Publication:
Eğitimin hermeneutik boyutu: Eğitim kavramının doğasına ilişkin kimi sorular

dc.contributor.buuauthorYılmaz, Muhsin
dc.contributor.departmentFen Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.departmentFelsefe Bölümü
dc.date.accessioned2021-02-26T12:00:14Z
dc.date.available2021-02-26T12:00:14Z
dc.date.issued2007
dc.description.abstractBu çalışmada, eğitim kavramının, kendisi adına sürdürüldüğü ve ayrıca tam da içinde gerçekleşip üzerinde temellendiği yaşam pratiği ile olan ilgisi ya da bağıntısı belirlenmeye çalışılmıştır. İlintilendirme, eğitim kavramının, eğer söylenebilirse alt kavramları olan bilgi, davranış ve Öğrenme kavramlarının irdelenmesi yoluyla gerçekleştirilmeye çalışılmıştır. İrdeleme, kazandırılması ya da edinilmesi amaçlanan davranışı temellendirip meşrulaştıran bilginin öğrenilmesi ve öğretilmesinin sonuçta anlama edimine ya da sürecine dayalı olmasından dolayı, eğitim kavramı, hermeneutik karakteriyle betimlenmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the concept of education as to the point it is joined to life itself from the point of view of hermeneutics. The concept of education is considered as a sum of the-sub-concepts such as learning, behavior, and knowledge. It is argued that education as a process of bringing in some desired behavior is realized just at the moment the pupil learn. i.e. understand some knowledge so that the pupil will grant or not the relevant behavior. Education is ultimatelly hermeneutical process because of learning any kind of knowledge is at the same time an act of understanding of which the central question of hermeneutics.
dc.identifier.citationYılmaz, M. (2007). "Eğitimin hermeneutik boyutu: Eğitim kavramının doğasına ilişkin kimi sorular". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 8, 162-172.
dc.identifier.endpage172
dc.identifier.issn1303-4251
dc.identifier.issue8
dc.identifier.startpage162
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/16816
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEğitim
dc.subjectHermeneutik
dc.subjectÖğrenme
dc.subjectBilgi
dc.subjectYaşam
dc.subjectDavranış
dc.subjectEducation
dc.subjectLife
dc.subjectKnowledge
dc.subjectBehavior
dc.subjectLearning
dc.subjectHermeneutics
dc.titleEğitimin hermeneutik boyutu: Eğitim kavramının doğasına ilişkin kimi sorular
dc.title.alternativeHermeneutical aspect of education: Some questions on the nature of the concept of education
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Edebiyat Fakültesi/Felsefe Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
2007_8_13.pdf
Size:
2.92 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: