Publication: Grek mitolojisindeki ögelerin P4c uygulamalarında kullanılabilirliği üzerine
dc.contributor.author | Hasançebi, Arzu | |
dc.contributor.buuauthor | NUYAN, ELİF | |
dc.date.accessioned | 2024-01-09T06:24:05Z | |
dc.date.available | 2024-01-09T06:24:05Z | |
dc.date.issued | 2023-09-10 | |
dc.description.abstract | Bu makalede Çocuklar İçin Felsefe (P4C) uygulamalarında, Grek mitolojisindeki ögelerin birer uyaran olarak kullanılabilirliği tartışılacaktır. Lipman’ın geliştirmiş olduğu P4C pedagojisinin genel hedefi, eleştirel, sağduyulu ve etrafında olup bitenler karşısında bilinçli bireyler yetiştirmektir. Bugün dünyada altmıştan fazla ülkede uygulanan P4C eğitimi, çocukların daha küçük yaşlardan sorgulayıcı bir bakış açısı kazanmasını amaç edinmektedir. P4C uygulamaları, çocuklara doğrudan felsefe tarihi bilgisi aktarmadan, kavramlar üzerinde tartışabilmelerine imkan sunmaktadır. Geleneksel ve ezbere dayalı eğitim anlayışının dışına çıkılarak, çocukların başkalarını dinleyerek ve kendi argümanlarını kurarak iletişim becerilerinin gelişimine katkı sağlamaktadır. Uygulamalar sırasında çocukların düşünme becerilerini geliştirmek için kullanılan mateyaller uyaran olarak kabul edilmektedir. Düşünme sürecini harekete geçiren bu uyaranlar, hikaye, öykü, animasyon, afiş ya da kısa film gibi çeşitli malzemelerden oluşmaktadır. Grek mitolojisindeki hikayelerde anlatılan olayların ve kahramanların yaşantıları, P4C eğitiminin çocuklara tartıştırmak istediği değerler ve kavramlara zengin bir içerik sunmaktadır. Homeros anlatılarının ve Antik Yunan filozoflarının düşüncelerini açıklarken mitolojiye başvurmuş olması yadsınamaz. Mitolojik anlatıların Grek dünyasındaki yeri, hayati bir öneme sahiptir. Kendilerini ve evreni anlamlandırmaya çalışırken mitoslara başvurmuş olan Grekler, her ne kadar felsefenin doğuşuyla ilişkilenen, logosa geçişi gerçekleştirseler de tamamıyla mitoslardan kopmamışlardır. Hatta bugün bile sadece Grekler için günümüz dünyası için mitolojik kahramanlar, toplumsal yaşamın önemli bir parçasıdır. Edebiyat, sinema ve hatta bilimsel keşifler de bile Grek mitolojisine sıklıkla referanslar yapıldığını görmekteyiz. Bu açıdan, kavramsal düzeyde ontolojik, epistemolojik, estetik, etik veya politik tartışmaların birer destekçisi olarak mitoslara başvurulmuş olması şaşırtıcı değildir. | tr_TR |
dc.description.abstract | In this article, the use of Greek mythology elements as stimuli in Philosophy for Children (P4C) applications will be discussed. The general goal of the P4C pedagogy developed by Lipman is to raise individuals who are critical, prudent and conscious of what is going on around them. P4C education, which is applied in more than sixty countries in the world today, aims to provide children with an inquiring perspective from an early age. P4C applications allow children to discuss concepts without transferring the history of philosophy directly. Going beyond the traditional and rote-based education approach, it contributes to the development of communication skills of children by listening to others and establishing their own arguments. Materials used to develop children's thinking skills during applications are considered as stimuli. These stimuli that activate the thinking process consist of various materials such as story, story, animation, poster or short film. The events and the lives of the heroes told in the stories in Greek mythology provide a rich content to the values and concepts that P4C education wants children to discuss. It is undeniable that Homer's narratives and Ancient Greek philosophers used mythology while explaining their thoughts. The place of mythological narratives in the Greek world has a vital importance. The Greeks, who applied to myths while trying to make sense of themselves and the universe, did not completely break away from myths, although they made the transition to logos, which is associated with the birth of philosophy. Even today, only for the Greeks, mythological heroes are an important part of social life for today's world. We see frequent references to Greek mythology in literature, cinema, and even scientific discoveries. In this respect, it is not surprising that myths are invoked as supporters of ontological, epistemological, aesthetic, ethical or political debates at the conceptual level. | en_US |
dc.identifier.citation | Hasançebi, A. ve Nuyan, E. (2023). "Grek mitolojisindeki ögelerin P4c uygulamalarında kullanılabilirliği üzerine". Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 22 (3), 242-257. | tr_TR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.20981/kaygi.1347022 | |
dc.identifier.endpage | 257 | |
dc.identifier.issn | 2645-8950 | |
dc.identifier.issue | 3 | |
dc.identifier.startpage | 242 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/kaygi/issue/80418/1347022 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3349547 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11452/38857 | |
dc.identifier.volume | 22 | |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Bursa Uludağ Üniversitesi | tr_TR |
dc.relation.journal | Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi | tr_TR |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi | tr_TR |
dc.subject | Felsefe | tr_TR |
dc.subject | P4C | tr_TR |
dc.subject | Mitos | tr_TR |
dc.subject | Logos | tr_TR |
dc.subject | Eleştirel düşünce | tr_TR |
dc.subject | Grek mitolojisi | tr_TR |
dc.subject | Philosophy | en_US |
dc.subject | Mythos | en_US |
dc.subject | Critical thinking | en_US |
dc.subject | Grek mythology | en_US |
dc.title | Grek mitolojisindeki ögelerin P4c uygulamalarında kullanılabilirliği üzerine | tr_TR |
dc.title.alternative | On the availability of elements in Greek mythology in P4C applications | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication | en_US |
relation.isAuthorOfPublication | 93c29963-978c-4286-ad55-aedf6b3ea4a9 | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 93c29963-978c-4286-ad55-aedf6b3ea4a9 |
Files
Original bundle
1 - 1 of 1