1991 Cilt 6 Sayı 2
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/16548
Browse
Browsing by Title
Now showing 1 - 20 of 22
- Results Per Page
- Sort Options
Item Ankara İlinin buğday tarımı yapılan başlıca büyük toprak gruplarındaki amino asitleri azotu dağılımları(Uludağ Üniversitesi, 1991) Bayındır, Mevlüt; Haktanır, Koray; Başkaya, H. Savaş; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi.Bu araştmna Ankara ilinde yer alan başlıca büyük toprak gruplarına ait yüzey örneklerinde tüm amino asitleri azotu miktarlarını, bunların topraklanın toplam azot ve toplam amino asiti azotu kapsanılan içerisinde ki oranlarını belirlemek, toprakları bu değerler açısından karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Bunun için üzerinde buğday tanımı yapılan sekiz büyük toprak grubundan 0-20 cm derinlikten toprak örnekleri alınmış, örneklerde toplam azot, çeşitli amino asit azotu miktarları saptanmış ve topraklar birbirleri ile karşılaştırılmışlardır. Sonuçta toprakların toplam amino asiti azotu miktarlanmış toplam azot içerisindeki oranlan % 24.5-39.9 arasında bulunmuştur. Toprakları amino asit azotların toplam amino asit azotu içerisindeki oranlarına göre, birinci sıroda nötr-a.- amino asitlerinin ikinci sırada asidik -a.- amino asitlerinin, üçüncü sırada da bazik -a- amino asitlerinin bulunduğu belirlenmiştir. Araştırışan toprakların toplanı asidik a-amino asit -N, toplam nötr -a- amino asit-N, toplam bazik-a-amino asit-N ve amino-N değerleri bakımından farklılıklar gösterdiği saptanmıştır.Item Arjantin ve Türk Eğitim sistemlerinin karşılaştırılması(Uludağ Üniversitesi, 1991) Acuner, Ahmet Münir; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü.Bu çalışmada, Arjantin ve Türk Eğitim Sistemleri amaç, yapı ve süreç boyutlarında karşılaştırılmıştır.Item Balıkesir civarında paleoboreal bir relikt (Sarı Çiçekli Orman Gülü-Rhododendron luteum)(Uludağ Üniversitesi, 1991) Atıf 4.0 Uluslararası; Sönmez, Süleyman; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü.Bu araştımıada, Balıkesir'in 25 km kadar batısmdaki Gökçeyazı (Ergama) yakınlarında, varlığı ilk defa tespit edilen, Sarı çiçekli orman güllerinden (Rhododendron luteum) bahsedilmekte ve burada bulunuş sebepleri açıklanmaya çalışılmaktadır.Item Cooperation, eigenvalues, repellor and attractor(Uludağ Üniversitesi, 1991) Altın, AydınIn this paper we derive some general conditions for a polygon of orientable hypersurfaces to be a repellor (respectively attractor) using modern geometric methods.Item Dağılıma bağlı sınıflandırma(Uludağ Üniversitesi, 1991) Soydan, Hasan; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi.İstatistiğin en önemli problemlerinden biri de, iki sınıftan birine ait olduğu bilinen bir nesnenin, en küçük risk ile hangi sınıfa ait olduğunu tayin etmektir. Bu makalede, dağılıma bağlı sınıflandırma yöntemi ile kütle para metrelerinin bilindiği ve bilinmediği durumlarda ayrımın nasıl yapılması gerektiği ele alınmıştır.Item Divan şiirinde sevgiliye mahsus estetık motifler-II(Uludağ Üniversitesi, 1991) Bayraktutan, Lütfi; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Türk dili ve Edebiyatı Eğitimi Bölümü.Divan ekolü, insana nüfuz etme sanatının diger bir ifadesidir. Duygu, düşünce, hayal ve estetik orgu balamından enieresan bir yapı arzeden bu ekol; Türk kültür ve edebiyat tarihinde çok müstesna bir yer işgal eder. Sevgili ise bu ekolde köşetaşı durumundadır. Aşık-sevgili çizgisinde bir "aşk" olayı vardır ki,· Alemin çekirdegini teşkil eder. Biz bu yanmızda "sevgili" olarak yaftalanan "canların canı " vasfetmeye çalıştık.Item Doğu Anadolu bölgesinde halk hikayelerini anlatma geleneği(Uludağ Üniversitesi, 1991) Karadağ, Metin; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi.Geleneksel halk bilimi ürünleri, teknoloji ve değişen hayat şartlan yüzünden hızla ortadan kaybolmaktadır. Doğu anadolu yöresinde, halk hikayelerini aniatma biçimi bazı özel kural ve gelenekiere bağlıydı. Bu çalışmamızda bu eski gelenekleri tespit etmeyi amaçladık.Item Filipinler eğitim sistemi(Uludağ Üniversitesi, 1991) Acuner, Ahmet Münir; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü.Bu çalışmada, Filipinler eğitim sisteminin amaç ve yapı boyutlan özetlenmiştir.Item Finsler geometrik nesne alanının lie türevi(Uludağ Üniversitesi, 1991) Akyüz, İbrahim; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü.Bu çalışmada, Finsler geometriye giriş için bazı dönüşümler; diferansiyellenebilen manifold, lineer olmayan bağıntılar ve Finsler tipdeki geometrik nesneler kavramı verildi. Finsler geometrik nesne alanının Lie türevi için gerekli tanımlar yapıldı. Bu türevin özellikleri belirtilerek Finsler geometrik nesneye uygulanışı gösterildi.Item Hızlı fisyon olayı ve füzyona etkileri(Uludağ Üniversitesi, 1991) Yılmaz, Mevlüt; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü.Bu çalışmada, füzyonu daha iyi açıklayan makroskopik dinamik bir model üzerinde duruldu. Derin inelastik tepkimeler ve bileşik çekirdek oluşumu arasmda yeni bir olay ortaya çıkar: Hızlı fisyon. Hem hızlı fisyonun gözlenebildiği koşullar hem de onun özellikleri tartışıldı. Aynı problem başka bir yaklaşımla, extrapush modeli ile kıyaslandı. Sonuçta birçok deneysel uyarılma fonksiyonlarını oldukça iyi tekrarlayan fiizyonun basit bir dinamik modeli gözden geçirildi.Item İyha Seyyid Yahya Divanın'da Gemlik şehri'nin adı (1743?-1813)(Uludağ Üniversitesi, 1991) İpek, Ali; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Türk Dili ve Edebiyatı Eğitim Bölümü.18. yüzyıl şairlerinden İhyil (Seyyiq Yahya) Efendi'nin Divanı yüksek lisans tezi olarak tarafımızdan ele alınmıştır. Bu çalışmamız esnasında tarihi şiirlerinden bir tanesi dikkatimizi çekti. "Kapadan- ı Deryil Hüseyin Paşa Hazretlerine Çeşme Tarihidir" başlığını taşıyan şiirinde bilhassa ikinci beyit anlamlıdır: Gemilik sahilini eyledi nev-tersane Nola fahr olsa bu hidmet o kerem piraye. Bu beyitte ikinci ünlü harf olan "i" nin düşmesiyle "GEMLİK olmuştur.Item Norveç eğitim sistemi(Uludağ Üniversitesi, 1991) Acuner, Ahmet Münir; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü.Bu çalışmada, Norveç eğitim sisteminin amaç ve yapı boyutları özetlenmiştir.Item Nümerik çözümlerde majonantların genelleştirilmesi(Uludağ Üniversitesi, 1991) Soydan, Hasan; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi.Dahlguist z', u'nun majorantı ve AzEP için L1z ≤ Lz ≤ L2z oluyorsa, |Lu - (L1u + L2u/2| ≤ (L2z' - L1z')/2 olduğunu bir lemma ile göstermiş ve AzeP için Lz ≥ 0 ise |Lu| ≤ Lz' olduğunu da Lemmanın sonucu olarak vermiştir.Item Okul-aile işbirliği'nin çocuğun eğitimine etkileri(Uludağ Üniversitesi, 1991) Saylan, Nevin; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü.Eğitimin kalitesini ve ögrenci başansını artınnak için, yirminci yüzyılın etkili teorilerinden biri olan okul-aile işbirliğini her düzeydeki okulda saglama eğitimle ilgilenenler arasmda çok begenilen bir fikir haline gelmiştir. Bu yazının amacı, okul-aile işbirliğinin önemini vurgulayarak etkili işbirliğini saglayabilmek için aileye ve okula düşen görevleri belirtmektir.Item Ortaöğretimde fizik dersinin öğretim metodları(Uludağ Üniversitesi, 1991) Yılmaz, Mevlüt; Ergüneş, Yalçın; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü.; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü.Bu araştırmada ortaöğretim okullarında fizik dersinin nasıl bir öğretim metoduyla işlendiği incelenmiştir.Item Parçacık fiziğine genel bakış(Uludağ Üniversitesi, 1991) Işıldak, R. Suat; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü.Bu çalışmada elemanter parçacıklarının etkileşmeleri, renkli kuark ve gluonlar arasındaki etkileşmeleri tasvir eden Quantum Chromodynamics ( QCD) alan teorisi ve kuark modeli haklandaki bilgiler özetlenmiştir.Item Pensiller(Uludağ Üniversitesi, 1991) Özdemir, Hasan Basri; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi.Bu çalışma da pensillerin bazı özellikleri incelenm iş ve kesirli doğrusal dönüşümlerin sınıflandırılması pensiller ile yapılmıştır.Item Sonlu farklar ve yineleme yöntemleriyle laplace denkleminin bir bilgisayar uygulaması(Uludağ Üniversitesi, 1991) Aksel, A. Hikmet; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü.Laplace denkleminin sonlu farklar ve yineleme yöntemleriyle çözümüne ilişkin bir örnek incelendi. Bununla ilgili olarak bir basic bilgisayar programı verildi.Item Türkiye'de ortaokullardaki fen programlarında degişme ve gelişmeler(Uludağ Üniversitesi, 1991) Altun, Murat; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.Bu çalışmada onaokullamı fen bilgisi progranılanndaki değişme ve gelişmeler incelenmiş ve bir kısım tedbirler önerilmiştir.Item Uludag Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fen Bilimleri Egitimi Bölümü ögrencilerinin bilişsel hazır bulunuşluk düzeyleri(Uludağ Üniversitesi, 1991) Battal, Nevzat; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü.Bu araştırma ile, Uludağ Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü; fizik, kimya, biyoloji ve matematik öğretmenliği Anabilim dallarındaki öğrencilerin bilişsel açıdan hazırbulunuşluk düzeylerinin saptanması amaçlanmıştır. Ayrıca, lise programlamıda yer alan; fizik, kimya, biyoloji ve matematik derslerinin ünitelere göre, ilgili bronşlardaki öğrencilerin başarı yüzdeleri tesbit edilmiştir.