Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans Tezleri / Master Degree
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/19
Browse
Browsing by Language "de"
Now showing 1 - 13 of 13
- Results Per Page
- Sort Options
Item Analyse der metaphorischen auffassungen von deutschlernenden über Deutsch im rahmen der mehrsprachigkeit(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2022-07-22) Akan, Suat; Şenyıldız, Anastasia; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/Alman Dili Eğitimi Bilim Dalı.; 0000-0002-8195-2892Bu çalışma, Almanca öğrenenlerin Alman diline karşı geliştirdikleri metaforik algıları çok dillilik bağlamında ele almaktadır. Teorik temelden sonra bir liseden 503 katılımcının yer aldığı araştırmanın yapısı sunulmuştur. Sonuçlar 14 farklı kategoriye ayrılmış ve diller için ortaya çıkan kategorinin burada açık ara farkla ilk sıraya yerleştiği görülmüştür. Katılımcıların yaklaşık % 80'i çarpıcı bir şekilde Almanca ile İngilizce arasındaki benzerliklere dikkat çekmiştir. Buna ilişkin argümanlarını, iki dilin fonolojik, semantik ve sözdizimsel düzeyine kadar inen gerekçelerle desteklemişlerdir. Araştırmada, öğrenicilerin Almanca dersine deneyimsiz ve boş zihinle gelmedikleri, aksine çok dillilik ilkeleri doğrultusunda sürekli teşvik edilmesi gereken, bu derse daha önceki deneyim ve bilgilerini yanlarında getiren kişiler olduğu sonucu ortaya çıkmaktadır.Item Analyse zur entwicklung der deutschdidaktischen kurzfilmmaterialien im hinblick auf die sprache, landeskunde und medienkompetenz und die bestimmung des verwendungsanteils der filmmaterialien seitens der lehrer(Uludağ Üniversitesi, 2018-08-29) Yurtseven, Burcu; Alyaz, Yunus; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/Alman Dili Eğitimi Bilim Dalı.Bu çalışma kestirimsel deneysel bir araştırma olup, nicel araştırma yöntemiyle ele alınmıştır. Veri toplamada araç olarak bir anket ve yedi analiz yönergesi kullanılmıştır. 2015–2016 Eğitim-Öğretim yılında uygulanan ankete katılan çalışma grubu, aktif olarak çalışan 20 Almanca öğretmeni tarafından oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler okuldaki dijital altyapı, film kullanımı ve Almanca dersinde görsel-işitsel materyallerin kullanımı ile ilgili öğretmen görüşleri kapsamında analiz edilmiştir. Bununla bağlantılı olarak özel ve devlet okulları arasındaki farklar irdelenmiştir. Nicel verilerin analizi Microsoft Excel 2013 programı ve SPSS yazılım programı ile gerçekleştirilmiştir. Anketten elde edilen veriler sayılar ve yüzdelik biçimde tablo ve grafik halinde verilmiştir. Yabancı dil olarak Almanca materyalleri konusunda kaynak sağlayan yayınevleri tarafından ek kaynak olarak sunulan eğitsel nitelikteki Almanca kısa filmler dil seviyesi, her ünitenin dilsel içeriği, ülke bilgisi ve medya estetiği içeren unsurlar bağlamında incelenmiştir. Ders kitabı analizi, analiz yönergesi yardımıyla sunulmuştur. Bu çalışmanın genel amacı, ilk etapta seçilmiş çeşitli film materyallerinin listelenmesi ve bu görsel- işitsel medyalarının öğretmenler açısından kullanım olasılıklarının incelenmesi. Bir diğer yandan Bursa ilindeki öğretmenlerin Almanca derslerindeki Almanca eğitsel kısa film kullanımı araştırılacaktır. Bunun ötesinde film kullanımı için görevde aktif olan ve gelecekte mesleğe atılacak olan öğretmenlere kılavuz olması açısından ve böylece film kullanımını kolaylaştırması açısından çözüm önerileri geliştirilecektir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda tüm okulların farklı ama yine de film materyalini sunma açısından yeterli dijital altyapıya sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda farklı kullanım sıklıklarıyla beraber görsel – işitsel ek materyallerin kullanıldığı ama henüz günlük almanca dersinin bir parçası olmadığı saptanmıştır. Ayrıca öğretmenler açısından film kullanımına ilişkin ilgi tespit edilmiştir.Item Ausspracheprobleme Türkischer Deutschlernender in den Vorbereitungsklassen der Uludağ Universitaet und eine mediengestützte Ausspracheschulun(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2018-07-12) Korkmaz, Göknur; Şenyıldız, Anastasia; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı.Mevcut çalışmada, Uludağ Üniversitesi Almanca hazırlık sınıflarında uygulanan medya dayalı bir telaffuz çalışması ele alınmıştır. Çalışmaya Almanca Öğretmenliği ve Arkeoloji bölümünde öğrenim görmeye hak kazanmış Türk öğrenciler katılmıştır. Teorik bir incelemenin ardından söz konusu telaffuz çalışmasının tasarımı ve derse nasıl uygulanacağı tanıtılmıştır. Telaffuz çalışması medya araçlarıyla desteklenmiştir ve öğrencilere farklı çalışma olanakları sunmuştur. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerde saptanan telaffuz sorunlarının doğrudan bir telaffuz çalışması aracılığıyla nasıl ortadan kalkacağını araştırmak, çalışmanın öğrenciler tarafından nasıl değerlendirildiğini ve motivasyonlarına ne yönde etki ettiğini belirlemektir. Söz konusu deneysel araştırma, Kuckartz vd. (2008) Nitel Değerlendirme yöntemi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Buna göre bir anket ve iki odak grup görüşmesi uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar, saptanan telaffuz sorunlarının ne derece ortadan kalktığını ve gelecekteki telaffuz çalışmalarının nasıl şekillenebileceği hakkında bilgi vermiştir. Bunun yanı sıra araştırma alanına yönelik olası öneriler gösterilmiştir.Item Der Beitrag von Umweltdokumentarfilmen zur Entwicklung des Wortschatzes von Deutschlernenden in den Vorbereitungsklassen der Uludağ Universität(Uludağ Üniversitesi, 2015-05-20) Doğan, Mehmet; Alyaz, Yunus; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/Alman Dili Eğitimi Bilim Dalı.Dijital teknoloji çağında film türleri hem günlük hayatımızı hem de eğitim hayatını etkilemektedir. Film okuryazarlığı, medya okuryazarlığı ve çoklu okuryazarlık giderek daha büyük önem kazanmaktadır. Ses ve resimden oluşan kendilerine özgü aktarım şekilleri ve yeni teknikleri ile filmler Almanca derslerinin de en önemli araçlarından biri haline dönüşmektedir. İçerikleri, teknikleri ve dilsel unsurları ile filmler sadece dinlemeizleme yetisinin gelişimine değil, tüm dil becerilerinin gelişimi için emsalsiz bir materyal oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı filme özgü özellikleri, bağlam temelli ve çok duyulu sözcük öğrenme kuramları ile bağdaştırarak çevre belgesellerinin alana özgü ve genel sözcük dağarcığı gelişimine katkısını tespit etmektir. Belgesel film türlerinden biri olan çevre belgeselleri ele aldıkları çevre konusunun disiplinler arası özelliği sayesinde, belgesel film özelliklerinin (net, anlaşılabilir bir dil, standart sözcük dağarcığı, standart cümle yapısı ve dilbilgisi, filme özgü teknikler) yanında çevre okuryazarlığı ve sosyal değer eğitimine katkı sağlamaktadır. Bu çalışma kapsamında Almanca öğretmenliği ve Arkeoloji Almanca hazırlık sınıflarında bir dönem boyunca farklı çevre belgeselleri (Çevre filmleri, kısa filmler, çizgi filmler, animasyonlar) ders materyali olarak işlenmiştir. Çevre belgesellerinin sözcük dağarcığı gelişimine katkısını tespit etmek için ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel desenli bir araştırma yöntemi uygulanmıştır. Bu araştırmada Almanca öğretmenliği öğrencileri deney grubu olarak, Arkeoloji bölümü öğrencileri ise kontrol grubu olarak belirlenmiş ve v ön test karşılaştırmasıyla gruplar arasındaki uygulama öncesi mevcut olabilecek muhtemel fark ihtimali ortadan kaldırılmıştır. Ön test ve son test olarak, bu çalışma kapsamında oluşturulmuş çevre ile ilgili 400 temel sözcükten oluşan bir kelime testi uygulanmış ve değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular çevre belgesellerinin sözcük dağarcığına önemli bir katkı sağladığını ispatlamanın yanında, bu materyalin Almanca derslerine entegre edilmesi gerektiği ve çevre eğitiminin uluslar arası bir görev olduğu gerçeğini vurgulayan bir uygulama şekli oluşturmalıdır.Item Bestimmung des beitrags eines digitalen 3d-lernspiels im daf-unterricht zu lehramtkandidaten und ihren meinungen(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2019-10-11) Akyıldız, Yusuf; Alyaz, Yunus; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/Alman Dili Eğitimi Bilim Dalı.Teknolojik gelişmeler ve internetin dünyaya yayılması, dijital materyallerin eğitim ve öğretim alanında kullanımının artık zorunlu olduğunu göstermiştir. Dijital oyunlar artık gençlerin günlük yaşamlarının ayrılmaz bir parçası olarak kabul edilmektedir. Bu durum sonucunda dijital oyun tabanlı dil öğrenimi gibi birçok öğrenme şekli ortaya çıkmıştır. Dijital oyunların eğitim ve öğretimde kullanımı bir süredir yabancı dil eğitimi alanında araştırma konusu olmaya başlamıştır. Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Almanca öğrencilerinin dijital oyunları ne kadar faydalı bulduklarını belirlemektir. Bu bağlamda, „Berlin 3D entdecken!" dijital oyununun yabancı dil olarak Almanca derslerine olan katkısı belirlenmeye çalışılmıştır. Ülke bilgisi, kelime bilgisi ve dil bilgisinin yanı sıra okuma, yazma, dinleme ve konuşma gibi dil becerilerindeki sonuçlar incelenmiştir. Değerlendirme için nicel yöntem kullanılmıştır. Veriler 2018-2019 akademik döneminde Uludağ Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı'nda toplanmış ve çalışmaya 34 öğrenci katılmıştır. Sonuçlar „Berlin 3D entdecken!" oyununun, yabancı dil becerileri ve işbirlikçi öğrenme ve bireysel öğrenme gibi farklı becerilerin yanı sıra yabancı dil olarak Almanca derslerinde öğrenciler tarafından olumlu karşılandığını göstermiştir. Katılımcıların çoğu, dil becerilerinin sınıfta daha iyi desteklendiğine inanmaktadır. Ayrıca, dijital oyunların yabancı dil öğrenmeyi daha eğlenceli hale getirdiği ve öğrencilerin motivasyonunu arttırdığı tespit edilmiştir.Item Daf-studierende lehren daf-studierende: Eine empirische studie über das peer- tutorium(Uludağ Üniversitesi, 2015-10-23) Tok, Emine; Güler, Gülten; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/Alman Dili Eğitimi Bilim Dalı.Bu çalışma deneysel nitel bir araştırma olup akran destekli öğrenme yaklaşımının Almanca dilbilgisi öğrenme süreci üzerindeki etkilerini araştırmaktadır. Almanya deneyimi olan ve olmayan öğrenciler ile iki kişilik grup çalışması şeklinde yürütülmektedir. Araştırmanın çalışma grubu Uludağ Üniversitesi Almanca Öğretmenliği bölümünden 6 öğrenci tarafından oluşturulmuş olup çalışma 2015 Bahar Yarıyılında 6 haftalık bir süre zarfında gerçekleştirilmiştir. Elde edilmiş bulgular etkileşim, bilgi artışı ve Almanca dilbilgisine karşı tutum doğrultusunda incelenmiştir. Veri bankası ışığında Almaca Öğretmenliği bölümünde ileriye dönük uygulanabilirlikler ve olası gerçekleştirilebilir araştırma perspektifleri görüşülecektir.Item Der einsatz von wortbildung und wortbildungsübungen als ein motivationsfaktor zur förderung der wortschatzentwicklung von deutschlernenden auf dem A-1 niveau(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2022-09-09) Türkoğlu, Yaren; Güler, Gülten; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı.; 0000-0002-2217-0452Wortbildungskenntnisse haben im Fremdsprachenerwerb einen hohen Stellenwert, demzufolge können Wortbildungsübungen zur Entwicklung spezifischer Kompetenzen der Lernenden dienen oder deren Wortschatzentwicklung hilfreich zur Seite stehen. Wortbildungsübungen sind eine wesentliche Form der Wortschatzerweiterung, im Zuge dessen können Lernende dazu angeregt werden ihre lexikalischen Kenntnisse zu erweitern. Der Bestandteil der vorliegenden Studie ist die Erfassung des motivierenden Aspektes von Wortbildungsübungen, die zur Förderung des Wortschatzes beitragen könnten. In dieser Hinsicht setzt sich diese Studie zum Ziel zu ermitteln, ob und wie/weshalb die Deutschlernenden durch den Einsatz der Wortbildung dazu motiviert werden neue Wörter zu erwerben und aufgrund dessen ihren Wortschatz zu entwickeln. Im Rahmen dieser Arbeit wurde im DaF-Unterricht mit den Deutschkursteilnehmenden auf dem A1 Niveau ein Semester lang mit Wortbildungsübungen gearbeitet. Zum Feststellen des Motivationsfaktors von Wortbildungsübungen, wurde am Ende des Semesters, an dem 33 Kursteilnehmenden Beitrag geleistet haben, eine Untersuchung an einer Stichprobe durchgeführt. Beruhend auf den subjektiven Äußerungen der Lernenden, wurden zahlreiche Kriterien erfasst, die auf verschiedene Weise einen Einfluss darauf haben, dass Wortbildungsübungen als motivierend für das Wortschatzentwickeln empfunden werden. Folglich wurde die Bilanz gezogen, dass Wortbildungsübungen nicht nur von essenzieller Bedeutung in Bezug auf die Vermittlung, Entwicklung und Festigung des Wortschatzes sind, sondern motivierend und anregend auf das Wortschatzerwerben wirken, den Wortschatz erweitern bzw. fördern, wenn diese zur Entwicklung der lexikalischen Kenntnisse führen. Deutlich ist auszudrücken, dass Wortbildungsübungen zur Einprägsamkeit des Wortschatzes dienen und deswegen motivierend wirken. Des Weiteren üben die strukturelle Erkennung von Sprache und die Erleichterung während des Lernens einen positiven Einfluss auf den motivierenden Charakter der Wortbildung aus. Im Folgenden erweist sich die Tatsache, dass eine Wortbildung für die Lernenden von hoher Motivation zum Wortschatzlernen ist, wenn diese zum schnellen, effektiven und aktiven Lernen führt, die Produktivität der Lernenden prägt und dazu führt, sich kompetent zu fühlen oder sie dazu ermutigt mehr zu lernen.Item Der einsatz und effekt von sozialen medien im fremdsprachenunterricht am beispiel Deutsch(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2020-12-25) Keleş, Nurseza; Uysal, Hikmet; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı.Mit der Einführung der sozialen Medien in unser Leben hat sich die Technologie in diesem Bereich rasant weiterentwickelt. Infolge dieser Entwicklungen, passte sich jeder Bereich in unserem Leben an die neue Technologie an. Einer dieser Bereiche ist die Bildung. Besonders Forschungen zu sozialen Medien im Fremdsprachenunterricht haben sich vermehrt. Ziel dieser Studie ist es, den Einsatz von sozialen Medien im Deutsch als Fremdsprachenunterricht zu untersuchen. In diesem Zusammenhang wurden YouTube- Videos verwendet. Die Studie ist eine qualitative Forschung. Die Daten wurden mit zwei Likert-Fragebögen erhoben. Diese qualitative Studie wurde mit 29 Studenten durchgeführt, die im Studienjahr 2019-2020 an der Universität Bursa Uludağ, Abteilung für Deutschunterricht, studierten. Die Ergebnisse der Untersuchung zeigen, die Bewertung der YouTube-Videos im Hinblick auf das autonome Lernen, das implizite Deutschlernen und die Förderung der Grund- und Teilfertigkeiten. Außerdem soll auch die Meinung der Studierenden für den möglichen Einsatz von sozialen Medien in universitären Lehrveranstaltungen oder in ihrer späteren Berufstätigkeit erfragt werden.Item Evaluierung eines hybriden lernmodells im vorbereitungsstudienjahr der Bursa Uludağ Universität(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2023-09-20) Aksoy, Kader; Şenyıldız, Anastasia; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/Alman Dili Eğitimi Bilim Dalı.; 0000-0002-7219-7477In der vorliegenden Arbeit wird das hybride Lernmodell für den DaF-Unterricht vorgestellt, das in den Vorbereitungsgruppen der Fachbereichen DaF-Lehramt und Archäologie im Jahr 2021-2022 am Fremdsprachenzentrum der Bursa Uludağ Universität implementiert wurde. Das Ziel der quantitativen und qualitativen Untersuchung war, das eingesetzte Lernmodell aus der Studierenden- und Lehrendenperspektive zu evaluieren, um daraus Erkenntnisse für die Diskussion zukünftiger hybrider Lernmodelle zu erzielen. Die Datenerhebung erfolgte bei der Ermittlung der Studierendenperspektive mittels eines halbstrukturierten, nicht standardisierten Fragebogens mit Likert-Aussagen und offenen Fragen sowie zwei Gruppeninterviews. Die Fragebögen wurden von insgesamt 61 Studierenden ausgefüllt, wobei die Gruppeninterviews mit 7 Studierenden durchgeführt wurden. Die Datenerhebung erfolgte bei den drei Lehrenden mittels Einzelinterviews. Dadurch wurden die Meinungen der Befragten zur Motivation und Lerneffizienz im Online- bzw. Präsenzunterricht, Besonderheiten des hybriden Lernkonzeptes sowie seiner möglichen Fortführung erhoben. Schließlich wird auch ein Entwurf eines einwöchigen Curriculums für das hybriden Lernkonzept am Fremdsprachenzentrum vorgestellt. Die Untersuchungsergebnisse zeigen, dass die Studierenden ihre Motivation und die Lerneffizienz im Präsenzunterricht wesentlich höher als im Online-Unterricht einschätzen, was höchstwahrscheinlich auf die Auswirkungen der Corona-Pandemie zurückzuführen ist. Während die Studierenden wegen technischer Schwierigkeiten zum reinen Präsenzunterricht neigen, sind die Lehrenden mit dem hybriden Lernkonzept überwiegend zufrieden.Item Fremdsprach- und literaturdidaktikanalyse der lehrwerke "jo-jo lesebuch 4" und "niko 4 – differenziertes lesebuch(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2020-05-29) Uludağ, Zehra Kübra; Uysal, Hikmet; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/Alman Dili Eğitimi Bilim Dalı.In this study, two textbooks were analyzed according to their foreign language didactics and literature didactics. For the analysis, the textbooks "Jo-Jo Lesebuch 4" by Cornelsen Publishing and "Niko 4 – Differenziertes Lesebuch" by Ernst Klett Publishing which include literary text and reading comprehension activities in foreign languages were selected. The selected textbooks are suitable for the 4th grade of Primary School in Germany and after the analysis, these textbooks have been determined that they can be also used in foreign language education. The conducted research is a result of the literature review and analysis. The following researches were answered for the research: 1. What are the roles of literary texts in foreign education? 2. What are the effects of literary texts on foreign language students? 3. What kinds of skills are improved with literary texts? 4. Are textbooks with literary texts content used in foreign language classes? The purpose of this study is to improve the skills of foreign language students with literary texts, to help them learn German language inductively, to enrich their vocabulary and knowledge related to country.Item Die sprachlernbiografien von Deutschlehrerinnen mit Deutschland und Türkei erfahrungen(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2019-01-09) Demirci, Sevilay; Şenyıldız, Anastasia; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı.Die vorliegende Arbeit beabsichtigt, die Sprachlernbiografien der Lehrerinnen zu erstellen, die die deutsche Sprache als Jugendliche in Deutschland erworben haben und zurzeit in der Türkei als Lehrkraft arbeiten. Sie soll auf Grundlage offener Interviews darstellen, wie und mit welchen Lernstrategien sie die deutsche Sprache erworben haben. Mit den Sprachlernbiografien sollen Sprachlernenden und zukünftige Sprachlehrenden neue Perspektiven eröffnet werden und ihnen neue Lernstrategien nähergebracht werden. Wenn der Sprachlernbiografie-Ansatz von den Sprachlernenden angewendet wird, erhalten sie die Möglichkeit eigene Sprachlernprozesse bewusst anzuwenden. Wenn die Sprachlernende diesen Ansatz anwenden würden, könnten sie ihren eigenen Sprachlernprozess und ihre Lernerfahrungen nochmal in Erinnerung bringen. Demnach könnten sie mit den besten Methoden und Ansätzen unterrichten und die Sprachlernprozesse ihrer Lernenden besser kontrollieren. Die aus den offenen Interviews gewonnenen Daten werden in unserer Untersuchung qualitativ analysiert, demzufolge werden die Ansichten der Lehrerinnen ausgewertet.Item Die untersuchung des einflusses von liedern auf den wortschatzerwerb im Deutschunterricht in den 10. klassen(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2019-09-13) Sülün, Fatma; Güler, Gülten; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı/Alman Dili Eğitim Bilim Dalı.Ziel dieser Arbeit ist es den Einsatz von Liedern im Deutschunterricht und dessen Einfluss auf die Wortschatzerweiterung in den 10. Klassen festzustellen. Die Untersuchung fand im Schuljahr 2018-2019, im zweitem Semester, am staatlichen Gymnasium” Bursa Hürriyet Anadolu Lisesi” statt. Die Arbeit dauerte 16 Wochen. Für diese Arbeit wurden geeignete Lieder ausgesucht und für den Einsatz im Deutschunterricht didaktisiert. Die Einstellungen der Schüler zum Einsatz von Liedern wurden mit einem Fragebogen erhoben und es wurde ein quasi-experimenteller Versuchsplan zum Wortschatzstand mit Kontrollgruppe und Prätest-Posttest durchgeführt. Die qualtativen und quantitativen Daten wurdendabei erfasst und ausgewertet. Die Befunde liefern den Beweis, dass die Arbeit mit Liedern im FSU zur Erweiterung und Festigung des Wortschatzes beitragen. Anschließend wurden Vorschläge und Empfehlungen für ähnliche Didaktisierungen gegeben.Item Verwendung von learningApps.org im berufsbezogenen dafne-unterricht mit studierenden naturwissenschaftlicher fächer(Bursa Uludağ Üniversitesi, 2023-09-11) Ceylan, Pınar; Kudat, Celal; Bursa Uludağ Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü/Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı/Alman Dili Eğitimi Bilim Dalı.; 0000-0002-8395-3792Heutzutage ist die Fähigkeit, eine Fremdsprache zu beherrschen, sowohl für Einzelpersonen als auch für Staaten von entscheidender Bedeutung, da sie als Maß für Fortschritt angesehen wird. Aufgrund der fortschreitenden technologischen Entwicklung ist es wichtig, eine zweite oder sogar bereits eine dritte Sprache zu sprechen, sowohl im Berufs- als auch im Schulleben. Sprache ermöglicht den weltweiten technologischen Fortschritt und schafft unvermeidliche Verbindungen mit anderen Ländern. Die Tatsache, dass wir in einer globalen Welt leben und die Technologie und auch die Fremdsprache ein Teil unseres Lebens ist, ist unvermeidlich. Dieses Faktum führt dazu, dass diese beiden Elemente kombiniert und die Unterrichtspläne entsprechend der Gegenwart gestaltet werden. In der vorliegenden Studie wurden Erkenntnisse über die Bedeutung von LearningApps.org und deren Auswirkungen auf die Lernerfolge naturwissenschaftlicher Studierende, am Beispiel der Technischen Universität Bursa, die Deutsch als zweite Fremdsprache nach Englisch lernen, gesammelt. Sie hilft, einen besseren Eindruck davon zu gewinnen, wie interaktive und multimediale Lernbausteine wie www.learningapps.org verwendet werden können, um berufsbezogenen Unterricht zu erstellen. Es bietet Elemente für eine kreative Unterrichtsgestaltung, die sich von traditionellen Lernmethoden und Unterrichtskonzepten unterscheidet.