2008 Cilt 21 Sayı 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/12050
Browse
Browsing by Department "Eğitim Fakültesi"
Now showing 1 - 5 of 5
- Results Per Page
- Sort Options
Item Boks antrenör adaylarının problem çözme becerisi ve atılganlık düzeylerinin tespiti(Uludağ Üniversitesi, 2008-08-01) Öztürk, Füsun; Koparan, Şenay; Efe, Mehmet; Eğitim FakültesiBu çalışmada, boks antrenör adaylarının demografik özellikleri, atılganlık ve problem çözme becerileri araştırılmıştır. Çalışmada Türkiye’nin çeşitli illerinden 1. Kademe Boks Antrenör kursuna katılan 29 kişi yer almıştır. Adaylara kişisel bilgi formu, Rathus Atılganlık Envanteri (RAE) ve Problem Çözme Envanteri (PÇE) uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15.0 istatistik programında test edilmiştir. İki grup arasındaki farklılıkları incelemek amacıyla Mann-Whitney U testi, ikiden fazla gruplar arasındaki farklılığı değişkenlere göre incelemek için Kruskal Wallis testi, değişkenler arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla Pearson Korelasyon Katsayısı testleri kullanılmıştır. Sonuç olarak, boks antrenör adaylarının, RAE ve PÇE puan ortalamalarının orta seviyelerde olduğu tespit edilmiştir. Eğitim düzeyleri, branşı seçme nedenleri ve medeni halleri ile RAE ve PÇE puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Mesleklerine göre PÇE puanları arasında farklılık yokken, RAE puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Aylık ortalama gelirleri ile PÇE ve RAE puanları arasında bir ilişkiye rastlanmamıştır. Yaşla PÇE puanı arasında ilişki yokken, yaşla RAE puanı arasında pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur. RAE puanı ile PÇE puanı arasında ise negatif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir.Item Merkezden uzak bir ilköğretim okulunda sanat eğitimi sorunsalına uygulamalı bir yaklaşım(Uludağ Üniversitesi, 2008-08-01) Bilhan, Dilek Şahiner; Eğitim FakültesiTürkiye’de, merkezden uzak okullarda altyapı ve donanım eksikliği sanat eğitiminde daha belirgin sorunlara neden olmaktadır. Bu okullarda sanat eğitimi öğretmenlerinin olmadığı ve sanat atölyelerinin oluşturulmadığı görülmektedir. Bir toplumun ilerlemeci ve yenilikçi bir bakış açısına sahip olabilmesi için, sanatın geliştirici ve dönüştürücü gücüyle eğitim süreci içinde daha belirgin kazanımlar oluşturulabileceği kabul edilmektedir. Bir grup sanat eğitimi öğretmen adayı ve eğitimcisiyle birlikte, yeterli donanıma sahip olmayan; merkezden uzak bulunan Mazlumlar İlköğretim Okulu’nda, bir dizi sanat eğitimi etkinliğinin gerçekleştirilmesi, bu araştırmanın içeriğini oluşturmaktadır. İlköğretim öğrencilerine etkinlik süresince sanatın dallarını öğretmenin yanı sıra, sanatın gerekliliği üzerine düşüncelerinin geliştirilmesi istenmiştir. Sanat eğitimi öğretmen adaylarının ve ilköğretim öğrencilerinin görüşleri ortaya konularak bir değerlendirmenin yapılması bu çalışmanın amacını oluşturmuştur.Item Okul öncesi dönem çocuk kitaplarında temizlik(Uludağ Üniversitesi, 2008-08-01) Erdal, Kelime; Eğitim FakültesiTemizlik, doğumundan ölümüne kadar insan hayatının vazgeçilmez alışkanlığıdır. Çocuğun ilgi ve ihtiyaçlarını karşılayan, zihinsel ve duygusal gelişimini destekleyen, kısacası çocuk eğitiminde büyük yere sahip olan kitapların bu önemli konuya duyarsız kalması beklenemez. İnsanın alışkanlıklarının ve daha da önemlisi kişiliğinin temellerinin atıldığı okul öncesi dönemden başlayarak, çocukluğun her döneminde kitapların temizlik konusuna değindiği görülmektedir. Araştırmada, çocuk edebiyatı tanımlaması içine giren ve çeşitli yaş gruplarına hitap eden kitaplar, temizlik alışkanlığına yer vermeleri bakımından incelenmiş, bu konudaki yaklaşımlarla ilgili sonuçlara ulaşılmaya çalışılmıştır.Item Sekizinci sınıfta permütasyon ve olasılık konularının aktif öğrenme ile öğretiminin uygulama düzeyi öğrenci başarısına etkisi(Uludağ Üniversitesi, 2008-08-01) Memnun, Dilek Sezgin; Eğitim FakültesiBu çalışmada, sekizinci sınıf İlköğretim Okulu Matematik Dersi Öğretim Programı’nda yer alan Permütasyon ve Olasılık ünitesinde yer alan konuların sekizinci sınıfta aktif öğrenme ile öğretimi yapılmış ve bu öğretimin uygulama düzeyi öğrenci başarısı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Çalışma, deney ve kontrol gruplu olarak planlanmış ve iki farklı ilköğretim okulunun toplam 197 sekizinci sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Aktif öğrenmeye ve yıllık ders programına uygun olarak ders planları hazırlanmıştır. Deney grubunda, bu ders planlarına uygun olarak haftalık ders saatleri içerisinde öğretim gerçekleştirilmiştir. Öğretimin sonunda, öğrenci başarısını ölçmek amacıyla 4 tanesi uygulama düzeyinde hazırlanmış olan 10 açık uçlu sorudan oluşturulmuş bir ünite başarı testi uygulanmıştır. Bu çalışmada, ünite başarı testinde yer alan sorulardan sadece uygulama düzeyinde hazırlanmış olan 4 soru ile ilgili olarak elde edilen verilerin değerlendirmesi yapılmıştır. Elde edilen bulgular, buluş yoluyla öğrenme ve oyunlarla öğretim yöntemlerinin ağırlıkla kullanıldığı aktif öğrenmeyi esas alan öğretimin uygulama düzeyi öğrenci başarısını anlamlı derecede arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır.Item Tilki ile yılan metninin göstergebilimsel çözümlemesi(Uludağ Üniversitesi, 2008-08-01) Atan, Nurhayat; Eğitim FakültesiBu çalışmada, masal türlerinden hayvan masallarına örnek oluşturan “Tilki ile Yılan” adlı metnin dilsel içeriği, göstergebilimsel okuma yöntemiyle söylemsel, anlatısal ve mantıksal-anlamsal düzeylerde çözümlenmiştir.