1983 Cilt 4 Sayı 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/20295
Browse
Browsing by Subject "Dini duygular"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Saint - Simon (1760- 1825)(Uludağ Üniversitesi, 1983) Lukes, Steven; Sezal, İhsan; İktisadi ve İdari Bilimler FakültesiSaint-Simon'u birçok kimseler, haklı olarak çeşitli şekillerde tanıtmışlardır : "Güçlenen burjuvaziyi en ideal ve en parlak şekliyle önceden görebilip anlatan adam", "planlı bir sanayi toplumunun habercisi", "teşkilatlar çağı"nın filozofu, totaliter hükümetlerin habercisi ve nihayet hayalci (ütopik) bir sosyalist gibi. Engels de ondan bahsederken "Hegel"ile birlikte çağının en ansiklopedik zekasına sahip olduğunu ve daha sonraki sosya düşüncelerin ço~unun onun eserlerinde çekirdek fikirler olarak bulunduğunu söyler. Tanınmış Fransız iktisat ısı ve teknokrat François Perroux da: çağımızda "hepimiz az çok Saint-Simoncu olduk". Çünkü görüyoruz ki, elitlerini yenileyen bir teşkilat şekli; toplumu tahrip etmeyen bir sanayii; sanayi tahrip etmeyen bir toplum ve insanı tahrip etmeyen bir sanayii ile toplum arayışı sürdükçe Saint-Simon'u fikirleri hep geçerli olacaktır " diyor. Sonra da devam ediyor: "Saint-Simon ve onun taraftarlan dini iştiyaklarla, sanayicileri gayet ahenkli bir şekilde telif edilmişlerdir." Emile Durkheim ise pozitivizmin ve sosyolojinin kurucusu olarak Comte değil, Saint-Simon görüyordu. Durkheim's göre:onun kadar sağlam ve mümbit gözlemlere dayanan çok az doktrin bulunabilirdi." Bu doktrin şu üç istikamete doğru yöneliyordu 1. Müspet bilimlerin metotları sosyal bilimlere uygulamak. (ki sosyoloji ve tarihçi metod bu düşünceden filizlenmiştir). 2- Dini Duyguların yeniden canlandırma ve 3- Sosyalist düşünce.