1979 Cilt 1 Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/20483
Browse
Browsing by Author "Yılmaz, Zekai"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Informationserfolgsrechnung bei der produktplanung(Bursa Üniversitesi, 1979) Yılmaz, ZekaiDie Infonnationsfunktion eines Produktes ist «die dem Erzeugnis zugedachte Fahigkit und Aufgabe, Informationen über sich selbst in die Marktsphare auszustrahlen >. Die von dem Produkt ausgehenden Informationen körmen unter drei Grundfonnen zusammengefasst werden den Existenz-, den Herkuruts und den Qualiti: itsinformationen . Die Mindestinformation, die ein Produkt ausstrahlt, ist die Nachricht über seine Existenz. Darüber hinaus körmen Herkunftsinformationen bezüglich der verschiedenen Bearbeitungsstufen, Ld.R. jedoch nur bezüglich der letzten, durch entsprechende Markierung am Produkt mitgeteilt werden. Die Markierung karm durch ein Signum (Markenzeichen, Produktsymbole, Hersteller-bezeichnungen) oder durch für da.S Produkt charakteristische Eigenschaften (Produktgestaltung, Farbkombinationen) erfolgen. Schlie,Blich körmen Qualitatsinformationen über die Funktion oder die sonstigen Eigenschaften des Produktes Auskunft geben.Item Mal planlamasında mal bilgisinin başarı etkinliğinin ölçülmesi(Bursa Üniversitesi, 1979) Yılmaz, ZekaiBir malın bilgi (enformasyon) fonksiyonu, o mala, kendisi tarafından piyasaya bilgi yaymak için verilmesi düşünülmüş beceri ve görevi gösterir (1). Maldan yayılan bilgiler, varlık bilgileri, çıkış (mahreç) bilgileri ve kalite bilgileri olmak üzere üç ana kısımda toplanabilir (2). Bir malın yayacağı asgari bilgi o malın varlığı hakkındaki bilgidir. Eğer bir mal piyasada yok ise mal bilgisi de yoktur. Aslında malın varlığına dair bilgi başlıca bilgilerle beraberdir, bazen malı gelecekte satın alacak olan kimseye karşı tek haber verme köprüsünü oluşturur. Bu daha çok fiziksel maddelerin karışımında ve kimyasal maddelerin birleşiminde görülür. Mal bilgisinin ikinci şeklini çıkış (mahreç) bilgileri oluşturmaktadır. Çıkış bilgileri malın üretiminde kullanılan maddelerin cinsi, orijini, malın geçirdiği işleme aşamaları ve üretim yapan firma hakkındaki bilgileri içerir. Bu bilgiler özel bir işaretle malın üzerinde gösterilir. Bu işaret, malın markasını, malın sembolünü, imalatçı firmanın işaretlerini veya malın karakterini ortaya koyan çeşitli özelliklerinin (malın şeklinin düzenlenmesi, renk kombinasyonu v.s. gibi) mal üzerinde belirtilmesini içermektedir (3) . örneğin Coca-Cola şişesinin eklinin düzenlenmesi dünyanın her tarafında aynıdır ve öbür şişelerden kolaylıkla ayırt edilir. Bu şişeyi eline alan bunun Coca-Cola şişesi olduğunu kolaylıkla fark eder.