2003 Cilt 12 Sayı 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/14288
Browse
Browsing by BUU Author "Öcal, Mustafa"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Çocuklara İslâm’ı bir bütün olarak nasıl anlatabiliriz? (İslâm bahçesi benzetmesi)(Uludağ Üniversitesi, 2003) Öcal, Mustafa; Uludağ Üniversitesi/İlahiyat Fakültesi.Makale, İslâm’ı; iman, ibadet ve ahlâk esasları ile birlikte bir bütün olarak anlamak ve kavramak amacıyla soru yönelten çocuklar ve gençler düşünülerek hazırlanmıştır. Makalede anlatım, üç ayrı kişinin dünya hayatında sahip olabilecekleri muhayyel/tasviri bir İslâm bahçesi üzerinden yapılmaktadır. Üç kişiden birincisi; Allah’a ve diğer iman esaslarına inanmakta, iyi bir mümin ve Müslüman olarak yaşamaktadır. İkincisi; Allah’a inanmakla birlikte büyük günahlar işleyerek yaşamaktadır. Üçüncüsü ise; Allah’a ve diğer iman esaslarına inanmamaktadır. İşte bu üç kişinin dünya hayatındaki durumları, tasvirî İslâm bahçesi (bahçeli ev) benzetmesi üzerinden anlatılmaktadır. Makalede bu kişilerin; inanma veya inanmama, ibadet yapma veya yapmama durumlarına göre, gerek bu dünyada ve gerekse ahiret aleminde kavuşabilecekleri huzur ve mutluluk ile mutsuzluk söz konusu edilmektedir.Item İmam ve hatip mektepleri, mezunlarından bazıları ile yapılan mülâkatlar ve şehâdetname örnekleri(Uludağ Üniversitesi, 2003) Öcal, Mustafa; Uludağ Üniversitesi/İlahiyat Fakültesi.Bu makale, 1924 yılında kabul edilen Tevhid-i Tedrisat Kanunu gereği aynı yıl açılıp, birkaç yıllık eğitim ve öğretim faaliyetlerinden sonra tekrar kapatılan İmam ve Hatip Mektepleri hakkında 15 yıl süren bir araştırma sonucu ortaya çıkmıştır. Makalede önce, birtakım belgelere, resmi evraka ve daha evvel yapılmış araştırmalara dayanılarak İmam ve Hatip Mekteplerinin açılış biçimleri, açıldıkları yerler, öğrenci ve mezun sayıları ile ilgili bilgiler verilmektedir. Daha sonra, bu mekteplerden mezun olan üç ayrı kişi ile yaptığımız mülâkatlar eşliğinde kendilerinden temin ettiğimiz şehâdetneme/diploma örnekleri ile bazı resimler birer belge olarak sunulmaktadır. Makale “sonuç” niteliğinde kısa bir değerlendirme yapılarak tamamlanmaktadır.Item Kader ve kaza inancının öğretimi(Uludağ Üniversitesi, 2003) Öcal, Mustafa; Uludağ Üniversitesi/İlahiyat Fakültesi.İslâm’ın kader ve kaza inancı, iman esasları içerisinde en zor anlaşılanı ve anlatılanıdır. Özellikle İlköğretim çağı çocuklarının konuyu anlamaları ve kavramaları son derecede zordur. Zorluğuna rağmen bu konu, din eğitimcileri tarafından her seviyedeki çocuk ve gence anlatılmak durumundadır. İşte bu makalede böylesine zor bir konuyu anlatabilmek için yeni bir yöntem düşünülmüş ve çizimli bir anlatım denenmiştir. Makalede, birincisi (A kişi); Allah’a ve diğer iman esaslarına inanan ve iyi bir mümin olarak yaşayan, ikincisi (B kişi); inanan ama büyük günahlar da işleyen, üçüncüsü (C kişi) ise; Allah’a inanmayan kişinin hayat çizgisi üzerinden insanların kaderleri anlatılmaktadır.