Yayın:
Öğretmen yetiştirme eğitim-öğretim planlarının geliştirilmesi

Küçük Resim

Tarih

Akademik Birimler

Kurum Yazarları

Saylan, Nevin

Yazarlar

Danışman

Dil

Türü

Yayıncı:

Uludağ Üniversitesi

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Özet

Öretmen yetiştirmenin önemli bir boyutu olan "alan öğretmeni" yetiştirme, 1867 yılında İstanbul askeri idadisinde matematik öğretmeni yetiştirme ile başlamıştır. Atatürk'ün önderliğinde nicelik ve nitelik yönünden eğitimde büyük gelişmeler sağlanmasına rağmen, bugün hala "alan öğretmeni" yetiştirmede çeşitli sorunlarIa karşılaşılmaktadır. Bu yazıda, nitelikli alan öğretmeni yetiştirilmesinde önemli olan öğretmenlik meslek bilgisi üzerinde durulmaktadır.
Training of subject specialist in Turkey which is important dimension of the teacher training began in 1867 with the mathematics teacher training. Although with the leadership of Atatürk, the progress in the quantity and quality of the education have been ensured, there have been still several problems in training of subject specialists. In this study, the importance of the pedagogic knowledge in training of qualified subject specialists was emphasized.

Açıklama

Kaynak:

Anahtar Kelimeler:

Konusu

Öğretmen yetiştirme, Eğitim-öğretim, Teacher training curricula, The development

Alıntı

Saylan, N. (1992). "Öğretmen yetiştirme eğitim-öğretim planlarının geliştirilmesi". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 43-50.

Koleksiyonlar

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads