümler ve NCHS standartlarıyla karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of the growth status of private primary school children in Bursa with regional measurements and NCHS standards
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentTıp Fakültesi/Anatomi Ana Bilim Dalı
local.contributor.departmentTıp Fakültesi/Biyoistatistik Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
23_1-2-3_7.pdf
Size:
2.19 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: