Publication:
Attitudes of student teachers towards a collaborative and student-centered learning in an EFL teacher education setting

dc.contributor.buuauthorGürsoy, Esim
dc.contributor.buuauthorKaratepe, Çiğdem
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2020-06-17T07:30:10Z
dc.date.available2020-06-17T07:30:10Z
dc.date.issued2006
dc.descriptionAn earlier version of this study, which was entitled “Raising ELT Trainees’ Awareness through Collaborative Learning”, was presented at the 35th TESOL Convention, St. Louis, 2001.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the attitudes of ELT student teachers towards collaborative and student centered way of teaching the Language Acquisition course in a Turkish ELT teacher education program. Data was collected by means of pre- and post-questionnaires and two sets of interview. The results showed that student-teachers have positive attitudes towards the course and found collaborative learning activities more motivating in comparison with the teacher centered teaching. They indicated that peer collaboration helped them to retain what they had learned in this course and enabled them to make use what they learned in other courses.
dc.description.abstractBu bir İngiliz Dili ve Eğitimi programında işbirlikçi öğrenci merkezli eğitimin Dil Edinimi dersinde kullanılması sonucunda öğrencilerin bu tekniğe karşı geliştirdikleri tutumları araştırmak için yapılmıştır. Veri bir ön-anket bir de son-anket kullanılarak ve her iki anket uygulamasından takiben yüz yüze görüşme yapılarak toplanmış. Sonuç olarak öğretmen adaylarının bu derse karşı olumlu tutumlar geliştirmiş olduklarını ve işbirlikçi eğitim faaliyetlerini öğretmen merkezli öğretime göre daha güdüleyici bulduklarını göstermektedir. Öğrenciler, bu ders süresince arkadaşlarıyla işbirliği yaparak öğrenmenin bilgilerin daha kalıcı olmasına yardımcı olduğunu ve bu bilgileri diğer derslerde kullanabilmelerini sağladığını belirtmişlerdir.
dc.identifier.citationGürsoy, E. ve Karatepe, Ç. (2006). "Attitudes of student teachers towards a collaborative and student-centered learning in an EFL teacher education setting". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 19(1), 135-152.
dc.identifier.endpage152
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage135
dc.identifier.urihttp://static.dergipark.org.tr/article-download/imported/5000152335/5000138144.pdf?
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/11265
dc.identifier.volume19
dc.language.isoen
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectCollaborative teaching
dc.subjectEFL teacher training
dc.subjectİşbirlikçi eğitim
dc.subjectÖğrenci merkezli eğitim ve öğretmen eğitimi
dc.titleAttitudes of student teachers towards a collaborative and student-centered learning in an EFL teacher education setting
dc.title.alternativeEFL öğretmen eğitimi ortamında öğrenci öğretmenlerin işbirliğine dayalı ve öğrenci merkezli öğrenmeye karşı tutumları
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
19_1_7.pdf
Size:
247.06 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: