1988 Cilt 3 Sayı 1

Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/11452/16541

Browse

collection.page.browse.recent.head

Now showing 1 - 20 of 43
  • Item
    Les themes de la purete et de la mort dans le grand meaulnes d'alain - fournier
    (Uludağ Üniversitesi, 1988) Kıran, Ayşe Eziler
    Danş ce trauail, en s 'arretant particulieremen t sur du trauaux faits concer­ nant Alain-Foumier et son roman intitull le Grand Meaulnes, nous auons pris en main les methodes linguistiques qui aboutissent a la critique thematique. Ensuite, en s 'inspirant des etudes thematiques, nous auons essaye d 'etudier les themes de la purete et de la mort qui se rejoignent dans le roman.
  • Item
    Paul Valery'nin defterler'inin genel bir değerlendirilmesi
    (Uludağ Üniversitesi, 1988) Yılmaz, Gönül
  • Item
    Paul Valery ve müzik
    (Uludağ Üniversitesi, 1988) Yılmaz, Gönül
  • Item
    Söz dağarcığı öğretimi
    (Uludağ Üniversitesi, 1988) Hameau, Marie Anne; Dara, Ramis; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.
  • Item
    Efl öğretmenleri için kaçınılması gereken yirmi yaygın test hatası
    (Uludağ Üniversitesi, 1988) Henning, Grant; Yıldız, Zübeyde; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.
    Bir dereceye kadar iyi test metodu, iyi dil kullamını gibi, hatalardan sakmmay­la gerçekleştirilebilir. Hemen hemen her dil öğretim programı test hazırlığı ve idare­sini gerektirir, ancak belli yaygın test hatalarından kaçınıldığı derecede böyle test­lerin zahmete değer seçmeler, teşhise yarar değerlendirme araçları oldukları söyle­nebilir. Burada bulunan yaygın test problemleri listesi detaylı değildir, fakat sınıf ve çevresi kullanıını için hazırlanan testlerle ilgili geniş bir deneyimden edinilmiştir, böylece bir temsilci olduğu söylenebilir. Bu listenin, kendi sınavlarını hazırlamakta olan EFL öğretmenlerine kılavuz olarak hizmet etmesi için bir çeşit kontrollistesi olması amaçlandı. En yaygın hatalar aşağıdaki gibi 4 kategoride gruplanır: Genel sınav nitelikleri, soru nitelikleri, test geçerliği ile ilgili kavramlar, idari ve puanlama konuları. Her kategorinin altında 5 özgün hata tanımlanmıştır . Bazı hatalar ve iyileştirme metodları tekrar edilmiş olmasına rağmen, aşağıdaki 20 halanın her biri, tahlil edildiğinde, gelişmiş bir test programında ortaya çıkacak gerçek bir problem oluşturabilir.
  • Item
    Üniversite reformları açısından yükseköğretimin tarihi gelişimi
    (Uludağ Üniversitesi, 1988) Eren, Figen Yurtışık; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.
    İlk olarak Cumhuriyet Devri öncesinde açılan üniversite (Dar-ülfünun) ile başlayan üniversite reformu, Cumhuriyet Döneminde, uygulamada görülen bazı aksaklıklar ve benzeri nedenlerden dolayı 1924, 1933, 1946 ve 1973 yıllarında da devam etmiş ve son olarak bugünkü şeklini almıştır. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanununun uygulamarına ya başlamasına kadar yapılan üniversite reformları ve bu reformların nedenleri makalemiz içerisinde incelenmiş ve bu reformların karşılaştırmalı olarak analizleri yapılmıştır.
  • Item
    Faecher übergreifendes unterrichtsprojekt an der Uludag Universitaet in Deutsch als fremdsprache
    (Uludağ Üniversitesi, 1988) Andresen, Norbert; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.
    In diesem Aufsatz wird ein Basis-Programm für die 1. Klasse der Deutschen Abteilung der Uludağ Uniuersitaet beschrieben, das im Wirıter 1987 vonnur erar­ beitet wurde. Seit dem SS 1987 wird es durchgeführt. Es enthaelt ein fundament an Wortschatz, Grammalik und Übungen, von dem wir hoffen, dasses den Studen­ tencin Grundwissen für ihr weiteres Studium an die Hand gibt. Wir danken Frau Prof. Dr. Ulviye özer, dass sie diese Arbeit an unserer Fakultaet ermögiclit hat .
  • Item
    Literature teaching in the English department
    (Uludağ Üniversitesi, 1988) Craik, Roger; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.
    Literature teaching in the English Department plays an important role in language teaching, since literature is not just language, but it is language that worki at full stretch; it is artful shoping of knowledge and experience. Excerpts on the course are corefully selected in the hope that they would fumish students with vocabulary and increase their proficiency. They also make them bring their own observations, comments and sensibilities rather than memorizing as well as illustrating the period it which the pieces were writte. Wifred Owen 's "Futility" toke as an example here is not only presentation of vocabularly and structure atıd the illustation of the situation; but it is something that brings out metaphysical quetions on students' minds. The appreciation of the poem has been made together with the stu­dents and some questions for motivation have been asked. Active porticipation brings about many approaches as well as the students' observations and sensibilities as seen here, and that is what we except rather than vocabulary and structure development.
  • Item
    Yabancı dil öğretim bilgisinde yanlış çözümlemenin yeri
    (Uludağ Üniversitesi, 1988) Gülmez, Gülnihal
    Yanlış çözümlemelerinde, doğal olarak öğrencinin erek dilin kurallarını öğrenmesi gerektiğini düşünerek, öğrenenin dilini erek dille , daha doğrusu erek dilin bir öğretim izlencesi oluşturacak biçimde seçilmiş , sınıflandırılmış, sıralanmış yönleriyle, karşılaştırıyoruz. Bir yabancı dilin öğrenilmesini konu alan kuramsal araştırmada ise, öğrenciye o ana kadar öğretilmiş olanla öğrencinin bilgisi karşılaştırılır. Oysa en azından sağduyulu davranmak gerekirse, yabancı dil öğrence süreci ve öğrenenin dilinin özellikleri konularındaki bilgilerimizi geliştirmeden yanlış çözümlemelerinden yeterince yararlanamayacağımızı kabul etmeliyiz .
  • Item
    L'enseignement du français dans les ecoles secondaires ou en sommes-nous?
    (Uludağ Üniversitesi, 1988) Gülmez, Gülnihal
    Ülkemizdeki resmi orta öğretim kurumlarında yaşandığı biçimiyle fransızca öğretimi çağdaş yöntembilimsel yönelimlerin uzağında, beklentilerin gerisinde, eğitim açısından değerleri tartışlır amaçların karanlığında ve üniversite düzeyinde ki çalışmaların ilgi alanının dışındadır. Bu alanda "yenileştirme " adına yakın zamanlarda yapılanları eleştirel açıdan hatırlatan bu yazı ; kuramsal bilgi kaynaklarımiz ve söz konusu kurumlarda kullanılan ders aracının analizi arasında bir düzlemde yer­leştirdiğimiz öznelliğimizi, bugün yabancı dil öğretimi öğrenimi alanındaki tartışmalara egemen düşüncelerin bir görüntüsü biçiminde yoruma sunuyor.
  • Item
    Yabancı dil öğretiminde dilbilimin rolü
    (Uludağ Üniversitesi, 1988) Kıran, Ayşe Eziler
    Bu yazının ilk bölümünde, yazar, yabancı dil öğretim yöntemlerindeki evrimi gözden geçiriyor. İkinci bölümde, örnekler vererek, çağdaş dilbilimin yabancı dil öğretiminde uygulanan beş ilkesini özetliyor: a) Betimleme, b) Eşzamanlılık, c) Dilin sözel biçimi, d) İletişim, e) Dizge.
  • Item
    Çağdışı bir disiplin aracı: Dayak
    (Uludağ Üniversitesi, 1988) Nas, Recep; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.
    Okullarımızda dayağın varlığı yadsınmaz bir gerçektir. Peki, öğretmen, öğrencisini neden dövme gereği duymaktadır ? Bir kez öğretmen de bu toplumun ürünüdür, dayak atan aileden gelmektedir. Dahası sınıflarda çeşitli etkenlerle sağlık ­iletişim etkileşim ortamı sağlanamamakta , öğrencilerle yeterince sevgi ve saygı bağı kurulmamaktadır. Disiplin, günümüzde yol göstermek ve yardım etmek anlamına gelmektedir. Bu anlamdaki disiplin "çocuk merkezli" dir, çocuk içindir. Oğretmen disiplin uygu­lamasında ne otoriter olmalı, ne de otorite boşluğu yaratmalıdır; otorite sahibi olmalıdır. Otorite sahibi öğretmen saygılıdır, anlayışlıdır. Öğrencileriyle iş birliği ya­par, diyalog kurar. Güçlü ve sağlıklı kişiliğiyle, sevecen yaklaşımıyla kendiliğinden saygınlık kazanır.
  • Item
    Emotional disturbances and their relation to learning
    (Uludağ Üniversitesi, 1988) Çelen, Nermin; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü.
    Children learn at various rates of speed. Some of them who have physical defects (poor vision or hearing) may fail to learn. Physical defects are not the only reasons for non-learning. The children who have emotional conflicts show the symptoms of non-learning also. Resistance to learning is accompanied by school phobia, truancy, extreme withdrawal from classroom activities. Warm and accepting class-room teachers help to solve the problems of child ­ ren. Sometimes they are not capable to over come the severe ones. The child who has serious disability needs special help from a trained therapist.
  • Item
    Personel seçimi
    (Uludağ Üniversitesi, 1988) Özalp, Deniz; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü.
    Psikometrik olarak personel seçme çalışmalarının amacı, hem işin ya da kuru­mun gereksindiği bireyleri seçerek verimi arttırma; hem de bireyin ilgi ve yetenekle­ri doğrultusunda bir işte çalışmasını sağlayarak üretken, başarılı ve dolayısıyla mut­lu olmasına yardımcı olmaktır. Personel seçme bir süreçtir ve her seçme süreci, belirlenmiş bir stratejiye göre birey hakkında bilgi toplamayı, toparlanan bu bilgileri bir ölçütle karşılaştırarak yorumlamayı ve seçme kararının verilmesini içerir. İyi bir seçimin yapılabilmesi, temelde bilgi toplamada kullanılan yol ve araç­Iarın uygunluğuna bağlıdır Seçme işinde ölçme aracının geçerliği, bireylerin sahip olması istenilen bilgi, beceri ve yeteneklere uygun bilgi toplayabilmesiyle artar. Bu­nun için de gerekli özelliklerin çeşitli yollarla analiz edilip belirlenmesi lazımdır. Ölçme aracının geçerliğinin sağlanması yanı sıra uygun bir stratejinin belirlenmesi verilecek kararın doğruluğu için büyük önem taşır.
  • Item
    Ana çizgileriyle İngiliz egitim sistemi ve Türk eğitim sistemiyle karşılaştırma
    (Uludağ Üniversitesi, 1988) Ulusavaş, Mualla; Uludağ Üniversitesi/Necatibey Eğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü.
    Toplumsal sistemin alt sistemlerinden biri olan eğitim sistemi, bir yandan kendisini çevreleyen sosyo-kültürel ortamla etkileşimini sürdürürken, öte yandan kendisini oluşturan ögelerin birbiriyle etkileşimi sürecinde değişimlere uğramaktadır. Çalışmamızda, eğitim sistemine dinamik bir bakışla, önce İngiliz eğitim sisteminin için­ de bulunduğu ortam, kısa tarihçesi, sistemin amaçları, örgütsel yapısı ve yönetim süreçleri üzerinde durulmuş; sonra da Türk Eğitim sistemiyle benzerlik ve farklılık belirtici bir karşılaştırma yapılmıştır.
  • Item
    Fransa ve Sovyetler Birliği'nde okul sistemi ve mesleğe geçiş sorunu (Eğitim-üretim ilişkişi üzerine bir sistemler arası karşılaştırma )
    (Uludağ Üniversitesi, 1988) Horner, Wolfrang; Yurdusev, Şermin; Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi.
    Bu çalışmada, okulun gençlerin meslek yönelimleri üzerindeki rolü, birbirin­den çok farklı olan iki toplumsal sistem içinde incelenmektedir. Okulun bu rolü, genel eğitimin içinde bir teknolojiye başlangıç programının yer almasından ötürü söz konusudur. Karşılaştırma, kuramsal sistem analizi yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Sonuçta, okulun üretim dünyasından gelen zorlamalara karşı gizli bir direncinin varlığı olgusunun her iki ülkede de bulunduğunu ortaya koymaktadır. Çalışmada, bu sosyolojik gerçeğin yorumu için bir model geliştirilmiştir. Bu model, henüz ta­mamlanmamış olan bir çalışmayla da desteklenecektir.
  • Item
    Fransa'da yaşayan Türk işçi çocuklarının eğitim sorunları
    (Uludağ Üniversitesi, 1988) Yurdusev, Şermin
    Fransa 'da çalışan Türk göçmen işçilerinin çocukları. Anne-babalarının göçüy­le sürüklenmiş olan bu çocuklara sunulan gelecek umudu nedir? Bu çocukların Fransız eğitim sistemine uyumları ve bunun gelecekleri üzerindeki etkileri konusun­dana nasıl bir görünüm ortaya çıkmaktadır? Bu tez özeti kapsamında, bu konularda bazı bilgiler aktarmaya çalışacağız .
  • Item
    Eğitim fakültelerine öğretmen adaylarını seçme yolları
    (Uludağ Üniversitesi, 1988) Köymen, Ülkü S.
    Öğretmen yetiştirme işi 1983 yılından beri üniversitelere devredilerek bu alan­ da yapısal ve kurumsal yeni bir düzenleme yapılmıştır. Sınırlı da olsa bazı araştırmalar ÜSS'nin (üniversitelerarası Seçme Sınavı) uy­gun öğretmen adaylarını seçmede yetersiz kaldığını ortaya çıkartmaktadır. Bu ne ­denle, ÜSS'ye ek olarak diğer seçme yollarına ve yeni yaklaşımların araştırılmasına gereksinim vardır. Zira öğretmen eğitiminin istenen insan gücü eğitimine etkisi çok büyüktür. Bu makalede kaliteli öğretmen yetiştirmede seçmenin gereği ve önemi, seçme yolları, kullanılacak ölçütlerin saptanması tartışılarak öneriler getirilmiştir.
  • Item
    Gençlerde depresyon eğilimi ile ilgili bir tarama
    (Uludağ Üniversitesi, 1988) İnanç, Banu
    Bu çalışma, ortaöğretimdeki gençlerin kendilerini depresif olarak algılay ıp algılamadıkları konusunda fikir edinmek için yapılan bir tarama çalışması niteliğin­dedir. Araştırmada ölçme aracı olarak Offer Öz-imaj Envanterinden geliştirilmiş olan depresyon ölçeği kullanılmıştır. Çalışma kapsamına alınan 1700 ortaöğretim öğrencisi, yaş gruplan ve cinsiyete göre ayrılarak gruplar arasında depresyon puan ortalamalarının anlamlı düzeyde farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Bulgular, öğrencilerin biiyük yüzdesinin hendilerini depresif olarak algıladıklarını belirtir yöndedir. Ayrıca kız öğrencilerin yaş grupları arasında büyük yaş gru­bunun lehine depresyon puanları anlamlı farkirlık göstermektedir. Sonuçlar gözönüne alınarak bazı öneriler sunulmuş ve çalışmanın psikolojik danışma ve rehberleri hizmetleri açısından önemi belirtilmiştir.
  • Item
    Sanat ve eğitim
    (Uludağ Üniversitesi, 1988) Erinç, Sıtkı M.
    Bu yazıda sanat eğitimi konusu ele alınmakta. Ancak konuya girerken sanat nedir, eğitim nedir, kimler için sanat ve sanat eğitimi... gibi sorular yanıtlanmakta. Bunların ardından, Sıtkı M. Erinç, sanat eğitiminin üç aşamada değerlendirilebileceğini dile getiriyor: Okul öncesi sanat eğitimi , okul dönemi sanat eğitimi ve meslek sorunu sanat eğitimi. Yazıda, birbirinden kopuk olarak değerlendirilmemesi gerektiği belirtilen bu üç aşama üzerinde ayrıntılı durulduktan sonra, "çağdaş sanat eğitimi" kavramına varılmakta ve böyle bir eğitimin genel sanat politikasının çağdaş ortam içinde kurgulanmasının zorunluluğu vurgulanmaktadır.