Browsing by Author "Memnun, Dilek Sezgin"
Now showing 1 - 10 of 10
- Results Per Page
- Sort Options
Item The abstraction process of limit knowledge(Edam, 2016-11-03) Aydın, Bünyemin; Özbilen, Ömer; Erdoğan, Güneş; Memnun, Dilek Sezgin; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/İlköğretim Bölümü.; 0000-0003-3254-8858; ABG-5519-2020; F-4256-2014; K-3286-2015; 57193887049The RBC+C abstraction model is an effective model in mathematics education because it gives the opportunity to analyze research data through cognitive actions. For this reason, we aim to examine the abstraction process of the limit knowledge of two volunteer participant students using the RBC+C abstraction model. With this aim, the students' abstraction processes were examined over recognition, building-with, construction, and consolidation. In the process, three problems that enable students to use their pre-knowledge were designed by the researchers to reveal the students' mathematical thinking levels, abstraction processes, and finally to improve a new structure. These problems were used in the application, and students' dialogues were video-recorded. The semi-constructed interview and observation data-collection methods were used in this process, and one of the researchers participated in the study as a participant observer. The data was analyzed and interpreted by transcribing the video recordings into written text and grouping them into the cognitive actions of the RBC+C model. In conclusion, these students were indicated to have managed recognizing and building-with their pre-knowledge on sequence, function, and infinity, and thus constructing knowledge on limits.Item Cebirsel sözel problemler konusundaki öğretimin sekizinci sınıf öğrencilerinin üstbiliş becerilerinin gelişimine etkisi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2019-07-05) Çiftçi, Cansu; Memnun, Dilek Sezgin; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı/Matematik Eğitimi Bilim Dalı.Bu araştırmada, sekizinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin cebirsel sözel problemler konusundaki öğretimin üstbiliş becerilerinin gelişimine etkisi araştırılmıştır. Araştırma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, Bursa ili Karacabey ilçesinde bulunan bir ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Araştırma, sekizinci sınıfta öğrenim gören toplam 42 öğrenci ile birlikte dört hafta boyunca, toplam 20 saat süreyle yürütülmüştür. Araştırmada, verilerin toplanması ve yorumlanmasında nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel bir araştırmadır. Araştırma kapsamında yer alan deney ve kontrol grupları birbirine denk olacak şekilde ve öğrencilerin çalışmaya katılma konusundaki isteklilikleri göz önüne alınarak belirlenmiştir. Deney grubunda üstbilişsel stratejilerin uygulandığı, kontrol grubunda ise normal eğitim sürecinin devam ettiği bir öğrenme metodu uygulanmıştır. Uygulamaya başlamadan önce ve uygulama sonrasında her iki grupta da hazırlanmış olan ‘'Cebirsel Sözel Problemler Testi", ‘Üstbiliş Farkındalık Envanteri’ ve ‘Üstbiliş Yeti Anketi’ uygulanmıştır. Elde edilen nicel verilerin analizinde öncelikle normallik varsayımının test edilmesinde Shapiro-Wilk testinden yararlanılmıştır. Ardından elde edilen sonuçlara göre, gruplar arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla Mann-Whitney U testi ile t-testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, yapılan uygulamalar sonrasında deney grubunda bulunan öğrencilerin cebirsel sözel problem başarı puanlarının kontrol grubunda bulunan öğrencilerin puanlarına kıyasla anlamlı bir farklılık oluşturduğu görülmüştür. Benzer şekilde, uygulama sonrasında deney ve kontrol grubu öğrencilerin Üstbiliş Yeti Anketinden aldıkları puanlar arasında da anlamlı bir farklılığa ulaşılmıştır. Bununla birlikte, Üstbiliş Farkındalık Envanteri sonuçları incelendiğinde deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir farklılık oluşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, deney grubunda bulunan öğrencilerle yapılan görüşmeler sonucunda da öğrencilerin üstbilişsel olarak uygulanan öğretim metodunu sevdikleri ve çalışmalarına olumlu katkı sağladığını düşündükleri anlaşılmıştır.Item Farklılaştırılmış öğretimin doğrusal denklemler konusunda akademik başarıya, öz-düzenleme stratejilerine, motivasyonel inançlara ve üstbiliş farkındalıklara etkisi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2020-06-26) Bağrıyanık, Hilal Meriç; Memnun, Dilek Sezgin; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı/Matematik Eğitimi Bilim Dalı.Bu araştırmada, Doğrusal Denklemler konusunun sekizinci sınıf düzeyinde farklılaştırılmış öğretim yöntemi ile öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına, öz-düzenleme stratejilerine, motivasyonel inançlarına ve üstbiliş farkındalıklarına etkisi araştırılmıştır. Araştırma, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, Konya ili Meram ilçesinde bulunan iki ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada, sekizinci sınıfta öğrenim görmekte olan toplam 49 öğrenci ile çalışılmıştır. Çalışma toplamda 9 hafta (45 saat) sürmüştür. Araştırmada, verilerin toplanması ve yorumlanması sürecinde nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel bir araştırmadır. Araştırma kapsamında yer alan deney ve kontrol grupları birbirine denk olacak şekilde ve öğrencilerin çalışmaya katılma konusundaki isteklilikleri de göz önüne alınarak belirlenmiştir. Deney grubunda farklılaştırılmış öğretim yöntemi uygulanırken kontrol grubunda ise var olan öğretim süreci devam etmiştir. Uygulama öncesi ve sonrası her iki grupta da "Doğrusal Denklemler Testi", "Üstbiliş Farkındalık Envanteri" ve "Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeği" uygulanmıştır. Elde edilen nicel verilerin analizinde normallik varsayımının testi için Shapiro-Wilk testinden yararlanılmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında gruplar arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla bağımlı-bağımsız t-testi, Wilcoxon testi ve Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Bu araştırma sonucunda deney grubu öğrencilerinin akademik başarı puanları ile kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Ayrıca, öğrencilerin uygulama sonundaki öz-düzenleme strateji puanları incelendiğinde, deney grubu lehine anlamlı bir farklılık oluştuğu görülmüştür. Bununla birlikte, uygulamalar sonucunda deney ve kontrol grubu öğrencileri arasında motivasyonel inançlar ve üstbiliş farkındalıkları bakımından ilişkiler de incelenmiştir. Motivasyonel inançlar yönünden deney grubu lehine artış bulunurken üstbiliş farkındalıkları bakımından iki grup arasında fark gözlemlenmemiştir.Item İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin Analitik Geometri'nin koordinat sistemi ve doğru denklemi kavramlarını oluşturması süreçlerinin araştırılması(Uludağ Üniversitesi, 2011) Memnun, Dilek Sezgin; Altun, Murat; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı.Bu araştırmada, Analitik Geometri'ye ilişkin kavramların öğrenilmesi esnasındaki bilgi oluşumunun (soyutlamanın) niteliğinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Koordinat Sistemi ve Doğru Denklemi kavramlarının Yapılandırmacı Öğrenme ile Gerçekçi Matematik Eğitimi kuramlarına uygun olarak tasarlanan öğrenme ortamlarında uygulamaları gerçekleştirilmiştir. Uygulamaların bu iki öğrenme kuramına uygun olarak gerçekleştirilmesinde, bu iki kuramın da matematik eğitimini etkileyen ve öğrencilerin bilgiyi kendisinin oluşturmalarına fırsat veren yaklaşımlar olmaları önemli rol oynamıştır.Bu araştırma nitel bir durum çalışmasıdır. Uygulama öncesinde gerçekleştirilen pilot uygulama ile araştırmacının görüşme esnasındaki rolü ve etkinliklerin uygulamadaki yeterliliği incelenmiş, öğrenme ortamı ve etkinlikler öğrencilerin bilgi oluşturma süreçlerini daha iyi ortaya koyabilecek şekilde yeniden düzenlenmiştir. Örnek olay çalışmasında/uygulamada, araştırmada yer alan iki öğrenme kuramına uygun olarak hazırlanmış olan ve Analitik Geometri'ye ilişkin temel kavramların öğrenimini içeren farklı etkinliklerin uygulaması gerçekleştirilmiştir. Farklı matematik başarı düzeylerindeki ikişer kişilik öğrenci gruplarında gerçekleştirilen bu uygulamaya, araştırmacı katılımcı gözlemci konumunda katılmıştır. Araştırmada, veri toplama yöntemleri olarak nitel araştırmalarda kullanılan görüşme, katılımcı gözlem ve doküman analizi kullanılmıştır. Uygulamanın/örnek olay çalışmasının ardından yapılan araştırma/görüşme verilerinin analizinde, öğrencilerin kendilerine yöneltilen etkinliklerle ilgili çözümler yaptıkları çalışma kâğıtlarının ve görüşme sırasında kaydedilen video kayıtlarının incelenmesine yer verilmiştir. Verilerin analizi ve yorumlanması, nitel veri analizi türlerinden betimsel analiz ile gerçekleştirilmiştir. Analizlerde soyutlama sürecinin gözlenmesinde RBC+C modeli referans alınmıştır. Araştırmada, öncelikle öğrenci gruplarında gerçekleştirilen görüşmelerdeki bilgi oluşturma sürecine ilişkin öğrenci ifadeleri / veri grubu sistematik ve açık bir şekilde düzenlenmiştir. Ardından, bu veriler / ifadeler RBC+C soyutlama modelinin belirlediği bilişsel eylemler üzerinden analiz edilmiştir.Araştırmanın sonunda, Gerçekçi Matematik Eğitimi'ne göre hazırlanmış olan etkinliklerin uygulandığı örnek olay çalışmasına katılan öğrencilerin büyük bir bölümünün koordinat sistemi kavramını oluşturduğu düşünülmektedir. Doğru denkleminin oluşturulması sürecinin incelenmesi amacıyla Yapılandırmacı Öğrenme'ye uygun olarak gerçekleştirilen etkinliklere katılan öğrencilerin tamamının doğru denklemi kavramını oluşturdukları ve ardından da sağlamlaştırdıkları anlaşılmıştır.Item İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin olasılıkla ilgili temel kavramları anlama düzeyleri(Uludağ Üniversitesi, 2010-04-01) Memnun, Dilek Sezgin; Altun, Murat; Yılmaz, Aslıhan; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi/İlköğretim Bölümü.Olasılık, öğrencilerin hala anlamada zorlandıkları bir alt öğrenme alanıdır. Bu çalışmada, sekizinci sınıf öğrencilerin olasılığa ilişkin temel kavramları anlama düzeyleri ve bu kavramları uygulama becerileri incelenmiştir. Çalışma, bir ilköğretim okuluna devam etmekte olan 90 sekizinci sınıf öğrencisi üzerinden yürütülmüştür. Çalışmanın verileri, toplam 5 açık uçlu sorudan oluşan bir olasılık başarı testinden elde edilmiştir. Öğrencilerin açık uçlu sorulara verdikleri cevaplardan elde edilen veriler incelenmiş, yüzde ve frekans analizi ile çözümlenmiştir. Çalışmanın sonunda; olasılık kavramlarının öğrenilmesinde öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyinin oldukça önemli olduğu ve bazı olasılık kavramlarının öğrenilmesinde öğrencilerin gelişmişlik düzeylerinin önemli bir rol oynadığı ortaya çıkmıştır. Özellikle de, öğrencilerin örnek uzay kavramını anlama ve kullanmada, olasılık olayları ile ilgili muhakeme yapmada ve ayrık olay, bağımsız olay gibi bazı olasılık kavramlarını anlamlandırmada zorlandıkları gözlenmiştir.Item The levels of metacognitive awareness of primary teacher trainees(Elsevier, 2009) Uzunboylu, H.; Çacuş, N.; Memnun, Dilek Sezgin; Akkaya, Recai; Uludağ Üniversitesi/Fen-Edebiyat Fakültesi/Matematik Bölümü.; 0000-0003-3254-8858; 0000-0001-5369-7612; F-4256-2014; K-3286-2015; ABG-5519-2020; 26658572100; 26657841000The aim of this study is to determine the level of metacognitive awareness of primary teacher trainees and to examine whether there is a difference according to class levels and gender or not. In accordance with this purpose, the inventory of metacognitive awareness was applied to 263 candidate teachers (157 female, 106 male), studying at Uludag University. At the end of the study, it was understood that the majority of the primary teacher trainees had high level of metacognitive awareness. Furthermore, there appeared no significant difference among the scores of candidate teachers' metacognitive awareness according to gender, but there appeared significant difference among the scores of candidate teachers' metacognitive awareness according to class levels.Item Rasyonel sayılar konusunun farklılaştırılmış öğretim yöntemi ile öğretiminin farklı öğrenme stillerine sahip olan yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve matematik kaygılarına etkisi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2021-02-18) Berber, Merve; Memnun, Dilek Sezgin; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı/Matematik Eğitimi Bilim Dalı.Bu araştırmada, ortaokul yedinci sınıf Matematik dersi Rasyonel Sayılar konusunun öğrencilerin baskın öğrenme stilleri dikkate alınarak Farklılaştırılmış öğretim yöntemi ile öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve matematik kaygılarına etkisi incelenmiştir. Araştırma, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı güz döneminde, Erzurum ili Horasan ilçesinde bulunan bir devlet ortaokulunda gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma, yedinci sınıfta öğrenim gören toplam 40 öğrenci ile 6 hafta yürütülmüştür. Araştırmada verilerin toplanması ve yorumlanmasında nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Bu araştırma, ön-son testlerin uygulandığı deney ve kontrol gruplu yarı deneysel bir çalışmadır. Araştırma kapsamında yer alan deney ve kontrol grupları araştırmacı tarafından hazırlanan "Genel Başarı Testi" uygulaması sonucunda akademik başarı yönünden birbirine denk olacak şekilde ve öğrencilerin çalışmaya gönüllü katılımı göz önünde bulundurularak belirlenmiştir. Araştırmada deney grubunda, öğrencilerin öğrenme stilleri dikkate alınarak Farklılaştırılmış öğretim uygulanırken, kontrol grubunda ise mevcut öğretim programıyla ders uygulamaları yapılmıştır. Uygulama öncesinde ve sonrasında her iki gruba da "Rasyonel Sayılar Başarı Testleri" ve "Matematik Kaygı Ölçeği" uygulanmıştır. Ayrıca, uygulama öncesinde deney grubu öğrencilerine "Grasha-Reichmann Öğrenme Stilleri Ölçeği" uygulanarak öğrencilerin baskın öğrenme stilleri belirlenip, derslerde bu stiller dikkate alınarak, Farklılaştırılmış öğretime uygun olarak hazırlanan ders planları uygulanmıştır. Uygulamalar sonucunda elde edilen nicel verilerin analizinde normallik varsayımının test edilmesi için Shapiro-Wilk testinden yararlanılmıştır. Ardından gruplar arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla normal dağılım gösteren gruplarda bağımlı-bağımsız t-testi ve normal dağılım göstermeyen gruplarda ise Wilcoxon testi ile Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin matematik dersi akademik başarıları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunurken, matematik kaygılarına ilişkin sonuçlar karşılaştırıldığında ise istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.Item Sekizinci sınıf olasılık konularında aktif öğrenme yöntemi ile öğretimin öğrenci başarısı açısından incelenmesi(Uludağ Üniversitesi, 2003) Memnun, Dilek Sezgin; Altun, Murat; Uludağ Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı/Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı.Bu çalışma, permütasyon ve olasılık ünitesinde yer alan konuların 8. sınıfta aktif öğrenme yöntemi ile yapılan öğretiminin, öğrenci başarısında yarattığı farklılıkları belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma deneysel bir çalışmadır ve çalışmayı gerçekleştirmek için Bursa ili Namık Kemal İlköğretim Okulu’na devam eden 8. sımf öğrencilerinin bulunduğu üç şube deney grubu, Bursa ili Süleyman Cüra İlköğretim Okulu’na devam eden 8. sınıf öğrencilerinden seçilen üç şube de kontrol grubunu oluşturmuştur. Çalışmaya; deney grubundan 90, kontrol grubundan 107 öğrenci katılmıştır. Aktif öğrenme yöntemine uygun olarak ders planlan hazırlanmış ve deney grubunda ders programında belirlenmiş olan matematik ders saatleri içerisinde uygulanmıştır. Öğretim bu üniteye yıllık program içinde ayrılmış süre olan 12 ders saati süresince devam etmiştir. Deneysel çalışmanın 4 saati permütasyon konularına, 8 saati olasılık konularına ayrılmıştır. Aktif öğrenmenin gereği olarak ders planlarında etkinliklere ağırlıkla yer verilmiştir ve 8-C sınıfında 15, 8-A ve 8-B sınıflarında ise 13 etkinlik yapılmıştır. Aynca her bir gruba 7 ödev etkinlik verilmiştir. Çalışma sırasında öğrenciler gruplar halinde çalışmışlardır. Etkinliklere katılan gruplar, araştırmacı tarafından, etkinliğin gerektirdiği sayıda öğrenciden oluşturulmuştur ve gruplardaki öğrencilerin grup çalışmaları sırasında birbirleri ile etkileşime girmeleri, fikir alışverişi yapmaları amacı ile gruplarda farklı yetenek düzeylerinde öğrenciler olmasına dikkat edilmiştir. Öğretimin sonucunda öğrenci başarısını ölçmek amacıyla 5 tanesi bilgi ve kavrama, 5 tanesi de uygulama düzeyinde olan 10 sorudan oluşturulmuş “Ünite Başarı Testi” uygulanmıştır. “Ünite Başarı Testi” uygulanışından üç hafta sonra tekrar uygulanarak öğrencilerin bilgileri hatırda tutma düzeyleri (kalıcılık düzey) tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular sonucunda, Permütasyon ve Olasılık ünitesinin aktif öğrenme yöntemi ile yapılan öğretiminin öğrenci başarısını anlamlı derecede arttırdığı görülmüştür.Item Sekizinci sınıfta permütasyon ve olasılık konularının aktif öğrenme ile öğretiminin uygulama düzeyi öğrenci başarısına etkisi(Uludağ Üniversitesi, 2008-08-01) Memnun, Dilek Sezgin; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Bu çalışmada, sekizinci sınıf İlköğretim Okulu Matematik Dersi Öğretim Programı’nda yer alan Permütasyon ve Olasılık ünitesinde yer alan konuların sekizinci sınıfta aktif öğrenme ile öğretimi yapılmış ve bu öğretimin uygulama düzeyi öğrenci başarısı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Çalışma, deney ve kontrol gruplu olarak planlanmış ve iki farklı ilköğretim okulunun toplam 197 sekizinci sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Aktif öğrenmeye ve yıllık ders programına uygun olarak ders planları hazırlanmıştır. Deney grubunda, bu ders planlarına uygun olarak haftalık ders saatleri içerisinde öğretim gerçekleştirilmiştir. Öğretimin sonunda, öğrenci başarısını ölçmek amacıyla 4 tanesi uygulama düzeyinde hazırlanmış olan 10 açık uçlu sorudan oluşturulmuş bir ünite başarı testi uygulanmıştır. Bu çalışmada, ünite başarı testinde yer alan sorulardan sadece uygulama düzeyinde hazırlanmış olan 4 soru ile ilgili olarak elde edilen verilerin değerlendirmesi yapılmıştır. Elde edilen bulgular, buluş yoluyla öğrenme ve oyunlarla öğretim yöntemlerinin ağırlıkla kullanıldığı aktif öğrenmeyi esas alan öğretimin uygulama düzeyi öğrenci başarısını anlamlı derecede arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır.Item Yedinci sınıf öğrencilerine verilen üstbiliş destekli problem çözme öğretiminin problem çözme başarısı ve üstbiliş becerilere etkisi(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2019-06-21) Arsuk, Sevgi; Memnun, Dilek Sezgin; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı/Matematik Eğitimi Bilim Dalı.Bu araştırma, yedinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin problem çözme stratejileri ile üstbilişsel stratejilerin öğretiminin öğrencilerin üstbilişsel farkındalıklarına, akademik başarılarına ve problem çözme becerisine etkisi incelemeyi amaçlamıştır. Araştırma, ortaokul yedinci sınıfta öğrenim gören öğrenciler ile birlikte 9 hafta boyunca, toplamda 18 saat süreyle yürütülmüştür. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma öncesi öğrencilere uygulanan başarı testi sonuçlarına göre öğrenciler gruplara ayrılmıştır. Üstbiliş stratejileri destekli problem çözme stratejileri öğretimi alan deney grubunda yer alan öğrencilere üstbiliş stratejileri destekli problem çözme stratejileri eğitimi verildi. Problem çözme stratejileri öğretimi alan deney grubundaki öğrencilere ise sadece problem çözme stratejileri eğitimi verilirken kontrol grubuyla bir çalışma yapılmamıştır. vii Bu kapsamda, elde edilen nicel verilerin analizinde, öncelikle veri dağılımının normallik varsayımının test edilmesinde Shapiro Wilk’s testinden yararlanılmıştır. Ardından da, elde edilen sonuçlara uygun olarak parametrik ve non-parametrik testler uygulanmıştır. Araştırmanını sonuçlarına bakıldığında uygulama öncesinde matematik başarı testi sonuçlarına göre deney ve kontrol grubu öğrencilerinin aralarında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Elde edilen bulgulara göre uygulama sonrasında üstbiliş stratejileri destekli problem çözme stratejileri öğretimi alan deney grubundaki öğrencilerin hem üstbiliş stratejileri kullanımı hem de problem çözme becerilerinde artış görülmüş, ayrıca sadece problem çözme stratejileri öğretimi alan deney grubundaki öğrencilerin sadece problem çözme becerilerinde artış olduğu gözlenmiştir. Kontrol grubunda ise anlamlı bir artış gözlenememiştir. Bu bağlamda elde edilen sonuçlar, üstbiliş strateji destekli problem çözme stratejileri öğretiminin, öğrencilerin problem çözme becerilerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.