2000 Bahar Sayı 1
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/16370
Browse
Browsing by Subject "Dasein"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Zaman, ölüm ve vicdan(Uludağ Üniversitesi, 2000) Heidegger, Martin; Dalgıç, NezihaZaman, Heidegger'in Dasein'ın kendi kendisinin önüne sıçraması iddiasında tam olmasına rağmen, Dasein'ın günü-birliktelik anlayışında. sadece zayıf bir rol oynadı. Fakat onun tanıtımda (girişte) verdiği zaman. Varlık sorunu için çok önemlidir: 'Tüm ontolojinin temel problemi, zaman fenomeninde köklenir' (Varlık ve Zaman,l8). Zaman, Dasein'ın analizi için de çok önemlidir: 'Dasein varlığının anlamını zamansallıkta bulur '(VZ,19). Niçin zaman çok önemlidir? Niçin Zaman? Niçin Varlık ve Zaman? Niçin Varlık ve Uzam değil? Ya da Doğruluk? Ya da Hiçbir şey? Heidegger bu soruları açık bir şekilde sormaz, fakat onlara çeşitli cevaplar önerir.Item Zamansallık aşkınlık ve özgürlük(Uludağ Üniversitesi, 2000) Inwood, Michael; Durmaz, BirsenZaman, artık kendisinde ortaya çıkmaktadır. Dasein, yalnızca zaman içinde ya da zaman üstünde kararlı olabilir. fakat buradan yola çıkarak, Dasein'ın zaman 'içinde' ya da zaman 'üstünde' olduğunu söylememeliyiz. Zaman, dünyanın içinde bulunduğundan daha çok Dasein'ın içinde bulunduğu bir kutu gibi değildir. Aslında ilk. asıl olan zaman (Zeit) değildir, fakat Dasein'ın geçiciliği ya da zamansallığıdır (Zeitlichkeit). Bu. Heidegger'de standart bir harekettir: Asıl olgu dünya, uzay, zaman ya da tarih değil. Dasain'ın dünya içindeki varlığı, Dascin'ın uzamsallığı, Dasein'ın zamansallığı ya da Dasein'ın tarihselliğidir. Bir isimle belirtilen bir şey ya da bir töze benzer gibi görünen ilk şey, bir sıfat ya da zarfla belirtilen Dasein'ın varlığının bir tarzı haline gelir. Dasein işte bu şeylerin, nesnelerin merkezinde yer alır. 'Zaman, Dasein'dır.' (CT, 20) Sadece o değildir.