Publication:
Türkiye'deki mantık eğitimi, sorunlar ve öneriler

dc.contributor.buuauthorKutlusoy, Zekiye
dc.contributor.departmentFen Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.departmentFelsefe Bölümü
dc.date.accessioned2021-02-23T08:50:10Z
dc.date.available2021-02-23T08:50:10Z
dc.date.issued2004
dc.descriptionBu çalışma, 10-11 Nisan 1997'de Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Felsefe Grubu Eğitimi Bölümü'nün düzenlediği Felsefe Grubu Eğitimi ve Sorunları" başlıklı sempozyumda sunulan bildirinin güncelleştirilmiş ve geliştirilmiş metnidir.
dc.description.abstractBu yazı, Türkiye'de hem ortaöğretim düzeyindeki hem de ortaöğretime felsefe grubu öğretmeni yetiştirmekte olan üniversite düzeyindeki mantık eğitiminde karşılaşılan kimi sorunların üstesinden gelebilmek için, üniversitelerin felsefe grubu eğitimi anabilim dallan ile felsefe bölümlerinde uygulanabilecek bir mantık eğitimi programı önermeyi amaçlamaktadır. Bu öneride, öncelikle, felsefe bölümlerine oranla programlarında daha az mantık dersine yer vermek durumunda kalan felsefe grubu eğitimi anabilim dallan göz önünde bulundurularak, bir mantık eğitiminde mutlaka yer alması gereken en az sayıdaki dersin belirlenmesi yoluna gidilmiştir. Ayrıca, programa konulması önerilen mantık derslerinin, birbirlerine olduğu kadar programın diğer derslerine de destekleyici bir katkı sağlayabilmesi açısından bir süreklilik içinde programa yerleştirilmesi sırasında, ana programın bütünlüğ ünün de gözetilmesi ne özen gösterilmiştir.
dc.description.abstractIn order to overcome problems encountered in logic education at both high schools and universities in Turkey, this paper aims at proposing a course schedule for logic education which is applicable in departments of philosophy and of philosophy education at universities. In this proposal, considering primarily departments of philosophy education rather than departments of philosophy since schedules for philosophy education may contain less logic courses than those for philosophy, one attempts to determine minimum courses which should take place in a logic schedule. Furthermore, in planning this schedule, the requirement that courses included in it be contributory to each other and also to other courses of the whole main schedule for philosophy/philosophy education is taken into account.
dc.identifier.citationKutlusoy, Z. (2004). "Türkiye'deki mantık eğitimi, sorunlar ve öneriler". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 3, 90-96.
dc.identifier.endpage96
dc.identifier.issn1303-4251
dc.identifier.issue3
dc.identifier.startpage90
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/16648
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalKaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFelsefe/felsefe grubu eğitimi
dc.subjectMantık -geleneksel/sembolik mantık eğitimi
dc.subjectPhilosophy education
dc.subjectLogic -traditional/symbolic logic- education
dc.titleTürkiye'deki mantık eğitimi, sorunlar ve öneriler
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Edebiyat Fakültesi/Felsefe Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
2004_3_13.pdf
Size:
2.11 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: