Publication: Mathematical game development process from the perspective of gifted students: The concept of relation
Date
2024-02-28
Authors
Authors
Barış, Yunus
Demir, Mevhibe Kobak
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Bursa Uludağ Üniversitesi
Abstract
This qualitative case study aims to examine the Rock-Paper-Scissors game within the framework of the relation and to determine the experiences and opinions of gifted students in the game development process. The study was conducted with 45 students studying at Science-Art Center. In the study, activities related to relations and their properties were carried out by the students. Within the scope of the activities, the Rock-Paper-Scissors game was analyzed within the framework of the concept of relation and developing a game was carried out. The experiences and opinions of the participants were obtained with an opinion form. The data obtained in the research were analyzed via content analysis. As a result of the research, although gifted students thought that developing games in the process was confusing, they found the application parts of the activity fun. They preferred to carry out the activity as a group. In addition, the mathematical concepts that the students used the most while developing the rock-paper-scissors game were relation, probability, sets, cartesian product and relation properties. The results of this study show that gifted students want to participate in different game development processes in the context of mathematics because it offers them the opportunity to socialize with people similar to their own level.
Bu araştırmanın amacı Taş- Kağıt- Makas oyununun bağıntı çerçevesinde incelenmesi ve oyun geliştirme sürecinde üstün yetenekli öğrencilerin deneyim ve görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni benimsenmiştir. Çalışma, Bilim ve Sanat Merkezine devam etmekte olan 45 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada öğrencilere bağıntı ve özellikleriyle ilgili etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Etkinlikler kapsamında Taş-Kağıt-Makas oyunu bağıntı kavramı çerçevesinde incelenmiş ve oyun geliştirme çalışması yapılmıştır. Katılımcıların deneyim ve görüşleri görüş formu aracılığı ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda üstün yetenekli öğrenciler süreçte oyun geliştirmenin kafa karıştırıcı olduğunu düşünmelerine rağmen etkinliğin uygulama bölümlerini eğlenceli bulmuşlardır. Etkinliği grup olarak gerçekleştirmeyi tercih etmektedirler. Süreçte öğrencilerin farklı beceri türlerinin gelişmesi sonucu ile beraber daha çok bilişsel becerilerin geliştiği sonucuna varılmıştır. Ayrıca Taş-kağıt-makas oyununu geliştirirken öğrencilerin en çok kullandıkları matematiksel kavramların, bağıntı, olasılık, kümeler, kartezyen çarpım ve bağıntı özellikleridir. Bu çalışmanın sonuçları, üstün yetenekli öğrencilerin kendi kendi seviyelerine benzer kişiler ile sosyalleşme imkanı sunduğu için matematik bağlamında farklı oyun geliştirme süreçlerine katılmak istediklerini göstermektedir.
Bu araştırmanın amacı Taş- Kağıt- Makas oyununun bağıntı çerçevesinde incelenmesi ve oyun geliştirme sürecinde üstün yetenekli öğrencilerin deneyim ve görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni benimsenmiştir. Çalışma, Bilim ve Sanat Merkezine devam etmekte olan 45 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada öğrencilere bağıntı ve özellikleriyle ilgili etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Etkinlikler kapsamında Taş-Kağıt-Makas oyunu bağıntı kavramı çerçevesinde incelenmiş ve oyun geliştirme çalışması yapılmıştır. Katılımcıların deneyim ve görüşleri görüş formu aracılığı ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda üstün yetenekli öğrenciler süreçte oyun geliştirmenin kafa karıştırıcı olduğunu düşünmelerine rağmen etkinliğin uygulama bölümlerini eğlenceli bulmuşlardır. Etkinliği grup olarak gerçekleştirmeyi tercih etmektedirler. Süreçte öğrencilerin farklı beceri türlerinin gelişmesi sonucu ile beraber daha çok bilişsel becerilerin geliştiği sonucuna varılmıştır. Ayrıca Taş-kağıt-makas oyununu geliştirirken öğrencilerin en çok kullandıkları matematiksel kavramların, bağıntı, olasılık, kümeler, kartezyen çarpım ve bağıntı özellikleridir. Bu çalışmanın sonuçları, üstün yetenekli öğrencilerin kendi kendi seviyelerine benzer kişiler ile sosyalleşme imkanı sunduğu için matematik bağlamında farklı oyun geliştirme süreçlerine katılmak istediklerini göstermektedir.
Description
Keywords
Rock-paper-scissors game, Gifted students, Relation, Mathematics in games, Taş-kağıt-makas oyunu, Üstün yetenekli öğrenciler, Bağıntı, Oyunlarda matematik