2007 Cilt 20 Sayı 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/10914
Browse
Browsing by BUU Author "Erden, Salih"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Beden Eğitimi ve Spor Bölümlerine öğrenci seçme ve sınav yöntemlerinin değerlendirilmesi(Uludağ Üniversitesi, 2007) Çankaya, Cemali; Erden, Salih; İlhan, Atilla; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Çalışmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmeni yetiştiren bölümlerin yetenek sınavlarına giren öğrencilerin, sportif beceri düzeylerini ve bu sınavlarda uygulanan sınav yönteminin öğrenciler tarafından nasıl algılandığını belirleyerek, sınav sonucunda elde edebilecekleri başarıyı tahmin etme durumlarını saptamaktır. Tarama modelinde gerçekleştirilen bu çalışmada kullanılan anket soruları uzman görüşleri alınarak düzeltilmiş, güvenirlilik için bir grup öğrenciye ön uygulama yaptırılarak son şekli verilmiştir. Sınava başvuran adayların yaptıkları spor branşları, lisans düzeyleri ve yetenek sınavlarıyla ilgili düşünceleri alınmış, ayrıca sınav sonucunda elde edebilecekleri başarıyı tahmin etme durumları belirlenmiştir. Araştırmaya, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü (UÜEFBESB) yetenek sınavlarına başvuran 28 bayan, 122 erkek olmak üzere toplam 150 öğrenci katılmıştır. Elde edilen veriler tablo ve grafiklerle açıklandıktan sonra sayısal ve yüzde oranlarıyla değerlendirilmiştir. Sınavda adayların alacağı puan ve girebilecekleri sıralama aralığını tahmin etme, cinsiyet açısından araştırılmış, istatistik değerlendirmede de İki Gözlü Ki-Kare Testi uygulanmıştır. Sınava baş vuran adayların % 58’inin lisanslı sporcu olduğu bulunmuştur. Araştırmaya katılan adayların branşlara göre en çok lisanslı öğrenci oranı kızlarda % 39 ile voleybol, erkeklerde % 42 ile futbol branşı olduğu belirlenmiştir. Adaylar, % 85 ile sınav yöntemini uygun bulup, sınavda uygulanan yetenek testlerine olumlu yanıt vermişlerdir (kızlar % 60, erkekler % 80). Buna karşın adaylar yalnızca ÖSS sınav sonucuna bakılarak öğrenci alınması düşüncesine % 76 oranında karşı çıkmışlardır. Adaylara sınavda alabilecekleri puan aralığını ve sınavı kazanma aralığını tahmin etme soruları sorulmuş ve alınan sonuçlar bayan erkek açısından karşılaştırılmıştır. Her iki tahminde de aralarında istatistik anlamda fark olmadığı belirlenmiştir (P>0,05).