2004 Cilt 5 Sayı 7
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/13343
Browse
Browsing by BUU Author "Çiftçi, Cafer"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Müşteri memnuniyeti, kalite ve Osmanlı esnafı(Uludağ Üniversitesi, 2004-12-01) Çiftçi, Cafer; Uludağ Üniversitesi/Fen-Edebiyat Fakültesi/Tarih Bölümü.En basit tanımıyla kalite, bir malın vasfını, niteliğini ifade eder. Müşteri memnuniyeti kavramı ise, müşterinin mamulden veya hizmetten beklediği performans ile tüketim tecrübesi neticesinde mamulün veya hizmetin gerçek performansı arasında algıladığı farktır. Bu çalışmada, yakın dönemde akademisyenlerin, firmaların ve çeşitli kuruluşların üzerinde sıkça durduğu ve araştırmalar yaptığı, kalite ve müşteri memnuniyeti kavramları hakkında özet bilgiler verilerek, bu kavramların Osmanlı döneminde görülen basit ve saf varlığı ortaya konmaktadır. Osmanlı iktisadî hayatında ve esnaf teşkilâtında kalite ve memnuniyet kavramlarının varlığına dâir verilen örneklerle, Türk iktisadî tarihinde var olup da unutulan değerler gösterilmeye çalışılmaktadır.