Publication:
The SAGE handbook of social media research methods

dc.contributor.buuauthorKaya, Aykut
dc.contributor.buuauthorKAYA, AYKUT
dc.contributor.departmentKütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
dc.contributor.orcid0000-0001-6477-5655
dc.date.accessioned2023-03-30T06:10:38Z
dc.date.available2023-03-30T06:10:38Z
dc.date.issued2022-05-05
dc.description.abstractÇağımızda sosyal medya, insanların günlük yaşamlarında sıklıkla kullandığı, diğer insanlarla iletişim kurup dünyadan anlık olarak haber edindiği ve yine insan hayatında büyük bir yere sahip olan bir ortam olarak kabul edilmiştir. Sosyal medyanın insanların hayatında taşıdığı bu büyük önem, sosyal medyanın pek çok alanda da kullanılmasını sağlamıştır. Sosyal medyanın bu çok sayıda alanda kullanımı zamanla sosyal medyayı araştırmacıların akademik çalışmalarında potansiyel olarak kullanabileceği veri üretilen bir yer ve araştırma aracı haline getirmiştir. Bununla birlikte bu yeni veri türü araştırmacılar için, verileri tanımlama, toplama, depolama ve koruma, arşivleme, analiz etme, görselleştirme ile ilgili araç, yöntem, yaklaşım ve uygulama ihtiyaçlarının yanında çeşitli teknik zorlukları da ortaya çıkarmıştır. Bu zorlukları giderebilmek, sosyal medya verilerini toplamak, analiz etmek ve araştırmalarında kullanmak isteyen araştırmacılara yol göstermek amacıyla Luke Sloan ve Anabel Quan-Haas’ın editörlüğünde “The SAGE Handbook of Social Media Research Methods” adlı el kitabı hazırlanmıştır. Kitap, sosyal medya araştırması alanına ayrıntılı bir bakış sağlamaktadır.
dc.description.abstractIn our era, social media is accepted as an environment that has great importance in human life. The great importance of social media in human life has enabled it to be used in many areas. As a result, social media has become a data-generating place and research tool that researchers can use in their academic studies. However, this new type of data has brought many challenges for researchers. In order to alleviate some of these difficulties and to guide researchers who want to use social media data in their studies, the book “The SAGE Handbook of Social Media Research Methods”, which provides a detailed view of the field of social media research consisting of 39 different studies, has been prepared under the editorship of Luke Sloan and Anabel Quan-Haas. In this study, these studies in the book have been strived to be reviewed.
dc.identifier.citationKaya, A. (2022). "The SAGE handbook of social media research methods". Bilgi Yönetimi, 5(1), 199-202.
dc.identifier.endpage202
dc.identifier.issn2636-8544
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage199
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/by/issue/69559/1092633
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2329599
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/31919
dc.identifier.volume5
dc.language.isotr
dc.publisherAnkara Üniversitesi/Bilgi Yönetim Sistemleri Belgelendirme ve Bilgi Güvenliği Merkezi.
dc.relation.journalBilgi Yönetimi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSosyal medya
dc.subjectVeri
dc.subjectSosyal medya araştırması
dc.subjectSocial media
dc.subjectData
dc.subjectSocial media research
dc.titleThe SAGE handbook of social media research methods
dc.typeBook Review
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentKütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
relation.isAuthorOfPublicationa9f83819-6ec7-40a9-8984-e7d82b130e4f
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverya9f83819-6ec7-40a9-8984-e7d82b130e4f

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Kaya_2022.pdf
Size:
559.65 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: