Publication: The SAGE handbook of social media research methods
Date
2022-05-05
Authors
Kaya, Aykut
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Ankara Üniversitesi/Bilgi Yönetim Sistemleri Belgelendirme ve Bilgi Güvenliği Merkezi.
Abstract
Çağımızda sosyal medya, insanların günlük yaşamlarında sıklıkla kullandığı, diğer insanlarla iletişim kurup dünyadan anlık olarak haber edindiği ve yine insan hayatında büyük bir yere sahip olan bir ortam olarak kabul edilmiştir. Sosyal medyanın insanların hayatında taşıdığı bu büyük önem, sosyal medyanın pek çok alanda da kullanılmasını sağlamıştır. Sosyal medyanın bu çok sayıda alanda kullanımı zamanla sosyal medyayı araştırmacıların akademik çalışmalarında potansiyel olarak kullanabileceği veri üretilen bir yer ve araştırma aracı haline getirmiştir. Bununla birlikte bu yeni veri türü araştırmacılar için, verileri tanımlama, toplama, depolama ve koruma, arşivleme, analiz etme, görselleştirme ile ilgili araç, yöntem, yaklaşım ve uygulama ihtiyaçlarının yanında çeşitli teknik zorlukları da ortaya çıkarmıştır. Bu zorlukları giderebilmek, sosyal medya verilerini toplamak, analiz etmek ve araştırmalarında kullanmak isteyen araştırmacılara yol göstermek amacıyla Luke Sloan ve Anabel Quan-Haas’ın editörlüğünde “The SAGE Handbook of Social Media Research Methods” adlı el kitabı hazırlanmıştır. Kitap, sosyal medya araştırması alanına ayrıntılı bir bakış sağlamaktadır.
In our era, social media is accepted as an environment that has great importance in human life. The great importance of social media in human life has enabled it to be used in many areas. As a result, social media has become a data-generating place and research tool that researchers can use in their academic studies. However, this new type of data has brought many challenges for researchers. In order to alleviate some of these difficulties and to guide researchers who want to use social media data in their studies, the book “The SAGE Handbook of Social Media Research Methods”, which provides a detailed view of the field of social media research consisting of 39 different studies, has been prepared under the editorship of Luke Sloan and Anabel Quan-Haas. In this study, these studies in the book have been strived to be reviewed.
In our era, social media is accepted as an environment that has great importance in human life. The great importance of social media in human life has enabled it to be used in many areas. As a result, social media has become a data-generating place and research tool that researchers can use in their academic studies. However, this new type of data has brought many challenges for researchers. In order to alleviate some of these difficulties and to guide researchers who want to use social media data in their studies, the book “The SAGE Handbook of Social Media Research Methods”, which provides a detailed view of the field of social media research consisting of 39 different studies, has been prepared under the editorship of Luke Sloan and Anabel Quan-Haas. In this study, these studies in the book have been strived to be reviewed.
Description
Keywords
Sosyal medya, Veri, Sosyal medya araştırması, Social media, Data, Social media research
Citation
Kaya, A. (2022). "The SAGE handbook of social media research methods". Bilgi Yönetimi, 5(1), 199-202.