Publication:
20. yüzyıl yeni-klasikçilik akımında barok üslup: m. ravel’in “le tombeau de couperin” örneği

dc.contributor.buuauthorUzar, Aylin Çakıcı
dc.contributor.departmentDevlet Konservatuvarı
dc.contributor.departmentMüzik Bölümü
dc.date.accessioned2021-04-14T11:46:06Z
dc.date.available2021-04-14T11:46:06Z
dc.date.issued2020-10-15
dc.description.abstract19. yüzyıl sonlarında müzikte etkisini gösteren “Barok hareketi”, özellikle Almanya ve Fransa’da birçok bestecinin eserlerinde bir üslup olarak ortaya çıkmıştır. Yeniklasizm olarak sınıflandırılan bu akım kısa sürede Avrupa’ya yayılmış ve Fransız müziği için daha güçlü bir kimlik arayışındaki Ravel’in de içinde bulunduğu bestecileri etkisi altına almıştır. Bu çalışmada, 20. yüzyıl müziğinde önemli bir akım haline gelen “Yeni-klasikçi” anlayış araştırılmış, bu üslupta yazılmış eserler ve besteciler hakkında bilgi verilmiştir. Bu bilgilere “Yeni-klasik” düşüncede eserleri olan Fransız besteciler de dâhil edilmiş, Maurice Ravel’in 20. yüzyıl Fransız müziğindeki yeri ve önemi söz konusu bağlamda ayrıca değerlendirilmiştir. Bunun yanı sıra M. Ravel’in “Yeni-klasik” üslupta önemli eserlerinden biri olan, solo piyano için “Le Tombeau de Couperin” süitinin ortaya çıkma süreci ve süitin bölümlerinin stilistik yapısından bahsedilmiştir.
dc.description.abstractThe “Baroque movement”, which showed its effect in music at the end of the 19th century, emerged as a style in the works of many composers especially in Germany and France. This trend, which is classified as Neo-classism, spread to Europe in a short time and influenced the composers, including Ravel, in search of a stronger identity for French music. In this study, the “neo-classicalist” understanding, which has become an important trend in 20th century music, has been researched and information has been given about the composers who have written works in this style. French composers with works in “New-classical” thinking were also included, and the place and importance of Maurice Ravel in 20th century French music were also evaluated in this context. In addition, the process of the emergence of the “Le Tombeau de Couperin” suite for solo piano, which is one of M. Ravel’s important works in the “New-classical” style, and the stylistic structure of the suite’s sections has been mentioned.
dc.identifier.citationUzar, A. Ç. (2021). "20. yüzyıl yeni-klasikçilik akımında barok üslup: m. ravel’in “le tombeau de couperin” örneği" Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(40),1-17.
dc.identifier.endpage7
dc.identifier.issn1302-2423
dc.identifier.issn2564-6834
dc.identifier.issue40
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1140970
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21550/sosbilder.749366
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/19753
dc.identifier.volume22
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi / Uludağ University Faculty of Arts and Sciences Journal of Social Sciences
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectYeni-klasik
dc.subjectNeo-classic
dc.subjectCouperin
dc.subjectBarok
dc.subjectSüit
dc.subjectRavel
dc.subjectCouperin
dc.subjectBaroque
dc.subjectSuite
dc.subjectRavel
dc.title20. yüzyıl yeni-klasikçilik akımında barok üslup: m. ravel’in “le tombeau de couperin” örneği
dc.title.alternativeBaroque style in the 20th century new-classical movement: “le tombeau de couperin” by m. ravelas an example
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentDevlet Konservatuvarı/Müzik Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
22_40_1.pdf
Size:
456.02 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: