Browsing by Author "Fidan, Nurdan"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Publication How do erasmus students evaluate their language learning experience abroad?(Anı Yayıncılık, 2021-01-01) Fidan, Nurdan; Karatepe, Çiğdem; Fidan, Nurdan; KARATEPE, ÇİĞDEM; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Bölümü; 0000-0002-2902-6656; R-5057-2019; JGS-9098-2023Purpose: Study abroad has been exceedingly popular among students, recently. Turkish youth have become even more willing to study abroad and improve their English language skills. As lingua franca (ELF), English is the main Language for interaction, particularly in international education. The current study investigated the language learning perceptions of Turkish students having participated in the Erasmus Exchange Program before. Research Methods: The participants were 100 (58 females and 42 males) university students from different departments having been in the Erasmus Exchange Program in the last five years. The data were collected using two sets of questionnaires containing 41 items and an interview protocol. These aimed to elicit information about participants' views on their English language learning process back then and at the time of data collection and their study abroad experience. Besides, ethics committee approval was obtained for the research on July 3, 2020 (Bursa Uludag University Social and Human Sciences Research and Publication Ethics Committee, 2020-04). Findings: The findings indicated that this experience made a lasting impact on them. They have a positive outlook on their language learning experience. They seem to be eager to take part in intercultural communication. In addition, they said that they gained first-hand information on different cultures through the friends they made in Europe, which was an eye-opening experience. Also, students thought that they had improved themselves academically. The participants who are employed at the moment believe that they owe their current position to the qualifications gained abroad. Implications for Research and Practice: The study's findings indicated that the participants had developed positive thoughts during their one-semester stay in Europe. A longer study abroad experience might have affected their perceptions differently. They stated that they had not gone through an orientation programme before going to Europe. They all agreed that an awareness-raising orientation program would be a perfect start for any exchange students. For further research, it is advisable to organise a project whereby exchange students receive an orientation programme and are made aware of how to cope with cultural differences before travelling to Europe.Item Willingness to communicate in EFL in the classroom and informal digital context: Their associatıons with the big-five personality traits(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2021-06-17) Fidan, Nurdan; Karatepe, Çiğdem; Bursa Uludağ Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı / İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı; 0000-0001-8152-3046Yabancı dil öğrenme süreci farklı belirleyicileri olan çok yönlü bir süreçtir. Yabancı dil öğrenmenin asıl amaçlarından olan iletişim kurmak, iletişim kurmaya isteklilik olgusunun ve etken faktörlerinin incelenmesi ihtiyacını doğurmuştur. Bu amaçla, bu çalışma 170 üniversite mühendislik öğrencisi ile yabancı dil olarak İngilizce öğreniminde sınıf içinde ve informal dijital ortamda İngilizce iletişim kurmaya isteklilik ile bunların beş büyük kişilik özellikleriyle aralarındaki ilişkinin incelenmesini amaçlamıştır. Amaca ulaşmak için, kişisel bilgi formu, sınıf içinde İngilizce iletişim kurmaya isteklilik, informal dijital ortamda İngilizce iletişim kurmaya isteklilik ve beş büyük kişilik özelliği olmak üzere dört farklı ölçek uygulanmıştır. Daha sonra, ölçekleri daha önce doldurmuş olan 20 öğrenci ile mülakat yapılmış ve konuyla ilgili daha derin bilgi sahibi olmak amaçlanmıştır. Nicel araştırma verileri SPSS 24 ve AMOS 24 kullanılarak, nitel araştırma verileri de içerik çözümleme metodu kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar araştırmaya katılan öğrencilerin İngilizce iletişim kurma istekliliklerinin hem sınıf içinde hem de informal dijital ortamda kısmen yüksek olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte, informal dijital ortamda İngilizce iletişim kurmaya isteklilik seviyesinin sınıf içinde İngilizce iletişim kurmaya isteklilik seviyesine göre daha fazla olduğu görülmüştür. Ayrıca, sınıf içinde ve informal dijital ortamda iletişim kurma istekliliğini etkileyen farklı faktörler ortaya çıkmıştır. Beş büyük kişilik özelliklerinden dışadönüklük boyutunun öğrencilerin sınıf içinde İngilizce iletişim kurma istekliliklerine doğrudan pozitif bir etkisi olduğu, nevrotiklik boyutunun ise informal dijital ortamda İngilizce iletişim kurmaya doğrudan pozitif bir etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Algılanan yeterlilik seviyesi ve yurtdışında bulunma faktörlerinin ise sınıf içinde ve informal dijital ortamda iletişim kurma istekliliği üzerine anlamlı pozitif etkilerinin olduğu bulunmuştur. Öte yandan, yaş, cinsiyet, sosyal medya kullanım sıklığı ve çevrimiçi oyun oynama sıklığı ile iki bağlamda da İngilizce iletişim kurma istekliliği arasında anlamlı bir bağ bulunamamıştır. Bütün bunlar dikkate alındığında, informal dijital ortamın kendine özgü cazip yapısal özellikleri de hesaba katılarak yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin kaygı seviyelerinin bu ortamda daha az, özgüvenlerinin ve algılanan iletişim becerisi seviyelerinin ise yüksek olması, onların İngilizce iletişim kurma istekliliğini artırmaktadır. Dolayısıyla, sınıf içinde de öğrencilerin informal dijital ortamda İngilizce öğrenme aktiviteleri (sınıfta teknoloji kullanımı, örneğin; çevrimiçi oyun oynatmak, mail yoluyla İngilizce yazışmak, paylaşımlara İngilizce yorum yazmak) ile etkileşim içinde olmasını sağlamak, onların sınıf içinde de İngilizce iletişim kurmada daha istekli olmasına fayda sağlayacaktır.