1992 Cilt 7 Sayı 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/16552
Browse
Browsing by Department "Eğitim Bilimleri Bölümü"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item Delinition of curriculum(Uludağ Üniversitesi, 1992) Saylan, Nevin; Necatibey Eğitim Fakültesi; Eğitim Bilimleri BölümüIt is well to recognize that the term curriculum is used in different meanings and under different names. In this paper, different definitions of the curriculum are examined in the literature. To eliminate fuzziness and confusion in the use of the term, curriculum is defined as a field of study which includes all of the working areas of the field.Item Milli eğitim bakanlığı ticaret ve turizm ortaöğretim okullarının 1978-1987 dönemindeki gelişimi(Uludağ Üniversitesi, 1992) Acuner, Ahmet Münir; Necatibey Eğitim Fakültesi; Eğitim Bilimleri BölümüBu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı Ticaret ve Turizm öğretiminde okul öğrenci ve öğretmen sayılan ile harcamaların 1978-1987 dönemindeki gelişimini içermektedir.Item Öğretmen yetiştirme eğitim-öğretim planlarının geliştirilmesi(Uludağ Üniversitesi, 1992) Saylan, Nevin; Necatibey Eğitim Fakültesi; Eğitim Bilimleri BölümüÖretmen yetiştirmenin önemli bir boyutu olan "alan öğretmeni" yetiştirme, 1867 yılında İstanbul askeri idadisinde matematik öğretmeni yetiştirme ile başlamıştır. Atatürk'ün önderliğinde nicelik ve nitelik yönünden eğitimde büyük gelişmeler sağlanmasına rağmen, bugün hala "alan öğretmeni" yetiştirmede çeşitli sorunlarIa karşılaşılmaktadır. Bu yazıda, nitelikli alan öğretmeni yetiştirilmesinde önemli olan öğretmenlik meslek bilgisi üzerinde durulmaktadır.Item Planlı eğitim faaliyetlerinin önemi(Uludağ Üniversitesi, 1992) Battal, Nevzat; Necatibey Eğitim Fakültesi; Eğitim Bilimleri BölümüBu çalışmada; eğitim programlarının hazırlanmasında atılması gereken adımlar olan: 1) Hedeflerin, 2) Hedef davranışların, 3) Eğitim durumlarının ve 4) Sınama durumlarının belirlenmesi üzerinde durulmuştur.