Publication:
2005 yılı ilköğretim 5. sınıf matematik programının değerlendirilmesi

dc.contributor.advisorAltun, Murat
dc.contributor.authorSoycan, Selma Bolat
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Bölümü Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-12-27T07:22:19Z
dc.date.available2019-12-27T07:22:19Z
dc.date.issued2006-11-02
dc.description.abstractBu çalışma 2005-2006 yılında ülke genelinde uygulamaya başlanan ve yapılandırmacı yaklaşımı temel alan İlköğretim 5.sınıf Matematik Programı’nın yapılandırmacı yaklaşıma göre derslerde uygun olarak işlenip işlenmediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Literatür araştırmasında uzman görüşleri de alınarak araştırmanın amacına uygun anketler geliştirilmiş ve Bursa İli Karacabey ve Yıldırım İlçelerinde 601 İlköğretim 5.sınıf öğrencisine ve 51 5.sınıf öğretmenine anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma ve varians analizi teknikleri çözümlenmiştir. Analizler bilgisayarda SPSS istatistik programında yapılmış, anlamlılık testlerinde α :0,05 düzeyi esas alınmıştır. Öğretmenler programı X :3,80, öğrenciler ise X :3,85 ortalama ile programı yeterli kabul edilebilecek bir düzeyde değerlendirmişlerdir. Öğretmen ve öğrencilerin genel olarak programa bakış açılarında farklılık olmadığı görülmüştür. Öğretmenlerin kıdem ve mezun oldukları okul açısından program türüne göre program değerlendirmesine bakılmış ve anlamlı fark göstermedikleri görülmüştür.
dc.description.abstractThis study done for finding out weather the Elementary school 5th grade Mathematic Program, which is implemented nation-wide in 2005-2006 and based on the constructive approach, follows lessons according to the constructive approach. Survey method was used in this study. The research of literature was done by researcher and then the questionnarie was changed with the specialist views. The questionnarie was administerde to 601 students of the fifth grade and 51 teachers in Karacabey and Yıldırım in Bursa. Data collected were analysed with frequency, percentage, aricmetic mean, standard deviation and variance table. Questionnaries were evaluated with SPSS. The aricmetic mean of the teacher’s questionnaries was X :3,80 and the aricmetic mean of the student’s questionnarie was X :3,85. İn general the perceptions between teachers and student were same. İt is possible to see the opinions of the teachers are not such different due to their educational status and seniority.
dc.description.sponsorshipKaracabey İlköğretim Okulu
dc.description.sponsorshipYıldırım İlköğretim Okulu
dc.format.extentXI, 120 sayfa
dc.identifier.citationSoycan, S. B. (2006). 2005 yılı ilköğretim 5. sınıf matematik programının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/4501
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectYapılandırmacı öğrenme
dc.subjectProgram değerlendirme
dc.subjectProgram geliştirme
dc.subjectMatematik programı
dc.subjectConsructivist learning
dc.subjectCurriculum evaluations
dc.subjectCuriculum development
dc.subjectMathematics curriculum
dc.title2005 yılı ilköğretim 5. sınıf matematik programının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of 2005 mathematics curriculum for 5th grade in primary school
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Eğitim Bilimleri Bölümü Ana Bilim Dalı/Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
204788.pdf
Size:
727.27 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: