Sağlık Bilimleri Doktora Tezleri / PhD Dissertations
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/25
Browse
Browsing by browse.metadata.sponsorship "11 Eylül İlkokulu"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Gemlik - Şükrü Şenol ve 11 Eylül İlköğretim Okulları'nda eğitimin ağız sağlığına etkileri(Uludağ Üniversitesi, 1995) Bozkurt, Metin; Bilgel, Nazan; Uludağ Üniversitesi/Sağlık Bilimleri Enstitüsü/Halk Sağlığı Anabilim Dalı.Bursa'nın Gemlik ilçesinde,sosyo ekonomik düzeyleri birbirine benzeyen öğrencilerin devam ettiği iki ilkokulda, eğitimin, öğrencilerin bilgi düzeylerine ve diş sağlığını korumayla ilgili davranışlarına etkili olup olmadığı incelenmek istenmiştir. Bu amaçla her iki okula da yaklaşık üçer ay arayla üçer kez gidilmiştir. Araştırma grubu olarak seçilen okulda her ziyarette eğitim verilerek,diğer okulda ise bu eğitim verilmeden, öğrencilerin bilgi düzeyi ölçülmüş, ağız hijyenleri de PHP-M indeksi ile değerlendirilmiştir. Sonuçta, araştırma ve kontrol grupları arasında PHP-M indeksleri ve bilgi düzeyleri açısından bir farklılığın olmadığı anlaşılmıştır. Ayrıca,yaz tatili sonrasında yapılan üçüncü değerlendirmede öğrencilerin bilgi düzeylerinde ve PHP-M indekslerinde bozulmalar saptanmıştır. Sınıf bazında yapılan değerlendirmede ise eğitimin en çok 1. ve 2.sınıflarda etkili olduğu gözlenmiştir. öte yandan öğrencilerin, şeker,beslenme ve diş macununun etkisi ile ilgili bilgilerinde yanlış kanılar ve noksanlıklar bulunduğu, buna karşın öğrencilerin hemen tümümün diş çürüğünün etkeni olan bakteri plağını tanıdığı ve dişlerin kaz kez fırçalanması gerektiğini bildiği ortaya çıkmıştır. Araştırmada elde edilen bulguların ışığında yapılan de ğerlendirmede; Birbirinden kopuk, kısa süreli diş sağlığı eğitimi ça lışmalarının etkili olmadığı, diş sağlığının iyileştirilmesi için, ilk ve orta öğretim kurumlarının tüm sınıflarında zorunlu sağlık dersi konulması, sağlık ve diş sağlığı eğitim programla rının ülkenin koşullarına uygun hazırlanması, sağlık ve dolayı sıyla diş sağlığı derslerinin bu konuda eğitilmiş öğretmenler tarafından çağdaş eğitim yöntemlerine uygun olarak verilmesi gerektiği anlaşılmıştır.