2003 Cilt 2 Sayı 4
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/20048
Browse
Browsing by Department "Sosyal Bilimler Enstitüsü"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Köy enstitülerinde eğitim-öğretim(Uludağ Üniversitesi, 2003) Burgaç, Murat; Sosyal Bilimler Enstitüsü; Tarih Ana Bilim DalıBu makalede, Köy Enstitülerindeki eğitim-öğretim konusu incelenmiştir. Makalede önce, Cumhuriyet yönetiminin eğitime verdiği önem ve Enstitülerin açılmasından önce kırsal alandaki eğitim sorununun nicel boyutu anlatılmıştır. Daha sonra, öğretmenlerin köylerde çalışmak istememeleri ve köye adapte olamamalarının nedenleri irdelenmiş, Enstitülerdeki eğitimin bu noktaları göze alarak şekillendiği ortaya konulmuştur. Enstitülerde iş eğitiminin ilkesinin ne şekilde uygulandığı incelenmiş, bu eğitimin üretime yönelik olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan üretici iş eğitimi sayesinde Enstitülerin kar elde eden kurumlar haline geldikleri, arşiv belgelerine dayanarak, ortaya konulmuştur.Item Mübadele öncesi ve sonrası Bursa’nın sosyo- ekonomik yapısı üzerine bir değerlendirme(Uludağ Üniversitesi, 2003) Çetin, Hasan; Sosyal Bilimler Enstitüsü; Tarih Ana Bilim DalıBüyük Mübadele sonucu, Bursa yöresinden giden 120.000 Rum ve Ermeni’nin yerine 40.000 göçmen iskan edilmiştir. Bu bölgeye yerleşen insanlar şehrin sosyo-ekonomik yapısını etkilemişlerdir. Bu değişiklikler aşağıda kategorize edilmiştir. 1. Bursa’nın nüfusu, Rum ve Ermenilerin dış göçü, Müslüman nüfusun iç göçünden dolayı, din ve etnik açıdan homojen bir yapıya bürünmüştür. 2. Yeni gelenler nüfus, ticaret ve endüstri ile uğraşan Rum ve Ermenilere nazaran tarımla uğraşıyorlardı. Böylelikle yeni gelen insanlar büyük oranda tarımsal arazileri doldurdu. Bazılarına iş gücü sağlanarak ticaret ve endüstri alanlarına yöneltildi. 3. Bu nüfus değişiminden sonra, Bursa kültürel açıdan homojen bir görüntüye sahip oldu.