Publication:
Emotional disturbances and their relation to learning

dc.contributor.buuauthorÇelen, Nermin
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Bölümü
dc.date.accessioned2021-03-09T07:52:46Z
dc.date.available2021-03-09T07:52:46Z
dc.date.issued1988
dc.description.abstractChildren learn at various rates of speed. Some of them who have physical defects (poor vision or hearing) may fail to learn. Physical defects are not the only reasons for non-learning. The children who have emotional conflicts show the symptoms of non-learning also. Resistance to learning is accompanied by school phobia, truancy, extreme withdrawal from classroom activities. Warm and accepting class-room teachers help to solve the problems of child ­ ren. Sometimes they are not capable to over come the severe ones. The child who has serious disability needs special help from a trained therapist.
dc.description.abstractHer çocuğun öğrenme hızı birbirinden çok farklıdır . Görme ve işitme özürlü olan çocukların ise öğrenme güçlüğü çektikleri bilinmektedir. Sadece fiziksel özürü olan çocuklar değil, duygusal bozuklukları olan çocuklar da öğrenme güçlüğü çe­kerler öğrenme güçlüğünün yanı sıra okul korkusu, okuldan kaçma, sınıf aktivitele­rine katılmama gibi özellikler de gösterirler. Ilımlı ve kabul edici sınıf öğretmenleri çocukların bu tip problemlerini çöze­bilir. Problem çok ciddi olduğu takdirde sınıf öğretmenleri çözüm getirmede yeterli değildirler. Ciddi öğrenme bozukluklarında bu konuda özel eğitim görmüş bir terapiste gerek vardır .
dc.identifier.citationÇelen, N. (1988). "Emotional disturbances and their relation to learning". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 239-242.
dc.identifier.endpage242
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage239
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/17257
dc.identifier.volume3
dc.language.isoen
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÖğrenme güçlüğü
dc.subjectÖzel eğitim
dc.subjectLearning disabilities
dc.titleEmotional disturbances and their relation to learning
dc.title.alternativeDuygusal rahatsızlıklar ve bunların öğrenmeyle ilişkisi
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
3_1_32.pdf
Size:
938.08 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: